کد خبر: ۷۷۸۱۶
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۸۷ - ۲۰:۱۸
در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره زنان سرزمین من مطرح شد:

دلیل رویکرد مردم به لباس‌های آن ‌ور آب از نگاه صفارهرندی

طراحان لباس غربی بسیار ذوق‌پرور هستند
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: صفار هرندی ـ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سومین جشنواره زنان سرزمین من از تصویب آیین‌نامه ساماندهی مد و لباس خبر داد و گفت: «این آیین‌نامه، به معنای تحدیدهای بازدارنده برای طراحان لباس نیست و این مصوبه برای میدان دادن به طراحان لباس است».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب، وی گفت: «برگزاری جشنواره زنان سرزمین من یک حرکت نمادین است و باید از این جشنواره نمادین که برای جهت دادن به یک حرکت است، استقبال کنیم».

صفار هرندی به برخی گفته‌ها با این مضمون که «شما چه کار دارید که مردم چگونه لباس می‌پوشند؟» اشاره کرد و گفت: «پاسخ من به این عده این است که آیا واقعا مردم به میل خودشان لباس می‌پوشند و آنطور که دلشان می‌خواهد از پوشش استفاده می‌کنند؟ یا شرایط طوری شده که به آنها جهت داده می‌شود»!

وی تاکید کرد: «در غرب، شبکه توزیع و طراحی لباس بسیار قوی است و طراحان در این کشور‌ها با استفاده از هنر و رنگ ها بسیار ذوق‌پرور هستند».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: «باید پیوندی بین طراحان و تولیدکنندگان لباس به وجود آوریم تا آنها به ادامه این روند امیدوار شوند».

صفارهرندی به برخی اعمال سلیقه‌های شخصی طراحان اشاره کرد و گفت: «برخی طراحان بر اساس ذوق و سلیقه خود اقدام به طراحی لباس می کنند، در حالی‌که باید طرح‌ها در مقیاس وسیع، مورد حمایت و استقبال مردم قرار گیرد؛ خیلی وقت‌ها لباسی در ویترین بسیار چشم‌نواز است، اما خانم‌ها می‌گویند ما نمی‌توانیم این لباس را در خیابان به تن کنیم و این به آن معنی است که این لباس قابلیت عرضه گسترده را ندارد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: «باید لباسی تولید کنیم که استقبال مردم از آن خوب بوده و از این لباس در کوچه و خیابان استفاده شود».

وی تصریح کرد: «دلیل رویکرد مردم به لباس‌های آن ‌ور آب، این است که ارزان بوده و سهل و آسان در دسترس هستند و تکلفی که ما در طراحی لباس داریم، آنها ندارند و همین مسأله ما را گرفتار کرده است».

صفارهرندی با اذعان به این که لباس متناسب و متین، در دسترس زن ایرانی نیست، گفت: «دولت باید قصور خود را جبران کرده و به سمت تولید لباس به صورت گسترده و قابل دسترس برود، هر چند که این کارها برعهده مردم است، ولی به هر تقدیر، دولت جزو وظایفش است که تسهیل کننده امور باشد».

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین در پایان این مراسم در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی در مورد حکم صادر شده در مورد فیلم سنتوری نیز توضیح داد: «اقدام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مورد فیلم سنتوری قانونی و منطبق بر آیین‌نامه مصوب بوده است».

وی افزود : «تاکید داریم که این حکم در همه جا مصداق ندارد و اینطور نیست که وزارت ارشاد اگر جلوی یک فرآورده فرهنگی را بر حسب مصالح کلی بگیرد ، حتما خسارت بدهد. در برخی موارد می‌توان این مسؤولیت را بر عهده گرفت و در جاهای دیگری نمی‌شود».

وی در پاسخ به سوال ایسنا که چرا علی‌رغم هماهنگی‌هایی که از چند ماه پیش برای برگزاری نمایش زنده لباس جشنواره صورت گرفته، مجوز آن در روز گذشته صادر شده است!؟ پاسخی نداد و به این جمله اکتفا کرد که حالا که صادر شده است!
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین