کد خبر: ۸۱۸۴۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱

ماجرای مرگ رکسانا امیری‌کیا، دانشجوی علوم پزشکی شیراز چه بود؟

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز در واکنش به انتشار خبری مبنی بر فوت یک دانشجوی این دانشگاه به عنوان یکی از کشته‌های اعتراضات اخیر، ضمن رد این خبر، توضیحاتی ارائه داد. برخی رسانه ها مدعی شده بودند که وی در جریان ناآرامی های اخیر کشته شده بود.
ماجرای مرگ رکسانا امیری‌کیا، دانشجوی علوم پزشکی شیراز چه بود؟
آفتاب‌‌نیوز :

مهرداد شریفی چهارشنبه ۲۱ دیماه به خبرنگاران گفت: مرحوم "رکسانا امیری‌کیا" دانشجوی ورودی امسال دانشکده دندانپزشکی شیراز بود که ۱۹ مهر ماه امسال، به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) شیراز بستری شد.

شریفی خاطرنشان کرد: آن مرحوم، به علت عوارض بعدی ناشی از ابتلا به کرونا، روز ۲۰ مهر به بیمارستان شهید دکتر فقیهی شیراز منتقل می‌شود. مرحوم امیری‌کیا، در بیمارستان شهید فقیهی، دچار ایست قلبی شد و متاسفانه علیرغم تلاش کادر پزشکی، فوت کرد.

براساس گزارش خبرگزاری ایسنا؛ معاون علوم پزشکی شیراز با اشاره به اینکه نظریه پزشکی قانونی فوت نامبرده بر اثر همین شرایط و عوارض ناشی از عفونت منتشر خون به دنبال کرونا را تائید کرده است.

شریفی با تاکید براینکه اخبار صحیح را باید از رسانه‌های رسمی داخلی دنبال کرد، گفت: رسانه‌های معاند اخیر بعد از گذشته سه ماه از فوت آن دانشجو، موضوع را به شکلی نامعتبر و به دور از واقعیت انعکاس داده و گزارش کرده‌اند.

در اخبار منتشره شده از سوی برخی رسانه‌های و شبکه های اجتماعی، نام مرحوم "رکسانا امیری‌کیا"، "غزال امیری" ذکر و از این دانشجوی فوت شده، به عنوان کشته اعتراضات نامبرده شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین