کد خبر: ۷۸۵۰۸
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۲
دبیرکل سازمان مجاهدین تاکید کرد:

اصلاح طلبان انتخابات را جدی بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی گفت: «انقلاب ما آزادی و مردمسالاری را به‌همراه داشت. ویژگی انقلاب ما نسبت به انقلابهای دیگر، اسلامی بودن آن بوده است. بی شک این ویژگی توانست توده های مردم را بسیج کند».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، محمد سلامتی در نطق خود در دوازدهمین کنگره سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در روز پنج شنبه با اشاره به اینکه شعار ما «استقلال،آزادی جمهوری اسلامی» حد خواسته مردم از انقلاب را نشان می‌دهد تاکید کرد: «قانون اساسی ما به عنوان میثاق ملی و جهت‌دهنده انقلاب، بر اهداف و برنامه‌ها به سمت کرامت و ارزش مندی اسلامی و ایجاد زمینه‌های رشد اخلاقی، پی‌ریزی اقتصادی، گسترش برادری اسلامی تاکید می‌کند و برای آزادی‌های احزاب،انجمنها،و جریان های فکری اندیشه و مطبوعات را ارزش قائل می‌شود».

وی افزود: «اکنون که سی‌سال از انقلاب ما می گذرد، برای تحقق آرمانها فرصت کافی بوده است. اما شرایط نشان می دهد که مشکلات جدی برای نیل به اهداف پیش‌آمده است». 

سلامتی با اشاره به گذشت سه سال از استقرار دولت نهم گفت: «حاکمیت در دولت نهم یکدست شده است. دولت نهم با شعار اسلام خواهی و انقلابی پیش آمده و با همین شعار ادعای حل مشکلات را دارد».

سپس سلامتی با تقسیم گفتار خود به سه بخش داخلی،خارجی و اقتصادی در خصوص شرایط فعلی داخلی کشورمان گفت: «با یکدست شدن حاکمیت شاهد نیروهای نظامی و امنیتی در سطوح مختلف بوده‌ایم که نگاهی امنیتی سیاسی در فضای سیاسی ایجاد کرده و روند آزادی‌های سیاسی را تهدید کرده است».

وی حضور نیروهای نظامی امنیتی را مایه بحث‌برانگیز شدن آزادی‌های سیاسی در برگزاری انتخابات دانست و گفت: «تشکیل هیات اجرایی معاونت امنیتی باید ضامن سلامت انتخابات و عدم نقض حقوق مردم در انتخابات باشد. درحالی که شاهد آن بودیم که وزارت کشور در انتخابات هشتمین مجلس همسو با نهادهای نظارتی، با رد صلاحیتهای شهروندان با انگیزه سیاسی گوی را ازنهادهای نظارتی ربوده است».

رییس دوره‌ای شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، نهادهای مدنی را در حال حاضر مورد تعرض دانست و گفت: «امروز جامعه مطبوعاتی تمرکزگرا، در مسیر ایجاد سوءظن نسبت به نشریات رقیب حرکت می کنند».

سلامتی با تاکید بر این که احیای رویکرد نظامی امنیتی موجب نابسامانی است گفت: «در این گونه فضایی نه به مشارکت مردم در امور سیاسی وقعی نهاده می شود و نه به مردم اهمیتی می‌دهند».

وی در خصوص مسائل خارجی فعلی کشورمان با اشاره به نیاز بیش از پیش به داشتن تعاملات بهتر و همه جانبه‌تر، بسط روابط بازرگانی و تسهیل در معاملات بین الملل را یک ضرورت دانست.

سلامتی در مسیر اصلاح روابط ایران و تشنج‌زدایی اصلاح دو امر را لازم معرفی کرد: «اول اینکه ایران در فضای بین الملل به وضعیت کشوری، قابل پیش‌بینی و قابل احترام بازگردد و دوم اینکه پرونده‌های سیاسی‌مان در عرصه بین الملل بسته شود».

وی تصریح کرد: «اکنون با وجود ضرورت نگهداری این دیپلماسی و حفاظت از آن شاهد چندین حرکت بین المللی علیه ایران بوده ایم: 1-تصویب سه قطعنامه علیه ایران 2- قطع روابط بانکهای خارجی با ایران و بسته شدن حساب های ایران در خارج از کشور 3- موضع‌گیری کشورها در برابر ایران 4- تغییر وضعیت قابل اعتماد و قابل پیش‌بینی بودن ایران در فضای بین الملل».

سلامتی در پایان سخنانش در نقد سیاست خارجی، اعمال سیاست‌های تهاجمی و عملکرد نامتعادل دولت در روابط بین الملل را در تقابل با حفظ ارزش‌های جامعه اسلامی در فضای بین الملل دانست.

در حوزه اقتصادی، سلامتی با ارائه آماری از دولت های پیشین و با اشاره به رشد چشم‌گیر درآمد کشور در سال های اخیر از فروش نفت، پتروشیمی و میعانات گازی، به درآمد 180 میلیارد دلاری این بخش اشاره کردو گفت: «دولت فعلی می‌توانست ابزار و امکانات را در اشتغال و تولیدبه کار بگیرد لیکن با عدم به کارگیری برنامه های چشم‌انداز بیست ساله مسائل را بغرنج کرده است».

سلامتی با توجه به افزایش بی‌رویه نقدینگی بر حسب آمار و با اشاره به قول مهار تورم از جانب دولت نهم و افزایش هزینه های جاری دولت، افزود: «عملکرد دولت موجب انحراف سیاست‌ها از تولید به سمت سرمایه‌گذاری در بخش مسکن شده است. نتیجه این عملکرد کاهش سرمایه‌گذاری داخلی و جذب سرمایه خارجی و افزایش واردات و ورشکستگی نهادهای مالی داخلی بوده است».

وی این امور را سبب هتک حیثیت و تضعیف ارزشهای انقلاب دانست و التزام به ارزشهای انقلاب و احیای ارزشهای اندیشه امام و انقلاب را برای رفع این مشکلات ضروری معرفی کرد.

دبیرکل سازمان مجاهدین انقلاب در تحلیل وضعیت کنونی گفت: «با نفی اصول قانون اساسی و اندیشه امام کشور به سمت شرایط بحرانی پیش می‌رود و این مساله با اصرار بر روشهای غلط و چرخش 180 درجه حاکمیت یکدست بدون توجه به منافع ملی و مواضع سیاسی مردم همراه است».

سلامتی با اشاره به این که بزرگترین چالش پیش رو نوع رویکرد حاکمیت به مدیریت است ،گفت: «این دولت دستاوردهای ما را به باد داده‌است».

وی تنها راه اصلاح‌طلبان برای پایان دادن به وضعیت موجود و رسیدن به نجات را جدیت در انتخابات دانست و اقتضائات والتزامات برای حضوری موفق در انتخابات دهم ریاست جمهوری را چنین برشمرد: «1- اصلاح طلبان با هدف پیروزی وارد انتخابات شوند. 2- اصلاح طلبان نباید از گزینه‌هایی که نتیجه دعوتشان عدم حضور است حمایت نمایند. 3- کاندیداهایی که امکان رد صلاحیت دارند را به این لحاظ که باعث خروج اصلاح‌طلبان با کمتر هزنیه انگیزه می شود معرفی نکنند. 4-گزینه ای انتخاب کنند که ائتلاف را در این جناح ممکن کند 5- گزینه شان از مقبولیت برای ایجاد انگیزه در عموم برخوردار باشد. 6- گزینه شان از لحاظ وجهه بین‌المللی قادر به اقناع عمومی افکار درباره ایران باشد. 7-اصلاح طلبان وحدت را اولویت دستور کار خود قرار دهند».

سلامتی در انتهای سخنرانی‌اش در جمع علمای اصلاح طلبان بر ضرورت نظارت مستمر مردم در عرصه پاسخگو بودن عرصه قدرت تاکید کرد. 

شایان ذکر است در دومین روز از از دوازدهمین کنگره سازمان، انتخابات شورای مرکزی انجام شد و بهزاد نبوی، محسن آرمین، محمد سلامتی، مصطفی تاج زاده، صادق نوروزی، علی باقری، فیض الله عرب سرخی، ابوالفضل قدیانی، هاشم هدایتی، عبدالله ناصری، محسن ترکاشوند، محمدعلی توفیقی، امیرحسین مهدوی، مسعود سپهر و مهدی تحققی به عنوان اعضای اصلی شورای مرکزی و  سیدرضا رئیس کرمی، علی‌محمد نمازی و علی‌محمد احمدی نیز به ترتیب به عنوان اعضای علی البدل این شورا انتخاب شدند.

همچنین با برگزاری انتخابات شورای داوری سازمان، حسین بی غم، علی تقی‌زاده و عسگری فقیه به عنوان اعضای اصلی شورای داوری و جعفر افقهی و محسن باستانی، به ترتیب به عنوان عضو علی البدل شورا انتخاب شدند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین