کد خبر: ۷۷۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۸۷ - ۱۵:۴۶
دکتر محمد دهستانی در گفتگو با آفتاب تاکید کرد:

به انتخاباتی پرشور برای حصول نتیجه مطلوب نیاز داریم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه گفت: «احزاب باید هرچه زودتر در صحنه انتخابات با توافق روی یک چهره سیاسی محبوب، مردمی و البته کارآمد به‌لحاظ مدیریتی، کاندیدای خود را معرفی کنند».

دکتر محمد دهستانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب در پاسخ به سوالی درباره زمان مناسب برای معرفی کاندیداها اظهار داشت: «ضرورت دارد احزاب و جناح‌های سیاسی هرچه سریع‌تر براساس نقطه نظرات مشترک، البته در قالب قانون و سیاست‌های نظام، به یکدیگر نزدیک شده و برای حصول به موفقیت حتمی از دوری و تفرقه پرهیز کنند».

وی افزود: «زمان به سرعت درگذر است، احزاب میانه برای موفقیت در انتخابات باید یک هسته قوی چند نفره (ترجیحا کمتر از ده نفر) که مورد قبول تمامی آنها باشد را انتخاب نموده و از طریق این گروه نیروهای خود را در کشور یکپارچه، منسجم‌ و سریعا فعال نمایند».

دهستانی ادامه داد: «این اقدام بایستی زودتر صورت پذیرد و از هم اکنون فضای سیاسی انتخابات را براساس معیارهایی متعالی، مورد قبول، کاربردی و به دور از بزرگ‌نمایی با برنامه‌ای جامع و رافع نواقص فعلی آماده حضور گسترده مردم بویژه قشر جوان نمایند و هر چه زودتر در این صحنه با توافق روی یک چهره سیاسی محبوب، مردمی و البته کارآمد به لحاظ مدیریتی کاندیدای خود را معرفی نمایند».

دهستانی در خصوص احتمال ایجاد زمینه تخریب با حضور زودتر از موعد کاندیداها در عرصه انتخابات گفت: «همانطور که در پاسخ سوال قبل گفتم در حال حاضر باید معیارهای توافقی درون جامعه مورد بررسی، نقد و تحلیل قرار گیرد و معیارهای متناسب با پذیرش عامه با کاندیداهای مورد نظر، منطبق شود تا در زمان مناسب کاندیدای منظور و مورد حمایت معرفی گردد، بنابراین در این شرایط ما نمی‌توانیم به بهانه تخریب چهره افراد این فرصت‌های غیرقابل بازیافت را از دست بدهیم».

این مدرس دانشگاه یادآور شد: «البته با التزام به رعایت اخلاق انتخاباتی، معرفی صحیح کاندیدای مورد نظر، ارائه دقیق و همه جانبه برنامه‌های آتی و خدمات گذشته وی، جلب حمایت گروه‌های مختلف، همسو کردن احزاب و چهره‌های سیاسی، مذهبی، ملی و حتی منتقدین، پاسخ صحیح به شبهات براساس منطق و استدلال، شناساندن ضرورت ویژه فرد معرفی شده علی‌الخصوص فعالیت‌های مذهبی و انقلابی و پاسخگویی مستند به تخریب‌ها می‌توان بخش اعظمی از مساله تخریب را خنثی کرد».

وی افزود: «نکته بسیار مهم دیگر این است که کارشناسان باید با یک بررسی دقیق، موشکافانه و جامعه‌نگر سئوالات و تخریب‌های احتمالی را از پیش شناسایی نموده و راه‌کارهای مناسب و پاسخ‌های لازم برای آنها را آماده نموده و در موقع لزوم از آنها استفاده کنند».

دهستانی در ادامه درباره راهکارهای مناسب برای جلوگیری از ایجاد فضای نامطلوب انتخاباتی و ایجاد یک تفاهم ملی اظهار داشت: «به نظرم می‌رسد جلب مشارکت احزاب مختلف قبل از شروع فعالیت‌های انتخاباتی، از بین بردن پیش‌داوری‌های موجود و رسیدن به نقاط مشترک در این گروه‌ها و از همه مهم‌تر تفکر هوشمندانه به آینده‌ای بسیار مهم که شاید یکی از کم‌نظیرترین فرصت‌های انقلاب است بتوانند این همسویی،دوری از تفرقه و رسیدن به یک هدف مشترک را بوجود آورد». 

این عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه همچنین درباره شرایط اقبال جامعه نسبت به کاندیداهایی جدید در این انتخابات گفت: «به هر حال در هر دوره‌ای نقاط ضعف و قوت زیادی وجود دارد، اما به نظر می‌رسد توانمندی برای بهبود رفاه و اوضاع معیشتی پایدار مردم، وضعیت تحقق شعارهای انتخاباتی قبلی، بدست آوردن موفقیت در عرصه بین المللی بویژه در بحث انرژی اتمی، کنترل اوضاع به نحوی که منجر به پیچیده‌تر نشدن شرایط در آژانس انرژی اتمی و شورای امنیت سازمان ملل متحد نگردد و عزت و اقتدار نظام و ملت بزرگ ایران نیز حفظ شود بتواند نقش مهمی در این امر داشته باشد». 


وی در ادامه گفت: «البته احزاب با نقد سازنده و منصفانه بر فعالیت‌های انجام شده و نواقص و آثار فعلی و آتی آنها در عرصه‌های گوناگون اجتماع و جامعه بین‌الملل و از سوی دیگر با ارائه برنامه‌های واقعی، عملی و منطقی خود برای اصلاح امور کشور و ایجاد توسعه و رفاه و نیز ایجاد توازن در کنار نشر عدالت و اسلامیت، باید معادلات سیاسی موجود را به گونه‌ای رقم بزنند که ما امروز در شرایطی که به یک انتخابات پرشور با حضور حداکثری مردم برای حصول نتیجه مطلوب نیاز داریم، این مهم با دقت و فراست بیشتری عملی شود».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه در خصوص شرایط محتمل در صورت تعدد کاندیداها گفت: «معتقدم در گروه منتقدان دولت تعدد کاندیداها، نمی‌تواند موفقیت زیادی را برای ایشان ببار بیاورد البته قبل از آغاز تبلیغات اصلی حضور کاندیداهای متعدد در فضای سیاسی انتخاباتی به طور همسو، هم‌جهت و هماهنگ شده می‌تواند مفید باشد ولی نهایتا با دقت، برنامه‌ریزی و آینده‌نگری منطقی به خصوص یک مطالعه بی‌طرفانه و آسیب‌شناسی جامعه و بررسی اقبال عمومی، کناره‌گیری افراد به نفع یک نفر که مورد توافق احزاب و گروه‌های موصوف باشد می‌تواند نقطه عطفی را در روند موفقیت بوجود آورد».

دکتر دهستانی درباره بحث‌های موجود در ایجاد دولت وحدت ملی و گزاره‌های لازم به‌منظور تحقق این امر را تصریح کرد: «آنچه که جامعه امروز به آن نیاز دارد، بستری برای استفاده بهینه از نیروهای متخصص در همه زمینه‌ها است. استفاده از نخبگان کشور بدون لحاظ گرایش‌های خاص سیاسی و صرفا براساس شایستگی، توان مدیریتی،خلاقیت و نوآوری، مدارج علمی و مذهبی کافی و ... پس از بررسی اعتقاد و التزام این افراد به اصول انقلاب، یک ضرورت قطعی محسوب می‌شود که لازمه‌ این امر شکل‌گیری یک دولت وحدت ملی است».

وی افزود: «بحمدالله امروز در سایه انقلاب، گسترش علم و تکنولوژی در کشور همراستا با توسعه باورهای دینی و انقلابی در افراد بوقوع پیوسته و الان شاهد حضور نخبگان و مدیران لایقی هستیم که با استفاده از این عزیزان و بکارگیری علوم روز دنیا می توانیم جامعه‌ای توسعه یافته و مقتدر بسازیم».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین