کد خبر: ۷۷۳۱۳
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۷
دبیر كل حزب موتلفه اسلامی:

سوالات موتلفه درباره طرح اقتصادی رئیس‌جمهور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیر كل حزب موتلفه اسلامی درباره طرح تحول اقتصادی مطرح شده توسط محمود احمدی نژاد گفت: «سوال كلیدی و مهم در هدفمند كردن یارانه‌ها این است كه رقم دقیق یارانه‌ها چقدر است».


به گزارش سرویس سیاسی آفتاب «محمدنبی حبیبی» كه در پایان نشست دبیران این حزب سخن می‌گفت، در پاسخ به پرسشی درباره طرح هدفمند كردن یارانه‌ها عنوان كرد: «شجاعت دولت را در اجرایی كردن هدفمند كردن یارانه‌ها را تحسین می‌كنیم؛ البته این جزء برنامه‌ی پنج‌ساله بوده است و دولت‌های پیشین همه به آن معتقد بودند، لكن به دلیل تبعات سنگین‌ آن، اجرا را به مصلحت ندانستند».

وی افزود: «سوال كلیدی و مهم در هدفمند كردن یارانه‌ها این است كه رقم دقیق یارانه‌ها چقدر است. رییس دولت می‌گویند ‌٩٠ هزار میلیارد تومان، برخی در مجلس آن را ‌٨٠ هزار میلیارد تومان می‌دانند و عده‌ای از كارشناسان معتقدند بیش از صد هزار میلیارد تومان است. ما معتقدیم چون قرار است روی این عدد و رقم یك تصمیم‌گیری در سطح ملی گرفته شود باید دقیقا معلوم شود رقم دقیق یارانه‌ها چقدر است. باید كارشناسان دولت یا مجلس یا هر دو مركز پژوهش بیایند مبنای محاسبات خود را بگویند. حزب موتلفه‌ی اسلامی معتقد است برای پیدا كردن رقم واقعی به كار كارشناسی دقیق‌تری نیاز است».

حبیبی با اشاره به موافقت كنگره آمریكا با تشدید عملیات مخفی علیه ایران و نیز خارج كردن گروهك منافقین از فهرست گروههای تروریستی در انگلیس گفت: «حمایت آمریكا و اروپا از منافقین تروریست شرم‌آور است». 

وی افزود: «از یك طرف آمریكا و اروپا ادعای مبارزه با تروریسم دارند، از طرف دیگر از خونخوارترین گروههای تروریست جهان حمایت و برای تقویت آن‌ها بودجه ‌٤٠٠ میلیون دلاری تصویب می‌كنند».

حبیبی با بیان این‌كه فرانسه هم در راه پیوستن به حامیان تروریسم است، افزود: «غرب و آمریكا باید بدانند مردم ایران حادثه تروریستی هفتم تیر و هشتم شهریور و نیز ترور شهدای محراب و هزاران نفر از مردم بی‌گناه توسط منافقین را هنوز از یاد نبرده‌اند».

وی هم‌چنین با اشاره به تهدیدات نظامی آمریكا و رژیم صهیونیستی علیه ایران اظهار كرد: «وزارت خارجه باید به لحاظ تمهیدات سیاسی به مجامع بین‌المللی حق اقدام پیشدستانه برای دفاع از امنیت ملی كشور را تفهیم كند. هم‌چنین محور شرارت علیه ملت ایران هم عواقب سوء این تهدیدات را محاسبه و هزینه آن را پرداخت كند».

وی افزود: «جنگ ‌٣٣ روزه نشان داد حمله پیش‌دستانه بهترین پاسخ برای هر گونه شرارت است».

وی افزود: «دشمن باید بداند مطالبه ملت شجاع و مقاوم ایران از مقامات نظامی این است كه پاسخ اقدام نظامی دشمن را در هر نقطه‌ای از دنیا كه منافع آن دشمن متجاوز قرار دارد باید بدهند و جغرافیای دفاع و پاسخ به تجاوز را مقامات نظامی ایران تعیین می‌كنند».

حبیبی هم‌چنین با اشاره به تشدید تحریم‌های اقتصادی علیه ملت و دولت ایران، تصریح كرد: «دولت و مجلس باید به فكر مقابله به مثل درباره این تهدیدات باشد. دلیلی ندارد با كشورهایی كه حتی بر خلاف قطعنامه‌های شورای امنیت بر طبل خصومت با ملت ایران می‌كوبند، مناسبات اقتصادی خود را بر همان سیاق گذشته ادامه دهیم».

وی افزود: «دولت و مجلس باید روی قطع صدور نفت به كشورهایی كه روش خصومت‌آمیز با ایران دارند حساب باز كنند. هم‌چنین نظر به این كه با صدور یك میلیون بشكه در روز نیازهای بودجه‌ای كشور را می‌توانیم تامین كنیم تولید روزانه نفت را ‌٥/١ میلیون بشكه در روز كاهش دهیم».

حبیبی در بخش دیگری از سخنانش با تاكید بر حقوق هسته‌ای ایران، گفت:« آمریكا باید مطمئن باشد تحت هیچ شرایطی ایران به تعلیق غنی‌سازی تن نمی‌دهد. تعلیق غنی‌سازی خط قرمز ماست. اگر آن‌ها به خاطر سرعت پیشرفت ایران می‌خواهند اعلان جنگ با ملت ایران بدهند این نیت شوم و شیطانی خود را پنهان نكنند، ملت ایران بیش از سه دهه است كه با این جنگ پنهانی و آشكار آشناست و می‌داند چگونه آن را مدیریت كند».

وی ادامه داد:« تشدید تحریم‌ها نشان می‌دهد ارائه‌ی بسته‌ی پیشنهادی ‌١ + ‌٥ یك فریب و سراب است».

دبیر كل حزب موتلفه‌ی اسلامی در پایان درباره آخرین تحولات منطقه و لبنان، گفت: «حزب‌الله لبنان در آستانه یك پیروزی بزرگ دیگر قرار دارد و بر اساس توافقات انجام شده اسرای لبنانی آزاد می‌شوند و سمیر قنطار كه نماد مقاومت در لبنان است به زودی به آغوش وطن بازمی‌گردد، همچنین اعترافات المرت درباره اعلام شكست رسمی از حزب‌الله شنیدنی است و ما این پیروزی را به ملت لبنان تبریك می‌گوییم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین