کد خبر: ۸۱۷۴۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۸۷ - ۱۳:۳۸
محمدحسين طريقت خبر داد:

تصمیم‌گیری درباره ساخت‌وساز اطراف تئاتر شهر

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس سازمان میراث‌فرهنگی و گردشگری استان تهران درباره اظهار نظر مدیر کل هنرهای نمایشی مبنی بر اینکه: «اگر روزی نیمی از تأتر شهر به گودال مجاور منتقل شد، نباید تعجب کرد»، گفت: «برای ساخت‌وساز اطراف تأتر شهر دوشنبه تصمیم‌گیری می‌شود».

به گزارش سرویس اجتماعی آفتاب به نقل از فارس، محمد بهرام‌زاده گفت: «در حال حاضر نظر رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری درباره مخاطرات ناشی از ساخت‌وسازهای اطراف تأتر‌شهر را نمی‌توانیم اعلام کنیم قرار شده است روز دوشنبه هفته آینده جلسه مشترکی را با تمام دست‌اندرکاران و تصمیم‌گیران این موضوع برگزار کنیم». 

وی در ادامه گفت: «در این جلسه علاوه بر مسئولان شهری، متولیان هنری و کارشناسان سازمان میراث فرهنگی حضور خواهند داشت تا در این جلسه به یک اجماع نظر برسیم و پس از آن نظر رسمی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری را درباره وضعیت تأتر شهر اعلام کنیم». 

رئیس سازمان میراث‌فرهنگی‌وگردشگری‌استان‌تهران تصریح کرد: «در حال حاضر گفته‌هایی که مطرح می‌شود متناقض است و نیازمند بررسی است». 

حسین پارسایی، مدیر کل هنرهای نمایشی روز گذشته درباره وضعیت بنای تأتر شهر اعلام کرد: «معتقدیم ساخت‌وساز بناهای مذهبی و مترو ضروری است، اما باید محاسبات این ساخت‌وسازها متناسب با شرایط تأترشهر باشد تا به این مجموعه که پیشانی تأتر و کعبه آمال هنرمندان است، آسیبی وارد نشود و در این رابطه قول‌هایی را گرفته‌ایم». 

وی تأکید بر پیگیری اداره کل هنرهای نمایشی در خصوص حفاظت از ساختمان تأترشهر متذکر شد: «از نخستین ریزش دیواره تالار قشقایی تاکنون هیچ‌ اقدام مؤثری برای ترمیم دیواره جانبی انجام نشده و در این مدت تنها حرف زده‌ایم و من به شدت نگرانم، به مسئولان هم عنوان کردم اگر روزی دیدید نیمی از تأترشهر به گودال مجاور منتقل شده است، اصلاً جای تعجب نیست، چون سازه آن مدور است هر قسمت که رها شود، حداقل نیمی از ساختمان‌ رها می‌شود». 

وی با اشاره به ‌درخواست کمک از مشاوران رئیس‌جمهوری عنوان کرد: «مدام خواستار پیگیری مسئولان شده‌ایم. یا تئاترشهر برایشان مهم نیست یا اگر مهم است چرا برای حل معضلاتش این همه تأخیر می‌کنند».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین