کد خبر: ۷۷۸۱۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۸
۲۲۵ شهرستان بالای ۵۰ هزار نفر سینما ندارد

چنددرصد مردم مخاطب ثابت سینما هستند؟

رئیس سازمان امور سینمایی کشور گفت: با احیای سالن‌های سینما می‌توان چهار تا پنج درصد از مخاطبان فیلم‌ها را افزایش داد.
چنددرصد مردم مخاطب ثابت سینما هستند؟
آفتاب‌‌نیوز :

محمد خزایی عصر چهارشنبه در نشست شورای اداری دستگاه‌های فرهنگی و هنری استان کرمانشاه که در سالن جلسات شهید سلیمانی استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه سینما با مشکلات اساسی روبه‌رو هستیم و در همین راستا برای حل مشکلات درخواست‌هایی از وزارت فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی داریم و برای حل مشکلات از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

وی افزود: بر اساس آمار منتشر شده تنها ۱۰ تا ۱۲ درصد از عموم مردم مخاطب سینما‌ها بوده که حداقل هشت درصد مخاطب ثابت سینما‌ها هستند و می‌توان یکی از مشکلات اساسی سینما را کمبود مخاطب دانست و باید به این نکته اشاره کرد که تجهیز سینما‌ها می‌تواند به جذب مخاطب کمک کند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: تعدادی مجتمع هنری برای ارکان فیلم‌های سینمایی در سال گذشته تأسیس شد که اکنون استفاده‌ای از آن نشده و اکران فیلم‌های سینمایی در آن‌ها انجام نمی‌شود.

خزایی با بیان اینکه کشور ترکیه با ۸۰ میلیون جمعیت دارای ۳۰۰۰ سالن سینماست، ولی ایران با همان جمعیت ۶۰ سالن سینمای فعال دارد بیان کرد: برخی دستگاه‌های دولتی سینما را راه‌اندازی کرده و پس از راه‌اندازی از آن فاصله می‌گیرند که برای احیای سینما باید به بخش خصوصی مراجعه کرده و سالن‌هایی مخصوص سینما را با کمک آن‌ها تأسیس کرد.

رئیس سازمان سینمایی کشور خاطر نشان کرد: شهرستان‌های بالای ۵۰ هزار جمعیت باید سالن سینما داشته باشند در حالی که ۲۲۵ شهرستان با این تعداد جمعیت سالن سینمایی ندارند. استان کرمانشاه نهمین استان کشور از لحاظ جذب مخاطب بوده و این گویای علاقه‌مندی مردم کرمانشاه به دیدن فیلم در سینما‌ها است. با ساخت هر فیلم سینمایی تعداد بسیار زیادی درگیر اشتغال شده و حتی ساخت یک فیلم کوتاه حداقل ۱۰ خانوار را درگیر می‌کند و با افزایش هرچه بیشتر تولید اشتغال هم افزایش پیدا کرده و رونق اقتصادی بیشتر می‌شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: مراجعه به سینما برای خانواده‌ها مسئله مهمی نبوده که با افزایش تکنولوژی تولید محتوا واجب بوده و مسئله بسیار مهمی است و باید خانواده‌ها را به سمت سینما جذب کنیم.می‌توان سینما را از تفریحات سالم و کم هزینه برای خانواده‌ها به شمار آورد و به تازگی برای راحتی حال خانواده‌ها و بر اساس موضوعات فیلم‌ها و زمان‌های اکران فیلم، قیمت بلیط را شناور کردیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین