کد خبر: ۷۷۶۲۷
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۳:۵۹
وزیر بازرگانی:

سهم آرد در قیمت نان كمتر از پنج درصد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزیر بازرگانی با تاكید بر اینكه سالهاست كه نان به صورت سنتی پخت و بخش عمده‌ای از یارانه نان برای دستمزد و سایر هزینه‌ها مصرف می‌شود، اعلام کرد: «سهم آرد در قیمت تمام شده نان كمتر از پنج درصد است».

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب به نقل از روابط عمومی وزارت بازرگانی، سید مسعود میركاظمی در مراسم افتتاحیه سیلو گندم قروه با تاكید بر اینكه جمهوری اسلامی ایران برای تولید و توسعه تجارت محصولات كشاورزی بسیار مستعد است، اظهار امیدواری كرد که با بهره‌برداری از زیرساخت‌های این حوزه بتوان به عنوان مركز تجارت محصولات كشاورزی بویژه غله در منطقه مبدل شویم.

وی با اشاره به اینكه با شروع فعالیت دولت نهم اقدامات خوبی در حوزه گندم، آرد و نان در وزارت بازرگانی انجام گرفته، اولین گام در این زمینه را طراحی و اجرای سیستم خرید نقدی گندم از كشاورزان عنوان كرد و گفت: «درحال حاضر از طریق این سیستم گندم كشاورزان نقدی و به روز خریداری می‌شود».

وزیر بازرگانی اقدام دیگر در این راستا را ساماندهی و نگهداری گندم ذكر كرد و گفت: «با اجرای طرح سیلوسازی درحال حاضر بیش از یك میلیون و 400 هزار تن ظرفیت سیلو توسط بخش خصوصی به بهره‌برداری رسیده و بیش از 3 میلیون تن نیز درحال ساخت است».

وی با بیان اینكه توزیع آرد نیز با سیستم كارتی انجام می‌شود تصریح كرد: «در راستای بهسازی نانوایی‌ها، آموزش نانوایان و فرهنگ‌سازی مصرف نان اقدامات مناسبی انجام شده است».

میرکاظمی تصریح كرد: با صنعتی شدن نان سهم دستمزد بسیار پایین می‌آید، بهداشت، سلامتی و ماندگاری نان بالا می‌رود و می‌توان برای سلیقه‌های متفاوت نان‌های مختلفی پخت كرد.

وی در ادامه از حذف عوارض سیب‌زمینی برای صادرات خبر داد و گفت: با توجه به مناسب بودن تولید سیب‌زمینی، دولت عوارض صادرات سیب‌زمینی را برای جلوگیری از ضرر و زیان به كشاورزان تا اطلاع ثانوی برداشته است.

لازم به ذكر است سیلوی 85 هزار تنی گندم قروه كه بزرگترین سیلوی بخش خصوصی در غرب كشور است در مساحتی به میزان 50 هزار متر مربع احداث شده است كه فاز آن به ظرفیت 50 هزار تن مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین