کد خبر: ۷۷۳۸۳
تاریخ انتشار : ۱۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۹:۰۰

حمایت آیت الله یزدی از دانشگاه آزاد اسلامی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اعضای هیات رییسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد قم با حضور در دبیرخانه مجلس خبرگان با آیت‌الله یزدی دیدار و گفت‌وگو كردند.

به گزارش سرویس فرهنگ و اندیشه آفتاب، آیت‌الله یزدی در این دیدار گفت: «در نظام جمهوری اسلامی ایران، برخی سازمان‌ها وجود دارند كه در متن قانون اساسی نامی از آن‌ها آمده است ولی در جامعه نمودی نداشته‌اند و بالعكس، نهادهایی در قانون اساسی ذكر نشده ولی در جامعه فعال هستند و دولت موظف به همكاری با آن‌هاست كه دانشگاه آزاد اسلامی مصداق این نهادها است». 

آیت الله یزدی گفت: «دانشگاه آزاد نهادی متناسب با نیاز جامعه است و هیچ‌كس نباید نسبت به اصل وجود دانشگاه آزاد تردید داشته باشد یا با آن مخالفت كند».

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: «دانشگاه آزاد اسلامی یك مركز ارزشمند علمی است».

وی درخصوص فارغ‌التحصیلان و ارتباط آنان با اشتغال گفت: «در اسلام هیچ‌گاه نمی‌توان كسی را از تحصیل منع كرد بلكه باید با توجه به تقاضای تحصیل برای اشتغال فارغ‌التحصیلان برنامه‌ریزی كرد».

یزدی در ادامه با اشاره به لزوم توسعه دانشكده پزشكی دانشگاه آزاد اسلامی، پذیرش جنسیت دختر و تحصیل دختران در رشته پزشكی را خواستار شد و گفت: «هر چه سریع‌تر نسبت به برنامه‌ریزی جهت رفع موانع پذیرش دختران در رشته‌های پزشكی در استان قم اقدام شود».

وی در پایان با اشاره به انتقادات از دانشگاه آزاد اسلامی آن‌ها را سیاسی خواند و افزود: «این نقدها سبب كاهش فعالیت‌های علمی می‌شود. نقدی مفید و سازنده است كه به دور از مسایل سیاسی باشد».


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین