کد خبر: ۸۲۳۴۵۱
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۵

وزیر ارتباطات: از پاسخ متا به نامه شورای عالی فضای مجازی اطلاعی ندارم

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرد که با هدف رفع نیاز برنامه نویسان و محققان به سایت ها و سرویس هایی که مردم ایران را تحریم کرده اند و آی‌پی های ایران را پوشش نمی دهند، سرویسی راه اندازی شده است تا ۲۰۰ سرویس پرکاربرد را در دسترس کاربران قرار دهد.
وزیر ارتباطات: از پاسخ متا به نامه شورای عالی فضای مجازی اطلاعی ندارم
آفتاب‌‌نیوز :

عیسی زارع پور روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره بهبود استفاده از اینترنت در فضای فیلتر شده افزود: پیش از این وعده داده بودیم تا مشکل برنامه نویسان و افرادی که دسترسی به سایت‌های تحریم شده را ندارند و این سایت‌ها توسط غرب فیلتر شده، رفع شود که این وعده محقق شده است.

وی با بیان اینکه بیش از هزار سایت و سرویس اطلاع رسانی برای مردم کشور تحریم شده است، اظهار داشت: بسیاری از این ابزارها و سرویس‌ها مورد نیاز مشترکان است و در شرایط فعلی، دسترسی به آنها توسط آی پی هایی با ابزارهای فیلترشکن انجام می‌شود که سرعت استفاده را کند می کند. اما از امروز با کمک بخش خصوصی و نخبگان، سرویسی راه اندازی شده است که امکان دسترسی به تمام سایت‌های تحریمی را فراهم خواهد کرد. این امکانات در سایتی به آدرس 403.online در دسترس قرار گرفته است و برای دوستان حرفه‌ای، ۲۰۰ سرویس پرکاربرد امکان دسترسی فراهم شده است.

زارع پور در ادامه به رونمایی های اخیر این وزارتخانه اشاره کرد و گفت: روز گذشته از نمونه کیفی ماهواره ناهید ۲ و نمونه پروازی ماهواره طلوع ۳ رونمایی شد و آخرین دستاوردهای صنعت فضایی کشور به نمایش گذاشته شد.

وزیر دولت سیزدهم با تاکید بر توسعه پیام رسان‌های داخلی گفت: مسائل مربوط به سخت افرازهای لازم و پهنای باند را برای پیام‌رسان های داخلی فراهم کردیم که حتی با شماره‌های خارجی نیز امکان استفاده از آنها فراهم شده است و امیدواریم برای اینکه مردم از قابلیت‌های این پیام رسان‌ها مطلع شوند، رسانه‌ها اطلاع رسانی لازم را انجام دهند.

۸۰ درصد خانواده از شبکه فیبر نوری بهره مند می‌شوند

به نوشته خبرگزاری ایرنا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعت درباره بهبود شبکه فیبر نوری برای اینترنت در کشور اظهار داشت: بر اساس هدفگذاری انجام شده، ۸۰ درصد خانواده‌ها قابلیت استفاده از فیبر نوری را خواهند داشت. این پوشش به این معنا است که با درخواست آنها ظرف یک ماه اپراتور زیرساخت لازم را برای استفاده خانواده از فیبر نوری فراهم خواهد کرد.

زارع پور یادآور شد: در ۱۰ استان توسعه فیبر نوری شروع شده است و برای سایر استان‌ها در حال انجام است. همچنین حدود ۲.۵ میلیون پوشش برای فیبر نوری انجام شده و برنامه‌ریزی وزارتخانه به گونه‌ای است که سال آینده بتوانیم حداقل آن را به ۱۰ میلیون برسانیم. تا پایان دولت سیزدهم هم امیدواریم وعده پوشش ۲۰ میلیون فیبرنوری را محقق کنیم.

وزیر ارتباطات همچنین گفت: از پاسخ دادن یا ندادن به نامه دبیر شورای عالی فضای مجازی توسط «متا» اطلاعی ندارم. چون من این نامه را نزدم. از شورای عالی فضای مجازی سوال کنید تا ببینید جواب دادند یا نه.

زارع پور که با خبرگزاری دانشجو صحبت می کرد افزود: شرکت متا باید بپذیرد که پلتفرم‌هایش بستری برای ناامنی در ایران نمی‌شود. ما از فعالیت هر پلتفرم در کشور استقبال می‌کنیم به شرط آنکه حداقل به قواعد خودشان پای‌بند باشند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین