کد خبر: ۷۹۲۵۸۰
تعداد نظرات: ۲۹ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۸
کره شمالی یکی از بسته‌ترین کشور‌ها و همواره جزء ۱۰ حکومت بسیار فاسد جهان است

کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

پروژه بورگن اعلام کرد که، ۶۰ درصد از مردم کره شمالی در فقر (غذایی) زندگی می‌کنند. برخی فعالان فراری کره شمالی این گزارش را بیش از حد خوشبینانه ارزیابی کرده‌اند. به گفته Asia society؛ کره‌شمالی بدون کمک‌های غذایی خارجی قادر به ادامه حیات نیست، آمریکا، برنامه غذایی سازمان ملل، ژاپن و کره جنوبی از جمله اهداکنندگان غذا به این کشور هستند. هرگونه مخالفت با برنامه‌های دولتی در کره شمالی، مرگ، شکنجه و تبعید به گولاک‌های مشهور این کشور را در پی دارد.
کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟
آفتاب‌‌نیوز :

هیرش سعیدیان- در روز‌های اخیر تعدادی از فعالان موسوم به ارزشی یا آنگونه که منتقدانشان آن‌ها را خطاب می‌کنند؛ «سایبری»، در اقدامی که به نظر منسجم می‌رسد، پست‌های متعددی در تمجید از زندگی در کره شمالی در فضای مجازی، منتشر کرده‌اند.

این تمجید‌ها با تصاویری از ساختمان‌های لوکس و تفریحگاه‌های این کشور همراه است و از مخاطب می‌خواهد که تبلیغات به گفته آن‌ها «رسانه‌های استکباری» در مورد این کشور هسته‌ای را باور نکند.

با توجه به اینکه منتقدان برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی و به ویژه طیف اصلاح طلب، همواره نسبت به «کره شمالی شدن» هشدار داده اند، کمپین‌های رسانه‌ای نرمال نشان دادن شرایط در کره شمالی، پاسخی به این انتقاد‌ها تعبیر شده است.

کمپین مجازی اصولگرایان در دفاع از کره شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

کره شمالی یکی از بسته‌ترین کشور‌های جهان است. این حکومت در آمار سالیانه سازمان شفافیت بین‌المللی مستقر در برلین، همواره جزء ۱۰ حکومت بسیار فاسد جهان دسته‌بندی می‌شود.

خبرگزاری یونهاپ به نقل از وزارت اتحاد کره جنوبی، گزارشات مختلفی در مورد برنامه گردشگری حکومت کره شمالی منتشر کرده است. این کشور برنامه توریستی همسایه شمالی خود را تنها ویترینی برای گردشگران و مکان‌های برای تفریح نخبگان حاکم توصیف کرده است.

کیم جونگ اون در سوئیس تحصیل کرده است، او پس از آنکه در ۲۰۱۲ به قدرت رسید، آرزویش برای ایجاد پیست‌های اسکی لوکس مانند سوئیس را پنهان نکرد.

گردشگری از جمله محدود حوزه‌های است که توسط سازمان ملل و دیگر کشور‌ها مورد تحریم قرار نگرفته است.

پیست اسکی مجلل Masikryong در کره شمالی، که تصاویر آن توسط فعالان ارزشی ایرانی، بازنشر شد، دارای یک اقامتگاه لوکس شامل سونا، استخر و جکوزی است. در فروشگاه لوازم اسکی آن انواع شکلات‌ها و محصولات گران قیمت اروپایی نیز یافت می‌شود.

پس از شروع حکومت سومین رهبر از خاندان کیم، چندین پروژه توریستی پرهزینه در این کشور فقیر به بهره‌برداری رسید. یک پارک آبی، یک دلفیناریوم، باشگاه سوارکاری و یک میدان تیراندازی مملو از قرقاول‌های زنده از جمله این طرح‌ها است. سایت رسمی www.north-korea-travel.com پیوسته خارجی‌ها را تشویق می‌کند تا از این کشور دیدن کنند. این برنامه گردشگری در کمال تعجب ناظران بین المللی توانسته تا حدی موفق عمل نمایید.

روزنامه segye llbo در سئول نوشت که پیونگ یانگ پیش از کرونا توانست ۲۰۰ هزار گردشگر خارجی به این کشور جذب کند. یک تور لیدر از این تور‌های گردشگری با عنوان «توریسم وحشت» یاد کرد. برخی شهروندان کشور‌های غربی دوست دارند هیجان و آدرنالین، حضور در پلیسی‌ترین حکومت جهان را تجربه کنند. شرکت انگلیسی Young Pioneer Tours که تور‌های گردشگری به مقصد پیونگ یانگ ترتیب می‌دهد، دستورالعمل سختگیرانه‌ای به متقاضیان ارائه می‌کند. بازدید آزادانه از این کشور ممنوع است و مسافران خارجی تنها مجاز هستند که از مناطق از پیش‌تعیین‌شده در پایتخت و چند نقطه دیگر این کشور دیدن کنند. دو نفر از طرف حکومت، گروه‌های کوچک گردشگران را در تمامی لحظات این بازدید همراهی می‌کنند. مسافران خارجی که مانند "اتو وارمبیر"، دانشجوی آمریکایی از این قوانین تخطی کنند، به سختی مجازات می‌شوند.

فعالان شمالی پناهنده، فیلم‌های که به صورت مخفیانه از این کشور گرفته شده (از جمله در قالب مستند کره شمالی در حصر) را منتشر کرده‌اند که نشان می‌دهد اجناس لوکس موجود در فروشگاه‌های مخصوص توریست‌ها به مردم کره فروخته نمی‌شود و فقط مخصوص نمایش به گردشگران خارجی است. گردشگران به بازدید از مدارس نمونه، رستوران‌های شیک و متروی قدیمی، اما تمیز پیونگ یانگ که هدیه‌ای از سمت شوروی بود، برده می‌شوند. همه گردشگران به مجوز دولتی نیاز دارند. هر وعده غذایی، استراحت حمام و توقف برای خرید سوغاتی آن‌ها توسط ماموران همراه با دقت برنامه‌ریزی شده است.

کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

توریست‌های خارجی می‌توانند در فرودگاه یک سیم‌کارت ۳g که توسط یک اپراتور مصری راه‌اندازی شده نیز خریداری کنند. این امکان برای شهروندان کره شمالی وجود ندارد. زندگی در پیونگ یانگ که مقصد گردشگران خارجی است، برای مردم کره شمالی یک امتیاز است و شهروندان این کشور، تنها با مجوز رسمی امکان سکونت در این شهر را دارند. این امتیاز به طرفداران وفادار حکومت هدیه می‌شود.

به گفته آندری لانکوف، استاد مطالعات کره‌ای در دانشگاه کوکمین سئول، پیونگ یانگ همیشه به دنبال راه‌هایی برای پر کردن خزانه دولت بوده و گردشگری یک فرصت عالی برای آن‌ها است. با توجه به هزینه سنگین برنامه موشکی و هسته‌ای این کشور و مشکلات عمده در صادرات ذغال سنگ به چین با توجه به تحریم‌ها، این کشور به روش‌های غیررسمی درآمدزایی دیگری نیز روی آورده است. گزارش نیوزویک که بر اساس یافته‌های شرکت نرم افزاری «چین آنالایزز» منتشر شده است، نشان می‌دهد که درآمد‌های کره شمالی از سرقت جهانی ارز‌های دیجیتال به ۴۰۰ میلیون دلار رسیده است. تولید مواد مخدر و جعل ارز از دیگر فعالیت‌های نسبت داده شده به این کشور فقیر است.



کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

(سرویس مدرسه در حومه پایتخت)

"رودونگ سینمون" ارگان رسمی حزب حاکم بر کره شمالی، نوشته است که رهبر این کشور از نارحتی اوضاع اقتصادی این کشور گریسته و غذای او در دوره رکود اقتصادی تنها برنج بوده است. با این همه به دلیل زندگی شاهانه خاندان کیم، اقلام لوکسی مانند مشروب‌های گران‌قیمت کنیاک در لیست تحریم قرار دارد. آشپز ژاپنی سابق رهبر کره شمالی در مورد این زندگی افسانه‌ای و شکمبارگی خاندان کیم، یک کتاب منتشر کرده است.

کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

(پلیس زن در حال سلام نظامی به خودرو یک عضو حزب حاکم، خودرو در این کشور بسیار نایاب است و تنها نخبگان امکان استفاده از آن را دارند)

پروژه بورگن اعلام کرد که، ۶۰ درصد از مردم کره شمالی در فقر (غذایی) زندگی می‌کنند. برخی فعالان فراری کره شمالی این گزارش را بیش از حد خوشبینانه ارزیابی کرده‌اند. به گفته Asia society؛ کره‌شمالی بدون کمک‌های غذایی خارجی قادر به ادامه حیات نیست، آمریکا، برنامه غذایی سازمان ملل، ژاپن و کره جنوبی از جمله اهداکنندگان غذا به این کشور هستند.

آمریکا همواره این کشور را متهم کرده است که سرقت بخشی از کمک‌های غذایی توسط اعضای حزب کمونیست را نادیده می‌گیرد.

دنیل گودکیند، لورین وست و پیتر جانسو در گزارشی با عنوان ارزیابی مجدد مرگ و میر در کره شمالی برآورد کردند که مابین سال‌های ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۸ تا سقف ۳.۵ میلیون نفر از مردم این کشور که در آن زمان ۲۰ میلیون نفر جمعیت داشت، بر اثر قحطی و گرسنگی از بین رفتند.

اندرو اس. ناتسیوس، مدیر USAID، می‌گوید: در سال ۱۹۹۵، رژیم کل منطقه شمال شرق کشور را "تریاژ" کرد تا غذا برای نخبگان ساکن در پایتخت به اندازه کافی موجود باشد، این برنامه به قتل و عام گسترده ساکنین شمال شرقی این کشور انجامید. ظاهراً این سیاست برای حفظ پرستیژ بین المللی و عدم ایجاد نارضایتی در طرفداران، اتخاذ شد.

پناهجویان کره شمالی در سئول مدعی شدند که زنان در کره شمالی به مردان چاق بیشتر جذب می‌شوند، چون شکم فربه و چاقی نشانه‌ای از برخورداری و عدم ابتلاء به فقر و گرسنگی است، این گفته در شبکه‌های اجتماعی بازتاب زیادی داشت.

هرگونه مخالفت با برنامه‌های دولتی در کره شمالی، مرگ، شکنجه و تبعید به گولاک‌های مشهور این کشور را در پی دارد.

کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟

یکی از محدود فراریان از این اردوگاه‌ها، نقل کرده است که نگهبانان بذر‌های مزارع را با کود انسانی مخلوط می‌کردند تا زندانیان گرسنه آن‌ها را نخورند، با این همه برخی این بذر‌ها را شسته و به صورت خام مصرف می‌کردند.

ایران و کره شمالی تنها کشور‌های هستند که در لیست سیاه FATF قرار دارند. انزوای شدید بین المللی این حکومت، با اتکاء به سلاح هسته‌ای ادامه حکومت خاندان کیم را ممکن ساخته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۹
محمدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
198
14
لازم است که دلبستگان به غرب که ... بدانند تمام کشورهایی که در مقابل آمریکا و اروپا ایستاده اند از مردانگی آنهاست و دولت هایی که سر تعظیم در برابر غرب خم کرده اند به مانند دولت روحانی... ترسو و شیفته غرب هستند ... خودشما هستید غرب گرایان...
پاسخ ها
نهاوند
| - |
۱۲:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
دوست عزیز کسی دلبسته غرب و آمریکا نیست
ما دلبسته ملت و تمدن خودمون هستیم
تازه دلبستگی به غرب و توسعه فرهنگی اقتصادی اجتماعی کجا و دلبستگی به کمونیست های آدم کش ضد خدا کجا ...
وای به حال کسانی که مدینه فاضله و قبله آمالشون پیونگ یانگ و هاوانا و .... باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
دمت گرم برادر ، غرب پرستان که مثل اربابان خودشون رو لبه پرتگاه و فروپاشی میبینند ، سعی میکنند همه چیز رو وارونه جلوه بدن ، به هرچیزی چنگ بزنند ولی دیگه تموم شد . دوران شما و اربابان به سر اومد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
نظرات رو که منتشر نمیکنید این خودش ثابت کننده اینکه حرفهای اقای محمدحسن کاملا درسته ولی چرا منفی و مثبتها رو منتشر نمیکنید تا ببینیم چقدر موافق و مخالف داره این مقاله ای که منتشر کردید ؟!
هموطن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
واقعا این تفکر که میخواهید مثل کره شمالی بشوید و از احمق و دیکتاتوری مثل رهبر کره شمالی حمایت میکنید بسیار احمقانه است ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
16
130
الان از کره شمالی هم داریم بدتر میشیم ..... روزی کره شمالی بودنم آرزو خواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
اون عكس اولي كه زنها دارن گريه ميكنند بنظرم سرود سلام اون را اجرا ميكنند.
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
83
چی رو به کی میخواهیم ثابت کنیم
روسیه و چین و آمریکا و اروپا ندارد
با تمام مردم دنیا در صلح و آرامش و بدونه کینه توزی و بدون تهدید کردن دیگران که خودت را تهدید نکنند زیر گنبد آبی زندگی کن
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
4
99
کسی که به خدا اعتقاد داشته باشد آرزوی شباهت با شمالی را نمی کند. آنجا از انسانیت خبری نیست . یک ارباب دارند و بقیه برده هستند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
61
مثلی است معروف :لالایی بلد هستید پس چر ا خوابتان نمی رود. اگر زندگی در کره شمالی خوب است پس چرا سرتان را می زنند ... از امریکا و اروپا سر در می اورید. نکند با ال کفر بده بستانی دارید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
77
7
کمپین اصولگرایان در تمجید از زندگی در کره‌شمالی؛ «هسته‌ای» با کره شمالی چه کرد؟
چه کرد؟
1- کشوری بدون داشتن حتی یک قزره نفت ومنابع ضعیف تحت الارضی ، از زمان تشکیل آن وجنگ امپریالیستی آمریکا برعلیه کره که به جنگ کره معروف است، آمریکا درتلاش براندازیش بوده ولی تاکنون نتوانسته وهنوز هم جرآت مقابله با آن را ندارد.
2- با همه کمبودها نه کلیه فروشی از زور فقر وگرسنه ای درآن هست ونه درآن پرشه ومازاراتی دیده می شود
پاسخ ها
ناشناس
| Netherlands |
۲۰:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
واقعا متوجه نیستی یا صرف نمیکنه متوجه باشی؟ فکر میکنی پنهان کردن فلاکت توسط مقامات حکومت کمونیستی خیلی سخته؟ اینکه مردم کره شمالی علف بخورن اما آقای کیم از فرط چاقی نتونه راه بره و به موشکهاش بنازه این شد حکومت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
9
12
با غلبه منورالفکران اتاق بازرگانی ایران وهمفکرانشان در اقتصاد ایران برعکس کره شمالی هم کلیه فروشی خواهیم داشت وهم مازاراتی وپورشه سواری .
آقای آفتاب پرا از گسترش عمیق اختلاف طبقاتی در اطران نه سخنی می گویی ونه تیتری می زنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
78
متاسفیم که آن قدر کوچک مغز هستید که زندگی مردم کشورتان را با کشورهای پیشرفته مقایسه نمی کنید آنوقت آروزی بلند پروازی هم دارید از اوضاع وگرفتاری مردم خود خجالت بکشید
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
27
از اینها می پرسم : چرا چین نشویم؟
هم موشک بردبلند داشته باشیم و هم اقتصاد پویا
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
12
امیدوارم نظرات منتشر بشه
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
15
5
فقط دکتر روحانی میدونه اوضاع به چه شکل است و در سر اقایون چه میگذرد.. انتخابات سال 1402 برای اینده ی ملت حیاتی است..
اصلاح طلبانی که تایید نمیشوند از سیاستمداران مستقل و معتدل توسعه خواه باید حمایت کنند.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
21
5
انتخابات مجلس 1402 سرنوشت ساز ترین انتخابات کشور است.
هر فرد مستقلی که الفبای توسعه را می داند باید از سوی اصلاح طلبان و ایرانیان نوگرا حمایت شوند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
0
14
برای توسعه و رفاه در ایران نیاز به مدیریت تنش خارجی و شفافیت اقتصادی و ترویج اندیشه توسعه و موانعش داریم.
ناشناس
|
United States of America
|
۲۲:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
12
1
آفتاب نیوز صدای مارا به دکتر روحانی برسان :
با توجه به اینکه اصلاح طلب انگشت شماری برای انتخابات مجلس 1402 تایید میشوند باید از سایرین لیستی از سیاستمداران مستقل و معتدل و توسعه خواه تشکیل داد که میثاق نامه ی توسعه و التزام به آن را امضا کنند
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۰۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
1
11
جبهه اصلاحات به جبهه ی توسعه خواه بدل شود
ناشناس
|
United States of America
|
۲۳:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۵
2
12
برای توسعه ایران باید با منطقه غرب اسیا مدیریت تنش کرد. باید برجام را احیا کرد. باید شورای محترم نگهبان را مطلع کرد که بخشی از مردم زندگیی را میخواهد که جنبه های مدرن و نو دارد و اینها نماینده می خواهند. بیایند خود آنها حتی به دلخواه یک لیست توسعه خواه برای این افراد در انتخابات مجلس سال 1402 تهیه کنند. باید شفافیت اقتصادی ایجاد شود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
1
37
رهبر كره شمالي به اين قياس اعتراض كرده
گفته ما خيلي آزادي ها را در كشورمان داريم كه در ايران وجود ندارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
2
35
حمایت از دیکتاتوردیوانه و خودشیفته ای چون رهبر کره شمالی مایه شرمساری است.
Nima
|
Canada
|
۰۶:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
1
35
اصول گرایان وطنی که ...دست طالبان را از پشت بسته اند زیاد زور نزنند یک سوال ساده را جواب دهند:

در زندگی آنها چقدر محصولات خانگی، ابزار، ماشین و تکنولوژی های کره جنوبی وجود دارد؟

چند تا برند کره شمالی هست؟

کره شمالی عزیز دردانه ملت ایران نبست چون کالایی برای صادرات به مردم عادی ندارد بله قبله عالم ...است....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
35
1
حالا کره شمالی بشه الگو چی میشه مگه به کسی ربطی نداره
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
1
33
اگر توانسیتد یک نظر منتقدانه در فارس درج کنید جایزه دارید/ حتی نظرات بسیار محترمانه را درج نمیکنند/
البته قبل از آن باید نام نام خانوادگی، ایمیل و کد امنیتی را وارد کنید تا به راحتی هرچه تمام تر قابل پیگیری باشد
علی برکت الله،
لازم
|
Germany
|
۲۱:۱۹ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۶
32
3
درست است هسته‌ای با کره شمالی چه کرد ، ولی غیر هسته‌ای با عراق، لیبی ،افغانستان ، سوریه‌ چه کرد
محمدحسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۷
22
2
پروژه دفاع از مبارزین دشمنان انسانیت حد مرز و دین و آیین نمی شناسد فلذا ...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین