کد خبر: ۷۷۸۸۸
تاریخ انتشار : ۲۹ تير ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۹

منتقدان دولت از تشدید تضادهای فرعی بپرهیزند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: غلامعلی دهقان گفت: «طیف منتقدین سیاست‌های دولت نهم که طیفی فراگیر و گسترده است، می‌بایست بیش از گذشته، مراقب تاکتیک‌های رقیب باشد، چرا که رقیب با مطرح کردن تضادهای فرعی درون طیف منتقدین، در صدد است تا تضاد اصلی منتقدین با سیاست‌های دولت نهم فراموش شود و اختلافات قدیمی منتقدین بار دیگر احیا گردد».

غلامعلی دهقان عضو شورای مرکزی و سخنگوی دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در گفتگو با خبرنگار سیاسی آفتاب افزود: «ایده‌آل آن است که طیف منتقدین با یک گزینه واحد وارد عرصه انتخابات دهم ریاست جمهوری گردند، هرچند که برخی اختلافات گذشته و تشکیلاتی شدن تفاوت سلیقه‌ها ممکن است اجازه این کار را حداقل در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری ندهد».

دهقان ادامه داد: «به همین دلیل منتقدین باید با عبرت‌آموزی از انتخابات قبلی ریاست جمهوری، انتخابات نهم- به مرحله دوم هم بیاندیشند. تشدید تضادهای فرعی در میان طیف منتقدین سبب تشدید اختلافات و کدورت‌ها می‌گردد و آن گاه توجیه حامیان برای حمایت از یک گزینه احتمالی منتقدین بسیار مشکل می‌شود که نمونه بارز آن را در مرحله دوم انتخابات نهم ریاست جمهوری شاهد بودیم».

عضو شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه یادآور شد: «در چنین شرایطی مطلوب آن است که چهره‌های طیف منتقدین گزینه‌های خود را با روش ایجابی تعریف کرده و از روش‌های سلبی اجتناب نمایند».
 
سخنگوی دفتر سیاسی حزب اعتدال و توسعه در پایان خاطر نشان کرد: «تشخیص عمل صالح در عالم سیاست بسیار مهم است؛ هم اکنون عمل صالح برای طیف منتقدین آن است که بیش از گذشته به دیدگاه های درون «پارادایمی» احترام قائل شوند و از تشدید تضادهای فرعی بپرهیزند و زمینه‌های ائتلاف احتمالی را از میان نبرند و منافع ملی را بر منافع جناحی ترجیح دهند. کشور، انقلاب و نظام بیش از گذشته به گزینه‌ای نیاز دارد که قطار توسعه را بار دیگر روی ریل عقلانیت و اعتدال قرار دهد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین