کد خبر: ۷۷۹۳۶
تاریخ انتشار : ۳۱ تير ۱۳۸۷ - ۱۲:۵۷
در گفت‌وگو با آفتاب مطرح شد:

انتقاد یک نماینده از انتشار قطره‌چکانی جزئیات طرح تحول اقتصادی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مجید نصیرپور گفت: «آنچه که در اقتصاد کشور در حال اتفاق است، بازگشت به سیاست‌های تنظیمی قانون برنامه چهارم است».

مجید نصیرپور نماینده مردم سراب در مجلس هشتم در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب اظهار داشت: «متاسفانه در ابتدای کار دولت و مجلس هفتم اصلاحاتی در جداول قانون برنامه چهارم داده شد که باعث شد روند عادی صعود و منطقی کردن قیمت‌ها با برخی مصوبات متوقف شود».

وی با اشاره به اینکه طرح تحول اقتصادی باید بیشتر کارشناسی شود، گفت: «در زمان اصلاح جداول قانون برنامه چهارم توسعه دوستان اقتصاددان در مجلس و خارج از مجلس به دولت متذکر شدند که این روند باعث ایجاد مشکلات در چرخه اقتصادی کشور خواهد شد».

نصیرپور افزود: «این طرح با توقف یکی دو ساله خود در حال حاضر با شیب تندتری در حال شکل‌گیری است».

این نماینده مجلس هشتم گفت: «متاسفانه دولت با شیب بسیار تندی شروع به حذف یارانه‌ها و به قول معروف منطقی کردن یارانه‌ها کرده است و به نظر می‌رسد نتیجه آن بروز مشکلات دو چندان در حوزه اقتصاد و مسائل اجتماعی و معیشتی مردم خواهد بود».

نصیرپور تاکید کرد: «دولت باید به عنوان سردمدار اجرای این سیاست تعدیلی متوجه باشد که هزینه‌های تحمیلی از رهگذر این نوع رفتار اقتصادی ابتدا به مردم و بعد از آن به مجموعه دولت آسیب می‌زند».

وی با بیان اینکه «دولت باید با دقت بیشتری عمل کند»، ادامه داد: «افتادن در این شیب تند تناقض‌های دیگری هم در سایر بخش‌های اقتصادی ایجاد می‌کند و برای اظهارنظری قطعی باید صبر کرد تا تمام زوایای طرح مورد نظر دولت در خصوص بحث اقتصادی باز شود آنگاه می‌توان اظهارنظر نهایی کرد».


نماینده مردم سراب در مجلس هشتم گفت: ‌«در ابتدای ارائه این طرح باید جزئیات آن در مجلس مطرح می‌شد زیرا برخی اقدامات نیاز به بازنگری و برخی قوانین دارد و اگر دولت این هماهنگی با مجلس را انجام دهد در درازمدت به نفع حاکمیت خواهد بود».

وی با بیان اینکه دولت به صورت قطره‌چکانی اطلاعات مربوط به طرح تحول اقتصادی را منتشر می‌کند، اضافه کرد: «این نوع ورود به مسائل اقتصادی و خارج کردن مجلس از چرخه تصمیمات اقتصادی به ساختارهای اقتصادی لطمه می‌زند که هزینه‌ آن را دولت‌های بعدی باید بپردازند».

نصیرپور اظهار داشت: «توقع ما از دولت این است که موضوع را فراتر از یک دولت و جریانات سیاسی حاکم بر دولت وقت بداند به این دلیل که عملکرد دولت تاثیر مستقیم بر اقتصاد ملی کشور دارد و ما حق نداریم موضوعات صرفا اقتصادی را با دیدگاه‌های سیاسی خود بررسی کنیم».

وی اضافه کرد: «از دوستان اقتصادی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی اقتصادی مجلس توقع دارم با توان بیشتری با توجه به ظرفیت‌های کارشناسی موجود در مجلس و با توجه به اینکه صاحبنظران زیادی در عرصه‌های مختلف اقتصادی در مجلس وجود دارند بی‌توجه به حاشیه‌های ورود مجلس به این مباحث، نقش و وظیفه نمایندگی خود را به شکل بهتری انجام دهند چرا که این اقدام یک جراحی بسیار دردناک خواهد بود، در این خصوص کمیسیون برنامه و بودجه و کمیسیون اقتصادی تکلیف سنگین‌تری برعهده دارند».

نصیرپور در پایان خطاب به رئیس مجلس اظهار داشت:«شخص رئیس مجلس باید توجه داشته باشند که از حقوق مجلس باید با حداکثر توان خود دفاع کنند و اجازه ندهند حقوق آن با بی‌توجهی برخی دوستان تضییع شود چرا که تضعیف مجلس نهایتا عاقبت خوشی به همراه نخواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین