کد خبر: ۸۲۱۲۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸

راز کشتی تاریخی غرق‌شده کشف شد

ویرانه‌های کشتی که در انگلستان کشف شده است به عنوان بقایای یک کشتی قرن هفدهمی هلندی شناسایی شد.
راز کشتی تاریخی غرق‌شده کشف شد
آفتاب‌‌نیوز :

بقایای بسیار سالم از کشتی که پیش‌تر با عنوان «ویرانه‌های کشتی ناشناخته ایست‌بورن» شناخته می‌شد، در نهایت به عنوان کشتی جنگی هلندی متعلق به قرن هفدهم شناسایی شد. این کشتی «کلین هلندیا»(Klein Hollandia) نام داشت و در تمامی نبردهای بزرگ جنگ‌ دوم انگلستان و هلند نقش داشت.

به گزارش گاردین، هویت این کشتی پس از تحقیقات دقیق توسط باستان‌شناسان و دانشمندان اعلام شد. بقایای این کشتی نخستین‌بار در سال ۲۰۱۹ درحالی کشف شد که از سال ۱۶۷۲ میلادی در عمق ۳۲ متری دریا قرار داشت.

با توجه به شواهدی که توسط گروهی از غواصان حرفه‌ای و داوطلب جمع‌آوری شده است و همچنین اطلاعاتی که از طریق از مطالعه درخت‌گاه‌شماری نمونه‌های چوب کشتی، به دست آمده است، می‌توان نتیجه گرفت که کشتی جنگی (Klein Hollandia) در سال ۱۶۵۶ ساخته شده و متعلق به دریاسالاری روتردام است.

کارشناسان «هیستوریک اینگلند» با همکاری آژانس میراث فرهنگی هلند و انجمن باستان‌شناسی دریایی برای تایید هویت ویرانه‌های غرق شده این کشتی که بسیار سالم باقی مانده است با همدیگر همکاری کردند.

از جمله آثاری که در بستر دریا کشف شده‌اند می‌توان به چندین بخش از بدنه چوبی، توپ، کاشی‌های مرمر ایتالیایی و قطعات سفال ایتالیایی اشاره کرد. بررسی پتروگرافی (استفاده از میکروسکوپ برای بررسی سنگ)، ترکیب مواد معدنی و تجزیه و تحلیل ایزوتوپ، سنگ را به عنوان سنگ مرمر از معادن آلپ آپوان، خانه برخی از بهترین سنگ مرمر در ایتالیا شناسایی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین