کد خبر: ۷۸۸۵۹۵
تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۴

سردار سلامی: سپاه در نبرد‌های خلیج فارس، قطعه قطعه درگیر می‌شود

سردار سلامی با تأکید بر اینکه "نیروی دریایی سپاه یک نیروی قدرتمندی است و ما امروز مأموریت گرفته‌ایم که در دریا‌های دوردست، حضور پیدا کنیم"، گفت: شما امروز آبروی ما هستید، آبروی نظام هستید و قدرت را اعتبار می‌دهید. فرماندهی معظم کل قوا برای شما همیشه دعا می‌کنند و این قدرت را عامل عزت و سرافرازی اسلام می‌دانند.
سردار سلامی: سپاه در نبرد‌های خلیج فارس، قطعه قطعه درگیر می‌شود
آفتاب‌‌نیوز :

فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: نیروی دریایی سپاه ترکیبی از ایمان، دانش فناوری، ابزار، تدبیر وسرشت پیونددهنده دل‌های مستحکم مردان به یکدیگر است.

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی فرمانده‌کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیست و دومین همایش دوسالانه فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه در مشهد مقدس گفت: این یک حقیقت است که شما برادران نیروی دریایی سپاه شرافتمندانه و مقتدرانه در مأموریت‌ها عمل کردید و زمانی که فرماندهی قوی و نزدیک، شناخت موقعیت و صحنه با عمل حرفه‌ای با هم قرار بگیرد، عمل صالح می‌شود و موفقیت به بار می‌آورد.

وی با یادآوری موفقیت دریادلان نیروی دریایی سپاه در ایام دفاع مقدس تصریح کرد: نیروی دریایی سپاه از همان دوران دفاع مقدس در نبردهای دریایی در خلیج فارس که درگیر شد تا امروز که قطعه قطعه درگیر می‌شود، حال اگر تکه‌تکه این نقاط را به هم بدوزیم آن شکل و شمایل قدرت واقعی خود را نشان می‌دهد که در تنگه هرمز و خلیج فارس و ماورای آن یک قدرت دریایی عظیم در حال تکامل و تکوین است.

فرمانده‌کل سپاه با تأکید بر اینکه "مطمئن هستم در قلب‌های هیچ‌یک از شما هیبت و شکوه ظاهری دشمن جلوه‌ای ندارد"، گفت: آن چیزی که می‌تواند حجم واقعی این قدرت به‌ظاهر باشکوه را آن‌گونه که کوچک است، نشان دهد، قدرت ایمان است. قرار گرفتن مقابل چنین دشمنی با شاکله‌ای این‌چنین ایمان قوی می‌خواهد، یعنی انسان‌هایی که دارای ایمان قوی و ثبات قدم هستند و مقابل هیبت ظاهری دشمن نمی‌ترسند.

سرلشکر سلامی همچنین با تأکید بر نقش معنویت در ارتقای سطح آمادگی‌های رزم گفت: امروز ما چیزی از دشمن کم نداریم، موشک‌های پیشرفته، شناورهای با ثبات بالا در دریا و تجهیزات دریاپایه دیگر، وقتی این تجهیزات با ایمان واقعی پاسداران دریادل همراه می‌شوند، شکست‌ناپذیر می‌شوند و هیچ قدرتی قادر نیست مقابل این ایمان، مقاومت کند و این یک چیز ثابت شده است؛ ملاک ما برابری سلاح با دشمن نیست، ملاک ما ایمان ثابتی است که برای موفقیت در میدان جهاد لازم است.

وی اضافه کرد: فرماندهی در اسلام، یک حقیقت جاری و یک فضیلت حقیقی به‌شمار می‌رود. همان‌گونه که فرمانده می‌اندیشد و به آن اعتقاد دارد، همان حقیقت در وجود نیروهای تحت‌امرش جریان پیدا می‌کند.

سرلشکر سلامی نیروی دریایی سپاه را ترکیبی از ایمان، دانش فناوری، ابزار، تدبیر و سرشت پیونددهنده دل‌های مستحکم مردان به یکدیگر و رشته‌ای از یک اخوت بی‌انتها توصیف و تصریح کرد: این نیرو در زمینه توجه به جنبه‌های معنوی، روحی و عاطفی کارکنان جزء پیشگامان در نیروهای مسلح است.

وی با مهم دانستن نقش تعیین‌کننده سرعت در موفقیت نبرد دریایی تصریح کرد: نبرد در دریا بسیار سریع و سرنوشت‌ساز است، چون دشمن تجهیزات محدودتری نسبت به زمین دارد. هرچه سریع‌تر بتوانید آرایش اولیه را بشکنید، میدان غلبه را تغییر داده‌اید. به‌اندازه‌ای که شما قدرتمند می‌شوید، دشمن آسیب‌پذیرتر می‌شود و غلبه بر آسیب‌ها مهم است، یعنی اگر شما مقابل دشمن بایستید، نمی‌ایستد و میدان را ترک می‌کند.

فرمانده‌کل سپاه افزود: فکر در نیروی دریایی بسیار اهمیت دارد. شما نیروهای کارکشته و میدان‌دیده‌ای هستید. نظر شما از اتاق‌ها نیست، عموماً از میدان گرفته شده است، این حس شماست، الهامات شما از میدان است. نیروی دریایی یک بسته کامل و جامع است.

سرلشکر سلامی از قدرت ادامه نبرد به‌عنوان مؤلفه‌ای مهم نام برد و اظهار کرد: در جنگ دریایی هر کسی بیشتر مقاومت کند، پیروز است. ورزش برای نیروی دریایی یک توانمندی است. به استحکام جسمانی نیروها خیلی فکر کنید تا سختی‌های نبردهای دریایی را تحمل کنید.

وی با تأکید بر اینکه "نیروی دریایی سپاه یک نیروی قدرتمندی است و ما امروز مأموریت گرفته‌ایم که در دریاهای دوردست، حضور پیدا کنیم"، گفت: شما امروز آبروی ما هستید، آبروی نظام هستید و قدرت را اعتبار می‌دهید. فرماندهی معظم کل قوا برای شما همیشه دعا می‌کنند و این قدرت را عامل عزت و سرافرازی اسلام می‌دانند.

فرمانده‌کل سپاه با بیان اینکه "تاریخ و هویت کشور ما را همین 22 بهمن‌ها، فجرها، بیت‌المقدس‌ها، رمضان‌ها و بعد از آن 9 دی‌ها ساخت"، گفت: این روند ادامه پیدا کرد تا در دریا، نیروی دریایی برای عظمت کشور یوم‌الله خلق کرد، نمادها و کارهایی که وسعت کارها را نشان می‌دهد، دستگیری تفنگداران متجاوز انگلیسی و آمریکایی، تصرف کشتی روباه پیر،... و عملیات‌هایی که جزو اسرار است.

سرلشکر سلامی در پایان با تأکید بر اینکه "این شکوه و افتخار به‌خاطر شجاعت برادران ما در نیروی دریایی است که با اقتدار منطق و شجاعت در دریا ایستادند"، گفت: نمونه‌های زیادی وجود دارد، مثل عملیات 17 ربیع، آنجا که کشتی را به‌صورت حرفه‌ای و با اعتماد به نفس در یک‌متری دشمن درآوردند و یا وقتی که نفتکش یونان را به ساحل آوردند. وقتی که اسراییل را در نبرد خلیج فارس به زانو درآوردند و تسلیم کردند، این تحمیل اراده به‌زیباترین شکل ممکن انجام شد و تسلط فرماندهی، انضباط عملیاتی، و عمل زیبای تاکتیکی، با رفتار زیبای پاسداران از ویژگی‌های این عملیات‌ها بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین