کد خبر: ۸۲۱۲۲۹
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۲
ین رویکرد متاثر از سیاست‌های رسانه‌های متخاصم با جمهوری اسلامی است

واکنش وزیر ارشاد به عدم حضور سینماگران ایرانی در جشنواره برلین: این مسئله را سیاسی می‌دانیم

وزیر ارشاد درباره عدم حضور سینماگران ایرانی در جشنواره برلین گفت:ما این مسئله را سیاسی می‌دانیم.
واکنش وزیر ارشاد به عدم حضور سینماگران ایرانی در جشنواره برلین: این مسئله را سیاسی می‌دانیم
آفتاب‌‌نیوز :

محمدمهدی اسماعیلی درباره این‌که جشنواره برلین اعلام کرده است پذیرای فیلم‌های ایران و خبرنگاران ایرانی نخواهد بود، این اقدامات را چگونه ارزیابی می‌کند، گفت: جشنواره‌ها با موضوعات فرهنگی و هنری سیاسی برخورد می‌کنند. ادعای‌شان این است که مسائل فرهنگی باید فرهنگی باشند اما در عمل مشاهده می‌کنیم سیاسی‌ترین اتفاقات رخ می‌دهد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: ما این مسئله را سیاسی می‌دانیم. دوست داریم در مجامع مختلف حضور داشته باشیم و هنرمندان ما حاضر باشند البته این به آن معنا نیست که بخواهیم برای این کار از قواعد و قوانین خودمان تخطی کنیم. کار خودمان را به خوبی انجام می‌دهیم به حوزه فرهنگ و هنر و حوزه اقدامات خودمان کاملا متعهد هستیم.

وی بیان کرد: این رویکرد جشنواره‌ها متاثر از سیاست‌های رسانه‌های متخاصم با جمهوری اسلامی است و ما این رویکردها را نمی‌پسندیم.

اسماعیلی درباره استقبال هنرمندان خارجی و بین‌المللی از جشنواره فیلم و تئاتر فجر بیان کرد: بسیار خوب بوده است، بخش بین‌الملل جشنواره‌مان اعلام خواهد شد. مهمانان بسیار مهمی از کشورهای مختلف هم در جشنواره فیلم فجر حضور خواهند داشت و هم در بخش تئاتر شاهد این هنرمندان خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین