کد خبر: ۷۷۶۵۶
تاریخ انتشار : ۲۲ تير ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۷
عضو کمیسیون اقتصادی:

دولت باید جزئیات طرح خود را منتشر کند

طرح دولت نیاز به کار کارشناسانه دارد
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: «باید در مورد طرح تحول اقتصادی دولت کار کارشناسانه بیشتری صورت گیرد».

شهباز حسن‌پور در گفت‌وگو با سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب افزود: «بر همین اساس مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه به تشکیل کمیسیون ویژه‌ای رای داد تا طرح را مورد بررسی دقیق و کارشناسانه قرار دهد».

وی درباره ترکیب این کمیسیون ویژه گفت: «این کمیسیون متشکل از 15 نماینده، اقتصاددان و صاحبنظر اقتصادی باتجربه مجلس، 5 رئیس کمیسیون‌های تخصصی و نایب رئیس مجلس است که کار خود را طی روز آینده آغاز خواهند کرد».

حسن‌پور در پاسخ به این سوال که آیا دولت جزئیات طرح عملیاتی خود را تاکنون به مجلس ارائه کرده یا خیر؟ خاطرنشان کرد: «دولت تا به حال جزئیات طرح تحول اقتصادی را در اختیار نمایندگان قرار نداده است و تنها در جلسه‌ای که چندی پیش با نمایندگان داشت توضیحات شفاهی در ارتباط با طرح خود داد که برای کار کمیسیون ویژه کافی به نظر نمی‌رسد».

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس هشتم تصریح کرد: «کمیسیون ویژه‌ای نیز برای ارائه طرح عملیاتی و مکتوب دولت به مجلس تاکید دارد و در واقع تا زمانی که دولت جزئیات طرح خود را منتشر نکند امکان فعالیت این کمیسیون فراهم نخواهد شد».

حسن‌پور با تاکید بر لزوم شفاف‌سازی طرح تحول اقتصاید از سوی دولت افزود: «مجلس هشتم با دولت برای هدفمند کردن یارانه‌ها تعامل و همکاری خواهد داشت. البته مساله یارانه‌ها در گذشته از سوی دولت‌های دیگر نیز مطرح شده بود».

نماینده سیرجان اظهار داشت: «کمیسیون ویژه بررسی طرح تحول اقتصادی پس از بررسی دقیق و کارشناسانه این طرح نتیجه بدست آمده را در صحن علنی مجلس و برای مردم اعلام خواهد کرد».

وی در عین حال با تاکید بر اینکه امکان حذف و آزادسازی یکباره قیمت تمام کالاها وجود ندارد،‌گفت: «دولت نیز بر انجام مرحله‌ای حذف یارانه‌ها و پرداخت نقدی آن نظر دارد. اما تا زمانی که اطلاعات و جزئیات دقیق این طرح منتشر نشود، امکان اظهارنظر بیشتر در مورد آن وجود ندارد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین