کد خبر: ۷۷۹۲۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵

اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟

اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز (چهارشنبه) هشتم تیر ماه ۱۴۰۱ هیات وزیران در حیاط دولت با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات‌شان پاسخ دادند.
اعضای کابینه سیزدهم در حاشیه جلسه دولت چه گفتند؟
آفتاب‌‌نیوز :

در جلسه امروز هیات دولت در غیاب سید ابراهیم رئیسی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

در این جلسه محمد مخبر در خصوص برنامه های دولت برای تحقق وعده رییس جمهور برای ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال در دولت سیزدهم خاطرنشان کرد: در جلسات مختلف برنامه ریزی های لازم و تهیه زمین برای اجرای این طرح بزرگ دولت مطابق برنامه انجام شده است و امیدواریم در سال های آینده به مرور واحدهای مسکونی آماده شده به مردم تحویل داده می شود.

رئیس جمهور به منظور شرکت در ششمین اجلاس سران کشورهای ساحلی دریای خزر، به ترکمنستان سفر کرده است.

همچنین مشروح گفت‌وگوهای مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه،‌ صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی،‌ بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی،‌ علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت، محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور با خبرنگاران را هم می توانید در لینک های زیر بخوانید.

دور دوم سفرهای استانی در حال برنامه ریزی است

صولت مرتضوی معاون اجرایی رئیس‌جمهوری در رابطه با سفر استانی بعدی رئیس جمهور اظهارکرد: بیست و شش سفر استانی انجام شده و بقیه سفرهای استانی هفته های آینده انجام خواهد شد. کارگروهی هم برای بررسی مصوبات سفر شکل گرفته و گزارشی از سفرها تقدیم رئیس جمهور می شود.

وی ادامه داد: دور دوم سفرهای استانی در حال برنامه ریزی است و با دستور رئیس جمهور انجام خواهد شد.

شکل‌گیری وزارت تجارت و خدمات بازرگانی یک ضرورت است

محمد حسینی معاون پارلمانی رییس جمهور دربار ه شکل گیری وزارت تجارت و خدمات بازرگانی گفت: براساس بررسی‌های صورت گرفته شکل‌گیری وزارت بازرگانی یک ضرورت است که با توجه به التهابات ماه‌های گذشته در بازار و نیز نوسانات قیمت‌ها، این کار باید انجام شود.

وی اظهار کرد:‌ طرح وزارت تجارت و خدمات بازرگانی در مجلس، قبل از این دولت مطرح بوده و تصویب شده و به شورای نگهبان رفته و الان در کمیسیون اجتماعی مجلس است. مجلس هم نظر دولت را خواست که بررسی کردیم و دیروز در مجلس مطرح شد که اگر دولت لایحه دهد، مجلس آن را در اولویت قرار خواهد داد.

رتبه‌بندی معلمان باید افت کیفی آموزش و پرورش در سنوات قبل را ترمیم کند

مسعود میرکاظمی رییس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان گفت: به محض اینکه آموزش و پرورش حکم‌ها را بر اساس آیین‌نامه آماده کند، پرداخت‌ها بلافاصله انجام خواهد شد.

وی افزود: این امر براساس آنچه در قانون تصویب شده چنین است که به ارتقای کیفیت آموزش منجر شود. یعنی باید به گونه‌ای باشد که افت کیفی آموزش و پرورش در سنوات قبل را ترمیم کند و انگیزه‌ای برای ارتقای کیفی در آموزش و پرورش باشد.

اخلاقی نیست به جهت رقابت‌های سیاسی بخواهیم برای مردم تنش روانی ایجاد کنیم

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و امور دارایی با انتقاد از تحریف سخنان رییس جمهور توسط برخی رسانه ها مبنی بر اینکه تورم بالاتری در سال آینده خواهیم داشت، یادآورشد: رسانه‌ها توجه داشته باشند که کار اخلاقی نیست به جهت رقابت‌های سیاسی بخواهیم برای مردمی که همراهی دارند برای اصلاحات عقب‌ افتاده سال‌های گذشته تنش روانی و اجتماعی ایجاد کنیم.

الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شد

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد که در ستاد کرونا به این جمع بندی رسیدیم که الزام استفاده از ماسک در مکان‌های باز برداشته شود، اما در مکان‌هایی که سربسته است و تهویه ندارد به ویژه در وسایل نقلیه عمومی باید هم چنان استفاده شود.

مصوبات جلسه امروز هیات دولت از زبان سخنگوی دولت

علی بهادری جهرمی سخنگوی دولت مصوبات امروز هیات دولت را تشریح کرد و گفت:‌ اعتباراتی برای جبران خسارات زلزله در استان‌های خراسان رضوی و شمالی اختصاص یافت . همچنین جبران خسارات ناشی از تندباد در غرب استان گیلان و نیز لایحه‌ای به منظور امضای موافقتنامه دوجانبه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و عراق به منظور اجتناب از اخذ مالیات مضاعف با توجه به کثرت مبادلات تجاری بین دو کشور از سوی وزیر اقتصاد ارائه شد که دولت با ارسال این لایحه با قید یک فوریت موافقت کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین