کد خبر: ۷۸۰۱۷۱
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۶

در هوای گرم مراقب "قلب‌تان" باشید

یک متخصص قلب و عروق با اشاره به خطرات گرمای شدید برای سلامت قلب، از افراد خواست تا در ساعت اوج گرما از تردد غیرضروری و قرارگیری جلوی نور مستقیم خورشید اجتناب کنند.
در هوای گرم مراقب
آفتاب‌‌نیوز :

دکتر مصطفی بهره مند با اشاره به احتمال افت فشار خون در گرمای هوا گفت: گرمای هوا با افزایش تعریق موجب کم آبی بدن می شود و همین کم آبی افت فشار خون را رقم می زند.

وی افزود: به دنبال افت فشار خون فرد دچار علائمی مانند سرگیجه و بی حالی شده و اگر این افت فشار خون ادامه داشته باشد، خون‌رسانی قلب دچار اختلال می‌شود.

بهره مند گفت: این کاهش خون‌رسانی همچنین در افرادی که از قبل گرفتگی رگ داشته و یا فنر در رگ‌های قلب آنها وجود داشته باشد موجب ایجاد درد در قفسه سینه و در برخی موارد هم موجب ایجاد علائم سکته قلبی می‌شود.

این متخصص قلب و عروق گفت: درهمین راستا توصیه می‌شود افراد در روزهای گرم از قرارگیری در برابر نور مستقیم خورشید اجتناب کرده و از تعریق زیاد بدن جلوگیری کنند.

وی افزود: همچنین توصیه می‌شود در این روزهای گرم برای جلوگیری از کم آبی بدن و افت فشار خون، افراد حتما به میزان کافی آب مصرف کنند.

بهره مند گفت: لزوما افراد نباید منتظر باشند که بدن تشنه شده و سپس آب مصرف کنند. طبق منابع مختلف بهتر است افراد روزانه حدود هشت لیوان آب به تدریج در طول روز مصرف کنند که بدن دچار کم آبی نشود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین