کد خبر: ۸۲۲۱۰۰
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۴

خرید و محاسبه آنلاین بیمه از بیمه بازار

اکثر مردم اطلاعات چندانی درباره انواع بیمه ندارند؛ با این حال داشتن سیاست های مناسب برای انتخاب بیمه می تواند در زندگی اشخاص تاثیر گذار باشد. هیچ بیمه نامه واحدی نمی توان یافت که تمامی حوادث زندگی افراد را پوشش دهد؛ از این رو شخص برای جبران خسارات ناشی از حوادث مختلف بایستی اقدام به خرید بیمه نامه های مختلفی نماید.
خرید و محاسبه آنلاین بیمه از بیمه بازار
آفتاب‌‌نیوز :

افراد می توانند برای موارد مختلفی همچون بیماری، از کار افتادگی، بازنشستگی و ... پوشش های مختلف بیمه ای را خریداری نمایند. در سال های اخیر، خرید بیمه به صورت آنلاین رواج زیادی پیدا کرده است و متقاضیان به جای مراجعه حضوری و تحمل ترافیک شهری، صف و شلوغی های متعدد، ترجیح می دهند بیمه نامه مورد نظر خود را به صورت آنلاین خریداری نمایند.

بررسی انواع بیمه

استفاده از بیمه های مختلف در سال های اخیر، رشد قابل توجهی داشته است و شرکت های بیمه گر خدمات متعددی را بیمه گزاران ارائه می دهند. افراد می توانند با توجه به شرایط خود و نیازی که دارند، بیمه نامه های مختلف را با هم مقایسه کرده و بهترین بیمه نامه را خریداری نمایند. اگر بخواهیم انواع بیمه نامه ها را دسته بندی کنیم، باید بگوییم بیمه نامه ها به سه دسته بیمه اموال، اشخاص و مسئولیت تقسیم می شوند. البته نوع دیگری از بیمه ها وجود دارند که تحت عنوان بیمه های خاص نام گذاری شده اند.

معرفی بیمه اشخاص

بیمه اشخاص همان طور که از نام آن پیداست، برای حفظ سلامت اشخاص ایجاد شده است. این بیمه نامه یکی از مهم ترین بیمه هایی است که افراد می توانند از آن بهره مند شوند. در بیمه اشخاص افراد با پرداخت مبلغ مشخصی حق بیمه می توانند در صورت وقوع حادثه و یا بیماری، خسارت وارد شده را از شرکت بیمه دریافت نمایند. بیمه اشخاص به چند دسته بیمه عمر، بیمه حادثه و بیمه درمان (تکمیلی) تفسیم می شود.

بیمه عمر

با استفاده از بیمه عمر، متقاضیان می توانند در قبال پرداخت مبلغی به شرکت بیمه، پس از مدتی به صورت ماهانه مبلغی را دریافت نمایند. از مزایای این نوع بیمه این است که در صورتی که فرد بیمه گزار در قید حیات نباشد، وارثان وی می توانند این بیمه نامه را دریافت کنند.

بیمه حادثه

بیمه حادثه به دو دسته حوادث فردی و گروهی تقسیم می شود و از بیمه گزار در برابر حوادثی همچون سقوط از ارتفاع، برق گرفتگی، مسمومیت، گاز گرفتگی، سوختگی و ... حمایت کرده و غرامت نقص عضو، از کارافتادگی و ... را پرداخت می کند.

بیمه تکمیلی

بیمه تکمیلی به عنوان یکی از رایج ترین انواع بیمه بین افراد شناخته شده است. بیمه های پایه همچون بیمه تامین اجتماعی، نیرو های مسلح، خدمات درمانی و ... پوشش های حداقلی برای درمان ارائه می دهند. از این رو بسیاری از افراد ترجیح می دهند که با پرداخت حق بیمه تکمیلی از پوشش های این بیمه برخوردار شوند. شرکت های بیمه گر در بیمه تکمیلی، هزینه های متعددی از جمله هزینه ویزیت، آزمایش های پزشکی، دارو، عمل های جراحی، زایمان و ... را پرداخت می کنند.

بیمه اموال چیست و شامل چه بیمه هایی می شود؟

بیمه اموال نیز یکی از بیمه های محبوب میان مردم محسوب می شود و افراد از این طریق می توانند دارایی های خود را بیمه کنند تا در صورت از دست دادن اموال و یا آسیب به آن ها بتوانند جبران خسارت نمایند. این بیمه نامه به بیمه خودرو، بیمه حمل و نقل، بیمه آتش سوزی و مهندسی تقسیم می شوند. بیمه آتش سوزی و زلزله جزو بیمه های اصلی در حوزه بیمه اموال به شمار می روند.

بیمه خودرو (بدنه و شخص ثالث)

یکی از رایج ترین انواع بیمه ها در دسته بیمه اموال، بیمه شخص ثالث و بدنه می باشد که نام آن احتمالا زیاد به گوشتان خورده است. بیمه شخص ثالث در صورت وقوع حادثه از افراد ثالث در خودرو محافظت کرده و در صورت وارد شدن خسارت جانی و مالی به این افراد، جبران خسارت می نماید. افراد می توانند از طریق استعلام بیمه شخص ثالث، بهترین بیمه نامه را خریداری نمایند.

بیمه بدنه نیز خسارات وارد شده بر خودروی افراد را پرداخت می کند. این بیمه نامه اجباری نیست؛ اما بسیاری از افراد اقدام به خرید آن می کنند تا از خودروی خود در برابر حوادث محافظت نمایند.

بیمه حمل و نقل

در بیمه حمل و نقل، شرکت بیمه گر متعهد می شود چنان چه کالا در هنگام جابجایی دچار آسیب شود، خسارت وارد شده را پرداخت کند.

بیمه آتش سوزی

یمه شرکت بیمه گر در قبال پرداخت حق بیمه، متعهد می شود که خسارت های وارده بر ساختمان و دارایی افراد در اثر آتش سوزی و صاعقه را پرداخت کند. علاوه بر این، این بیمه بیمه نامه، پوشش هایی همچون زلزله، طوفان، تگرگ و ... را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

بیمه مهندسی

بیمه مهندسی یکی از انواع بیمه های امروزی می باشد. این بیمه نامه دسته بندی های مشخصی دارد که پروژه های ساخت و سازی که در حال انجام می باشند و یا ساخت آن ها به پایان رسیده است را پوشش می دهد. از پروژه های مختلف تحت پوشش بیمه مهندسی می توان به پل سازی، سد سازی، راه سازی و یا سایر پروژه های عمرانی و همچنین خطوط تولید، تجیهزات و ماشین آلات و سازه های صنعتی اشاره کرد.

بیمه مسئولیت

این بیمه نامه با توجه به روابط افراد بیمه گزار در جامعه در مقابل اشخاص ثالث، خدمات ارائه می کند. با توجه به این که هر شخصی در قبال خسارتی که به جان و مال اشخاص دیگر وارد می کند، مسئول است، این بیمه نامه پوشش های مناسبی را در این خصوص ارائه داده است.

بیمه مسئولیت به دسته های مشخصی همچون بیمه مسئولیت عمومی، بیمه مسئولیت حرفه ای و بیمه مسئولیت تولید کنندگان تقسیم می شود. بیمه پزشکان، دندانپزشکان، مهندسان و افراد مشغول در مراکز پزشکی از نوع بیمه مسئولیت حرفه ای می باشد.

بیمه خاص

برخی موارد دیگری برای بیمه وجود دارند که کاربرد کم تری نسبت به سایر بیمه ها دارند و تحت عنوان بیمه خاص شناخته می شوند. از جمله پوشش های بیمه خاص می توان به بیمه هواپیما، بیمه کشتی، بیمه وام بانکی و ... اشاره کرد.

خرید بیمه از بیمه بازار

شرکت های بیمه گر در سراسر کشور، پوشش های مختلف بیمه ای را ارائه داده اند که افراد بسته به شرایط خود می توانند از آن ها استفاده کنند. شما عزیزان برای استعلام بیمه های مختلف و خریدی مطمئن می توانید به سامانه بیمه بازار مراجعه نموده و پس از مقایسه بیمه های شرکت های مختلف و استعلام قیمت، بهترین بیمه نامه را خریداری نمایید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین