کد خبر: ۷۷۲۳۶۵
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹

کیهان: رسانه‌های بیگانه پس از چند روز دروغ در باره آشوب‌های ایران، از رو رفتند

رسانه‌های بیگانه وابسته به امپراتوری دروغ، پس از چند روز دروغ گویی درباره وقوع آشوب و اغتشاش در شهرهای ایران، از رو رفتند.
کیهان: رسانه‌های بیگانه پس از چند روز دروغ در باره آشوب‌های ایران، از رو رفتند
آفتاب‌‌نیوز :

شبکه‌ها و رسانه‌هایی مانند بی‌بی سی، صدای آمریکا، ایران اینترنشنال، منوتو، رادیو فردا، دویچه وله، در یک ماموریت هماهنگ، حتی پیش از آغاز طرح ساماندهی و عادلانه کردن یارانه‌ها، فضا ‌سازی سنگینی را با محوریت ایجاد التهاب، تحریک به هجوم به فروشگاه‌ها و ایجاد نا امنی و آشوب تدارک کردند و پس از اجرای طرح، به ایجاد التهاب از طریق انتشار اخبار جعلی شدت بخشیدند.

آنها در این مسیر روی عملیات خشونت‌بار عناصر اجیر شده توسط برخی گروهک‌ها حساب کرده بودند و در یک هفته پس از اجرای طرح، شبانه‌روز ادعا می‌کردند ده‌ها شهر ایران درگیر اغتشاش و اعتراض است. اما یا تصویری از این ادعاها منتشر نمی‌کردند یا تصاویری تیره و تار و مبهم از معابر شلوغ و پرترافیک شهرها در ساعات شلوغ و پر رفت و آمد را به عنوان اعتراض و آشوب جا می‌زنند. جالب اینکه تا همین چهارشنبه و پنج شنبه گذشته هم این فریبکاری و تحمیق مخاطب ادامه داشت و حتی برخی از این رسانه‌ها برای تجمع و اغتشاش در روز پنج شنبه فراخوان داده بودند.

اما همین رسانه‌های زنجیره وابسته به ناتوی اطلاعاتی، بعد از سنگ روی یخ شدن و بی‌محلی ملت ایران، از دیروز ترجیح دادند بی‌سر و صدا، فتیله تمام بافته‌های یک هفته‌ای خود را پایین بکشند.
در همین حال شبکه دولتی انگلیس، در اعترافی ناخواسته تصریح کرد اسناد و تصاویر وزارت اطلاعات درباره نقش دو تبعه فرانسوی در تحریک رانندگان شرکت واحد به اعتصاب و تعطیلی جابه جایی مسافران، دقیق و مستند است. وبسایت بی‌بی سی در گزارشی تصریح کرد تصاویر و ویدئوهایی که درباره ملاقات اتباع بیگانه با برخی فعالان کارگری منتشر شده، «شنود و تصاویر مخفیانه وزارت اطلاعات» بوده که در صدا و سیما پخش شده است.

بی بی‌سی نوشت: «اعتراضات صنفی و سیاسی در ایران، با موج بازداشت کنشگران کارگری و فعالان چپ همراه شد و تلویزیون ایران، تصاویر دوربین‌های مداربسته و شنود صدای بازداشتی‌ها را منتشر کرد. در اولین قدم وزارت اطلاعات، صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت خبر داد که دو اروپایی که سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی در ایران بوده‌اند را بازداشت کرده است. این دو نفر فرانسوی سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کارگر فرانسه و همسرش جک پاریس بودند که بنابر گزارش تلویزیون ایران از «همان ابتدا» زیر «رصد و مراقبت» وزارت اطلاعات قرار داشتند. علاوه‌بر آن، این دو فرانسوی در ارتباط با چند عضو شناخته شده کانون صنفی معلمان معرفی می‌شوند، از جمله رسول بداقی، شعبان محمدی و مسعود نیکخواه. در ادامه از شماری از فعالان چپ و کارگری هم نام برده شدند، از جمله رضا شهابی، و همچنین آنیشا اسداللهی».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین