کد خبر: ۷۹۸۷۹
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۵
دبیرکل حزب تمدن اسلامی مطرح کرد:

دولت وحدت ملی حافظ آرمان‌های نظام است

نباید از سخنان رهبری در سطح نازلی استفاده شود
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دبیرکل حزب تمدن اسلامی درباره انتخابات ریاست جمهوری آینده گفت: «گرچه می‌توان افراد صالح را با آرای کم انتخاب کرد ولی باید بتوانیم مردم را بسیج کنیم تا از طریق مشارکت حداکثری فرد اصلح انتخاب شود. در حقیقت به فرآیندی بها بدهیم که حاصل آن رئیس جمهوری در تراز قانون اساسی و معیارهای اعلام شده رهبری باشد».

به گزارش خبرنگار سیاسی آفتاب، دکتر سیدمحمد میرمحمدی دبیرکل حزب تمدن اسلامی در جمع اعضای کانون‌های حزب تمدن اسلامی، به مناسبت ماه مبارک رمضان این حزب افزود: «مردم عاشق نظام و کشور هستند و باید با انتخاب خود به آینده امیدوار باشند تا با این امیدواری مشارکت حداکثری را شکل دهند به همین دلیل در جلسه شورای مرکزی حزب موضوع دولت وحدت ملی پیشنهادی آقای ناطق نوری مطرح و اظهار شد تا از طریق دولت وحدت ملی منافع ملی، تمامیت ارضی و شرایط حداکثری آرمان‌های نظام و انقلاب حفظ و تامین شود». 

وی درباره رهنمود مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام و دولت یادآور شد: «بعضی از فرمایشات ایشان در جلسه کارگزاران نظام و دولت مغفول واقع شده است. ایشان مطرح کردند که نباید به بهانه انتقاد، تخریب کنیم و به ویژگی‌های نقد منصفانه اشاره کردند. البته در کنار فرمایش ایشان این نکته هم وجود داشت که نباید به بهانه تخریب نقد را نپذیریم. بلکه باید به نقد منصفانه بها دهیم».

میرمحمدی درباره اهمیت سخنان وحدت بخش مقام معظم رهبری در شرایط موجود گفت: «بی‌انصافی است که سخنان وحدت بخش رهبری عامل تفرقه مابین دوستان و برادران دینی در نظر گرفته شود. در واقع مانند فردی نباشیم که در هفته وحدت همه مسائل تفرقه‌انگیز را مطرح می‌کرد».

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی درباره عدم درک درست از ولایت فقیه در خارج از کشور یادآور شد: «ولایت فقیه یک نعمت اسلامی و رکن اساسی نظام است باید شان و جایگاه ایشان را پاس بداریم. اکنون رسانه‌های بیگانه که این موضوع را درک نمی‌کنند رهبری را در حد رئیس جمهوری تحلیل می‌کنند و در مواقعی به عنوان یک فرد مقدس که رهبر معنوی ایران است به ایشان اشاره می‌شود».

وی در ادامه افزود: «در واقع آنها نمی‌توانند جایگاه ایشان را درک کنند که به عنوان رهبری مدیر، مدبر و با شرایط عالی مندرج در قانون اساسی، عدالت را برپا می‌کنند و به همین دلیل نباید از سخنان ایشان در سطح نازلی استفاده شود».

میرمحمدی درباره عدم استفاده سطحی از جایگاه رهبری انقلاب خاطرنشان کرد: «اگر به استفتائاتی که از امام (ره) صورت گرفته است توجه کنیم، از ایشان سوال شده است که آیا می‌توان عکس شهدای روحانیت را از جاده قم به تهران جمع کرد که ایشان فرمودند که عکس‌ها را جمع کنند و دوباره نظر ایشان را درباره نصب عکس‌ها در میادین شهرها پرسیدند و ایشان نظر خودشان را عنوان کردند».

وی با اشاره به مسئولیت پذیر بودن مسئولان در مقابل اعمال خود گفت: «باید خودمان مسئولیت کارها را بپذیریم و اکنون نیز شرایط به همین نحو است. به عنوان نمونه قانون اساسی مشخص کرده است مدت زمان مسئولیت سرپرست وزارتخانه‌ای تنها سه ماه است و مشاهده کردیم که چگونه تلاش کردند این زمان تمدید شود». 

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن تاکید مجدد به حفظ شان و جایگاه رهبری گفت: «نباید از جایگاه رهبری به این شکل استفاده شود. زیرا وقتی که کسی فرزندش را به میدان نبرد می‌فرستد پس از اینکه فرزندش شهید شد می‌گوید جانم فدای رهبر. در واقع ایشان یک ذخیره الهی هستند و سیاست‌های کلی نظام و جهت گیری‌های اساسی را ترسیم می‌کنند».

میرمحمدی در ادامه افزود: «ایشان تاکید زیادی به اجرای قانون دارند و اگر کسانی می‌گویند بخشی از قانون را قبول ندارند ایشان در جواب آنها می‌گویند که به جای عدم اجرای قانون طرح و لایحه ارائه کنند. امام (ره) نیز وقتی این مباحث مطرح می‌شد می‌گفتند که نمی‌شود گفت که ما قانون را قبول نداریم».

وی با تاکید بر اجرای قانون به هر شکل یادآور شد: «قانونی که از مسیر قانون اساسی گذشته و شورای نگهبان آن را تایید کرده است اجرای آن بر همه ما لازم است. در واقع مشروعیت نظام به تبعیت از ولایت و عمل به قانون است و نباید قانون گزینشی عمل شود».

نماینده سابق مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از عدم استفاذه از تجربه نخبگان در اداره کشور خاطرنشان کرد: «بارها مشاهده کرده‌ایم که از نظر خبرگان و سرمایه‌های انسانی به بهانه‌های مختلف استفاده نمی‌شود. به عنوان نمونه در گذشته اعلام می‌شد که فلان فرد نباشد چون دوم خرداد را درک نکرده است. گرچه یک‌بار خدمت آقای خاتمی، رئیس جمهور رسیدم و ایشان هم از این تغییرات ناراحت بودند».

وی در ادامه افزود: «در زمانی گروهی به نام خلق مسلمان مطرح شد که با همان عقل اولیه متوجه شدیم که آنها در لیستی که ارائه می‌کردند تک تک احزاب را خط می‌زدند و خودشان درنهایت باقی می‌مانند».

میرمحمدی با اشاره به لزوم پرهیز از نگاه خطی در انتخاب مدیران یادآور شد: «در همان ابتدای ریاست جمهوری خدمت آقای احمدی‌نژاد عرض کردم که وقتی که فلان فرد به دلیل حضور در دولت‌های گذشته و یا مدیر دیگری به دلیل داشتن نسبت فامیلی از دولت کنار گذاشته می‌شود، دیگر کسی برای شما باقی نمی‌ماند و فقط در نهایت تعدادی از انجمن حجتیه باقی خواهند ماند».

دبیرکل حزب تمدن اسلامی درباره طرح عدم همکاری اصولگرایان با دولت نهم گفت: «در همین اواخر یکی از دوستان ایشان تحلیل دردمندانه‌ای درباره انتخاب مسئولان و وزرای اخیر انجام داده‌اند که به دلیل همکاری نکردن اصولگرایان و سایر دلسوزان، دست ایشان خالی مانده است».

وی در مورد برکناری آقای مشایی یادآور شد: «در مورد بحث آقای مشایی باید گفت که نباید این موضوع را در قالب شخصی بررسی کنیم در واقع اگر هرکس دیگری هم این حرف را زده بود اعلام می‌کردیم که این موضع را قبول نداریم ولی متاسفانه این موضوع لوث شده است. در این مسائل نباید مراجع عظام را وارد می‌کردیم و حالا که نظر دلسوزانه‌ای داشته‌اند باید پاسخ مناسبی به این موضوع داده شود نه اینکه بر اشتباه خود پافشاری کنیم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین