کد خبر: ۸۱۰۰۶۵
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
تبلیغات

چرا باید به رم و ونیز سفر کنیم؟

رم که در ۲۱ آوریل ۷۵۳ قبل از میلاد در بیش از ۲۷۰۰ سال پیش تاسیس شده است، اگرچه به عنوان پایتخت جهان نمی‌باشد، ولی به عنوان پایتخت فرهنگ، جایگاه خود را حفظ کرده است.
چرا باید به رم و ونیز سفر کنیم؟
آفتاب‌‌نیوز :

در رم خرابه‌های باستانی، شاهکار‌های رنسانس، معماری مدرن و همه در میان ۷ تپه آن وجود دارد. این شهر همچنین یکی از محبوب‌ترین شهر‌ها برای دکور فیلم است و با داشتن هنر باستانی، کلیسا‌های مشهور جهانی و مناظر رمانتیک شهری، به نظر می‌رسد که همه شهر رم را می‌شناسند. تور رم لیو پرواز فرصتی است برای بازدید از کولوسئوم بزرگترین آمفی تئاتر جهان که بین دهه ۷۰ تا ۸۰ میلادی ساخته شده است. رم نه تنها یک شاهکار معماری باستانی است، بلکه از نظر تعداد نیز شگفت‌انگیز است.

آیا می‌دانستید برای مثال رم دارای بیش از ۲۰۰۰ فواره است؟

زیبایی رم علاوه بر اینکه بازدیدکنندگان فراونی را از سراسر جهان جذب کرده است، همچنین خانواده‌های اصیل ثروتمندی از بقیه ایتالیا را نیز به خود جذب کرده است که شهر ابدی را انتخاب کرده‌اند که از این رو با کاخ‌های باشکوه، ویلا‌ها و باغ‌های خیره‌کننده پر شده است. ویلا بورگزه به طور طبیعی یکی از معروف‌ترین اقامتگاه‌ها است که توسط خانواده بورگزه در سال ۱۵۰۰ ساخته شده است و امروزه موزه و باغ عمومی است.

صرف نظر از تمایلات معنوی خود، نمی‌توانید واتیکان و موزه‌های آن (از جمله کلیسای سیستین) را از دست بدهید. این شهر اغلب به عنوان یک موزه در فضای باز شناخته می‌شود، اما فعالیت‌های داخلی زیادی نیز دارد. برای کسانی که به دنبال چیزی معاصر هستند، بازدید از MAXXI را توصیه می‌کنیم، موزه‌ای که درون آن آثار متهورانه معماری معاصر طراحی شده است. برای دوستداران دنیای ترسناک، بازدید از موزه و دخمه کاپوچین‌ها را توصیه می‌کنیم.

چرا باید به رم و ونیز سفر کنیم؟

ونیز

در این شکی نیست، ونیز شهری است که در هیچ کجای دنیا نخواهید یافت. این شهری است که بر روی آب ساخته شده است، پر از معماری باورنکردنی و با داستان‌های زیادی برای گفتن. هر گوشه‌ای یک کنجکاوی، یک افسانه یا یک جزئیات را برای عکاسی و بردن به خانه با خود پنهان می‌کند. ما مطمئن هستیم که هرگز از قدم زدن در خیابان‌های آن و کشف مناظر جدید خسته نخواهید شد.

ونیز مفهوم متفاوتی از زندگی را نشان می‌دهد، جایی که ماشین‌ها وجود ندارند و قایق‌ها علاوه بر پای انسان، وسیله حمل‌ونقل عالی می‌شوند. اما اگر عاشق پیاده‌روی‌های طولانی و موزه‌ها نیستید، مطمئناً می‌توانید آن را با آشپزی جبران کنید.

تور ونیز با لیو پواز فرصتی است برای سواری با گوندولا بر روی کانال که در هیچ کجای دنیا مثل آن را نمیتوانید تجربه کنید. ونیز تنها شهری است که میتواند شما را به گذشته بازگرداند. شهری است که بر روی آب متولد شده است و امروز نیز همینطور است. در ونیز همه چیز از گذشته با شکوه خود صحبت میکنند. کسانی که عاشق هنر و تاریخ هستند ونیز را دوست دارند چرا که ونیز هنری و شهری است که در آن فیلم‌های زیادی ساخته شده است و علاوه بر این شهری است که هرسال میزبان جشنواره بین المللی فیلم است.

پس در سفر به ایتالیا بازدید از این دوشهر تاریخی و رمانتیک یعنی رم و ونیز را فراموش نکنید.

چرا باید به رم و ونیز سفر کنیم؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین