کد خبر: ۷۷۹۰۹
تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۵
با آزادی قیمت بنزین و پرداخت یارانه مستقیم

الیاس نادران: اهداف لایحه حمل و نقل محو می‌شود

اهداف لایحه حمل و نقل و روش جدید برای آزادی قیمت بنزین!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با وجودی اینکه دولت تا‌کنون توضیحی درباره جزئیات و نحوه عملیاتی شدن طرح تحول اقتصادی خود و شاخص‌ترین محور آن یعنی پرداخت مستقیم یارانه‌ها نداده است اما کارشناسان اقتصادی با استناد به آنچه که از سوی احمدی ‌نژاد درباره یارانه‌های مستقیم مطرح شده از آثار زیانبار این اقدام احتمالی خبر می‌دهند.

بر این اساس الیاس نادران در بخشی از گفت و گوی خود با رادیو تهران با بیان اینکه دولت به درخواست‌های مکرر وی مبنی بر تشریح جزییات این طرح و شفاف‌سارزی آن پاسخ نداده است گفت: «بر اساس آنچه که تا کنون درباره پرداخت مستقیم یارانه‌ها مطرح شده دولت تصمیم دارد قسمتی یا تمام یارانه‌های حامل‌های انرژی از جمله بنزین و گازوئیل را حذف و قیمت آنها را به سطح قیمت‌های منطقه برساند». 

نماینده تهران با اشاره به لايحه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مديريت مصرف سوخت و توافق مجلس و دولت درمورد آزادسازی قیمت بنزین و گازوئل در بررسی این لایحه وتصویب آن افزود: «مجلس با دولت توافق کرده‌بود تا از پس از ساماندهی وضعیت حمل و نقل شهری نسبت آزادسازی قیمت سوخت و استفاده از درآمد‌های حاصل شده در این راه زمینه‌ را برای حمل و نقل آسان و ارزان مردم فراهم کند. در این صورت افزایش قیمت سوخت صدمه‌ای به اقشار کم درآمد وارد نمی‌کرد». 

وی تاکید کرد: «در این صورت به نظر می‌رسید که درآمد حاصل از حذف یارانه‌ها و آزادسازی قیمت به گروه‌های هدف نیز اصابت کند».

نادران خاطرنشان کرد: «اما طرح حذف یارانه سوخت و پرداخت مستقیم آن در واقع بر خلاف مصوبات و لايحه توسعه حمل و نقل عمومی درون شهری و مديريت مصرف سوخت است».

این کارشناس اقتصادی با اشاره به آثار اقتصادی آزادی قیمت بنزین و گازوئیل در این طرح ادامه داد: «در چنین وضعیتی علاوه بر اینکه اهداف لایحه حمل و نقل و مديريت مصرف سوخت که مورد توافق مجلس و دولت بود زیر سوال می‌رود؛ مشخص نخواهد بود که یارانه‌های مستقیم آن نصیب گروه‌های هدف شود یا خیر»!؟

عضو فراكسیون اكثریت اصولگرایان مجلس هشتم همچنین بر لزوم شفاف‌سازی طرح تحول اقتصادی تاکید کرد و گفت: «طرح دولت برای اجرا نیازمند ارائه اطلاعات و جزئیات بیشتر است و دولت باید درمورد آن شفافیت بیشتری داشته باشد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین