کد خبر: ۷۸۵۱۷
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۸۷ - ۱۵:۱۴
غلامحسین الهام اظهار داشت؛

احمدی‌نژاد از رهبری هزینه نمی‌کند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بدنبال سخنان روز سه شنبه محمود احمدی‌نژاد در مجلس شورای اسلامی ‌و یادداشت روز چهارشنبه حسین شریعتمداری، که احمدی نژاد را به‌خاطر نقل قول از رهبر انقلاب سرزنش نموده بود، صبح امروز غلامحسین الهام با انتشار یادداشتی در پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، اظهارات جدیدی را مطرح کرده‌است.

غلام‌حسین الهام سخنگوی دولت با انتشار این یادداشت با عنوان «فهم بصیر و تقلید خبیر» در پایگاه اطلاع رسانی دولت، فرصت را مغتنم شمرده و پس از دفاع از محمود احمدی نژاد اتهامات جدیدی را متوجه اصلاح طلبان کرد.

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی آفتاب مشروح این یادداشت بدین شرح است؛

فهم بصير و تقليد خبير
آقای دكتر احمدی‌نژاد وقتی دوره ریاست‌جمهوری‌ را آغاز كرد، عناصری كه اعتقادی به نظام اسلامی و ولایت‌فقیه نداشتند به زعم خود در جهت تخریب و تضعیف شخصیت رئیس‌جمهور، او را به عنوان «رئیس‌دفتر» رهبری توصیف كردند و با این كنایه، این موضوع را القاء می‌كردند كه رئیس‌جمهور نه قدرت تصمیم‌گیری دارد، و نه زحمت آن را متقبل می‌شود و در واقع ریاست‌جمهوری را در رهبری منحل خواهد كرد. 

با شروع كار، به تدریج كه تصمیم‌گیری‌های جهت‌دار، اسلامی و هماهنگ با گفتمان رهبری، جایگاه رفیع نظام اسلامی را در ورای مرزهای جغرافیایی بارز كرد و در درون كشور، خیل عظیم جامعة اسلامی،‌ درست‌ترین و بهترین نسبت رئیس‌جمهور با رهبری نظام را تجربه كردند و نشاط دینی در عرصة سیاسی فراگیر شد، شروع كردند به نعل وارونه زدن و القای فاصله، تباین و تضاد میان مطالبات رهبری و كاركرد رئیس‌جمهور. 

این در حالی است كه اهل دقت و معنا و مجاهدان فی‌سبیل‌الله كه افق‌های روشن احیای اندیشه‌های امام و رهبری را لمس كرده بودند، پیغام می‌فرستادند؛ مگر احمدی‌نژاد هر روز صحیفة‌نور می‌خواند كه این‌گونه همسو با گفتمان امام رضوان‌الله تعالی علیه، سخن می‌گوید؟ همان گفتمانی كه رهبر معظم انقلاب آن را راه انقلاب، و خط نظام و رهبری توصیف فرمودند. 

حاملان گفتمان اصلاح‌طلبی كه مسؤولیت اصلی خود را نفی ولایت‌فقیه در نظام اسلامی یا انحلال این نهاد در گفتمان دموكراسی قرارداده بودند، با رویش قوه مجریة برآمده از نظام ولایت‌‌فقیه، تیرهای تركش براندازانة خود را متوجه رئیس‌جمهور كردند، زیرا به خوبی احساس كردند كه اگر قوة مجریه قوی و برخوردار از مبانی اندیشة ناب اسلامی انقلاب شكل بگیرد، نه تنها بر خط مشروعیت برآمده از ولایت حركت خواهد كرد، بلكه حافظ و پاسدار نظام ولایی نیز خواهد بود. برخلاف جریاناتی كه ولایت را سنگر مشروعیت خود قرار داده‌اند، تا درون این سنگر به مشی و كاركردهای خلاف این مشروعیت بپردازند تا ولایت تنها ابزار توجیه مشروعیت آنان باشد نه كاركرد آنها. برخلاف دیدگاه دكتر احمدی‌نژاد كه هرگز نخواسته است با انكار بر مشروعیت برآمده از رهبری كاركردهای خود را توجیه كند، بلكه به صراحت مسؤولیت‌های تصمیم‌گیری‌های اجرایی را شخصاً بر عهده گرفته و عمیقاً تلاش كرده است كه در چارچوب مبانی انقلابی نظام اسلامی حركت كند و روح آْرمان‌های بلند رهبری را در رفتار اجرایی متجلی كند، و خود را پاسخ‌گوی این حركت بداند. 

او هیچ‌گاه با اتكا به كلام رهبری، در صدد ساكت‌كردن رقیب برنیامده و شدیداً از این كه رهبری را هزینة پیشبرد تصمیماتی نماید كه در شأن دستگاه اجرایی است، پرهیز كرده و پرهیز داده است. شاید همین امر سبب شده كه حریفان، بالعكس، تلاش كنند كه تمایز و حتی تباین بین این دو نگاه را رقم بزنند.
مسؤولیت تعیین كابینه با رئیس‌جمهور است. رئیس‌جمهور پیرو خط رهبری، رئیس‌جمهوری است كه در گزینه‌های خود به گونه‌ای عمل كند كه در تجلی‌گاه كار و عمل، آرامش خاطر و اطمینان در رهبری ایجاد كند. نه این كه اعضای دولت را با نام و نشان، حتماً باید رهبری بشناسند و تأیید كنند و تأیید ایشان پایة این انتخاب باشد. 

در این صورت كار مجلس و انتخاب رئیس‌جمهور بی‌معنی خواهد بود. البته رهبری هرجا كه لازم دانسته‌اند و بدانند، صریح و روشن به مخاطبان تصمیم‌گیرنده دستورات مولوی یا ارشادی خود را ابلاغ و اعلام می‌كنند و نیاز به وساطت غیررسمی و سخنان متشابه دیگران نیست. 

در مسیر گزینش وزرای اخیر كابینه در مجلس شورای اسلامی، رئیس‌جمهور برای دفع پیام‌ها و پیغام‌های غیررسمی و شبنامه‌واری كه در اذهان جا گرفته بود، رابطه و نسبت خود را و بحثی را كه در این ارتباط با رهبر معظم انقلاب داشته‌اند، توضیح داده‌اند و بنده نیز كه برای اولین‌بار این سخنان را می‌شنیدم، هیچ‌چیزی را جز دریافت این پیام نداشتم كه اولاً شناختن همكاران دولت باید به وسیلة‌ رئیس‌جمهور و با دقت لازم صورت پذیرد، ثانیاً مسؤولیت این گزینش بر عهدة خود رئیس‌جمهور است، ثالثاً مجلس حق تصمیم‌گیری دارد و هیچ محدودیتی و اعمال ولایت یا حتی نظری از این جهت صورت نمی‌گیرد، بلكه این خود رئیس‌جمهور است كه باید مجلس را قانع و مجاب به ارایة رأی اعتماد كند، حتی رئیس‌جمهور این نكته را بیان كرد كه این گزینه‌ها بعد از آن است كه با جمع‌بندی از دریافت‌ها، خبرها و تحلیل‌ها به اینجا رسیده است كه احتمال اخذ رأی اعتماد برای سرپرست‌های فعلی دو وزارتخانه وجود نداشته است. چگونه ممكن است چنین بیانی در مخاطبان هوشمندی كه نمایندگان ملّت بزرگ ایران هستند، القای تكلیفی از سوی رهبری نموده باشد تا سلامت و صحّت آرای آنان را محل خدشه قرار دهد؟ یا خدای نكرده اجباری معنوی را القا كرده باشد؟ 

بی‌تردید در این عرصه هم مسؤولیت معرفی و انتخاب، با رئیس‌جمهور بوده و هست و بر اساس دریافت از سخنان رئیس‌جمهور و بیانیه دفتر معظم‌له نه نفی و نه اثباتی از سوی رهبری نسبت به افراد وجود نداشته و مسؤولیت رأی اعتماد با نمایندگان محترم مجلس بوده است كه این مسؤولیت از آنان به هیچ‌وجه قابل سلب نیست. مقدمات این تصمیم‌گیری نیز از شؤون و لوازم كار آنان بوده و مسؤولیت آن نیز بر عهدة خودشان می‌باشد. 

صداقت و سلامت رئیس‌جمهور را در بیان حقایق كه سرمایه عظیم ملّی است به خاطر موافقت یا مخالفت با فرد یا جریانی نباید خدشه‌دار كنیم. خوشحالیم كه بیانیة‌ بجا و به موقع دفتر مقام معظم رهبری به چنین آفتی مجال رشد نداد و رفع شبهه كرد، تا دوستان صدیق نظام و رهبری در میدان طراحی شده مخالفان ولایت‌فقیه، بازی نكنند و گرفتار نیایند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین