کد خبر: ۷۸۸۶۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۸

رئیسی: تنوع اقوام و مذاهب در کشور را مزیت و فرصت می‌دانیم

رئیس جمهور تنوع اقوام و مذاهب در کشور را یک مزیت و فرصت برای جمهوری اسلامی دانست و اظهار داشت: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعاً موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.
رئیسی: تنوع اقوام و مذاهب در کشور را مزیت و فرصت می‌دانیم
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی در دیدار اعضای فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی که روز پنجشنبه برگزار شد، تنوع اقوام و مذاهب در کشور را یک مزیت و فرصت برای جمهوری اسلامی دانست و گفت: توجه به این فرصت و مزیت ارزشمند قطعاً موجب رشد و ارتقای کشور خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: تقدیم ۱۱ هزار شهید اهل سنت در دوران دفاع مقدس نشان می‌دهد که اهل سنت ما متدین و دلداده به انقلاب اسلامی هستند و همه ما نسبت به رفع دغدغه‌ها و مشکلات آنها وظیفه داریم و احساس مسئولیت می‌کنیم.

رئیسی رفع محرومیت از همه نقاط کشور را وظیفه دولت و مجلس عنوان کرد و گفت: تفاوتی نمی‌کند که این محرومیت در کدام نقطه از کشور و با چه ترکیب قومیتی و مذهبی باشد. دولت مردمی محرومیت را نمی‌پسندد و برای اجرای عدالت و رفع محرومیت از همه مناطق محروم کشور تلاش می‌کند.

رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مطالب مطرح شده از سوی برخی نمایندگان درباره مشکل بیکاری و مسکن برخی مناطق کشور، گفت: رفع بیکاری و ایجاد اشتغال برای دولت اولویت است. در این راستا ضروری است تمام تلاش ما معطوف به امیدوار کردن مردم به داشته‌های بسیار ارزشمند کشور و بهره‌برداری از آنها باشد.

رئیسی گفت: رفع مشکلات مردم در حوزه مسکن، به ویژه مسکن روستایی در دستور کار دولت است و به مسئولان مربوطه تاکید کرده‌ایم ارائه تسهیلات در این زمینه انجام شود.

رئیس جمهور درباره ابلاغ و اجرای مصوبات سفرهای استانی که از سوی یکی از نمایندگان مطرح شد نیز تصریح کرد: اجرای مصوبات سفرهای استانی حتمی است و دور دوم این سفرها با قید پیگیری اجرای این مصوبات آغاز خواهد شد. علاوه بر وزرا، استانداران و معاون اجرایی رئیس جمهور نیز موظف شده‌اند بر اجرای مصوبات سفرهای استانی پیگیری و نظارت جدی داشته باشند.

رئیسی در ادامه سخنانش به باور دولت مردمی برای بهره‌گیری از ظرفیت نیروهای کارآمد فارغ از قومیت و مذهب اشاره کرد و افزود: مکرر اعلام کرده‌ایم به کارگیری نیروهای بومی و کارآمد از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم در گزینش نیروهاست چرا که موجب افزایش انگیزه در بدنه اجرایی کشور خواهد شد.

رئیسی مسئله تامین آب شرب، تقویت زیرساخت‌ها و جاده‌های مواصلاتی و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی با هدف ساماندهی به تجارت مرزنشینان را مورد تاکید قرار داد و گفت: عمیقاً باور داریم رفع محرومیت از مناطق محروم و کم‌برخوردار کشور در کنار خدمت‌رسانی به مردم موجب تقویت امنیت ملی خواهد شد.

رئیسی تاکید کرد: پیشرفت کشور در گرو همراهی و همدلی است و صف‌بندی و خط‌کشی‌های سیاسی مشکلی از کشور حل نخواهد کرد. به لطف خدای متعال با همکاری و هم‌افزایی شکل گرفته در داخل کشور گره‌های مردم باز و مشکلات‌شان کاسته خواهد شد.

پیش از سخنان رئیس جمهور ماموستا عبدالسلام کریمی مشاور رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی و همچنین نمایندگان اهل سنت در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، گلستان، هرمزگان، آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و خوزستان در سخنانی ضمن تقدیر از رویکرد مثبت رئیس جمهور نسبت به تقریب مذاهب اسلامی و همچنین تلاش‌های مجداّنه دولت برای تحقق عدالت در میان آحاد مختلف جامعه با اهتمام ویژه به سفرهای استانی و دیدار چهره به چهره با مردم، به بیان برخی دغدغه‌ها و مطالبات موکلین خود در جامعه اهل سنت کشور پرداختند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین