کد خبر: ۸۳۰۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۲

۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های آذربایجان‌غربی

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی سفر گردشگران خارجی به این استان گفت:با بیش از ۵ هزار تخت اقامتی در هتل‌ها و اماکن گردشگری این استان مهیای استقبال از مسافران نوروزی هستیم.
۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های آذربایجان‌غربی
آفتاب‌‌نیوز :

مرتضی صفری صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: آذربایجان‌غربی در حوزه عمرانی ۲۷ میلیارد تومان تخصیص بودجه داشته که در مرحله پیمان‌سپاری بوده و ۶ میلیارد تومان نیز از محل سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص یافته و این میزان بودجه با کل بودجه سال ۱۴۰۰ برابری کرده و این نشانگر بهبود دیدگاه مسئولان استانی نسبت به سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ پروژه سرمایه گذاری و میراثی در دست اقدام است افزود: در سال گذشته، مجموع اعتبارات ۹۰ میلیارد تومان بوده که در سال جاری ۱۴۱ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه‌های مختلف پرداخت شده است، برای ۷۵۲ نفر اشتغال ایجاد شده و ۷۶ مورد فرصت سرمایه‌گذاری مهیا شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، عنوان کرد: تعداد ۵۲ فقره مجوز ایجاد پروژه با ۴ هزار و ۹۰۰ حجم سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال برای یک هزار و ۹۴۳ نفر و نیز موافقت با یک‌هزار و ۱۵۸ فقره مجوز ایجاد پروژه صادر شده است.

وی، با اشاره به افزایش بازدید‌های موزه‌های استان، ادامه داد: در سال جاری با افزایش سه برابری بازدید از موزه‌ها تعداد ۴۴۲ هزار و ۵۷۰ نفر در موزه‌های استان حاضر و از این اماکن بازدید کردند.

صفری ابراز داشت: در حال حاضر تعداد ۸۱ رشته صنایع‌دستی از جمله انواع هنر‌های چوبی، منبت‌کاری، معرق‌کاری، چرم‌دوزی، سفال، گلیم، سرامیک و موارد مشابه آن در استان توسط هنرمندان این رشته فعالیت دارند.

وی با اشاره به مجوز‌های صادرشده در حوزه صنایع‌دستی اذعان داشت: تعداد ۳ هزار و ۱۶۴ مجوز در حوزه صنایع‌دستی در بخش‌های کارت شناسایی، کارگاه و انفرادی فعال هستند، همچنین در ایام نوروز در ۱۶ شهرستان استان بازارچه صنایع‌دستی دایر خواهد شد که مسافران می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان به تعداد یک‌هزار و ۷۴۰ مورد اثر ملی ثبت شده در استان اشاره کرد و گفت: یک هزار و ۵۷۶ مورد از این آثار ملی بنای تاریخی بوده و ۸۷ مورد آن آثار ناملموس است.

همچنین در این نشست خبری، رضا حیدری معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به ظرفیت هتل‌ها و مراکز اقامتی و گردشگری آذربایجان‌غربی، ادامه داد: تعداد تخت‌های هتل‌ها و مراکز اقامتی استان اعم از هتل، مسافرخانه، واحد اقامتی بومگردی و سنتی استان تعداد ۵ هزار و ۱۶۶ تخت بوده و آماده پذیرش مهمانان نوروزی با ۲ هزار و ۱۸۳ اتاق هستند.

وی ابراز داشت: در آذربایجان‌غربی ۲۷۴ واحد گردشگری وجود دارد که شامل دفاتر، مراکز تفریحی، مجتمع‌های گردشگری، هتل و اقامتگاه‌ها هستند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌غربی، با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی مسافران خارجی به این استان، تاکید کرد: در سال جاری بیش از ۳۹ هزار گردشگر خارجی در اقامتگاه‌های استان مهمان ما بودند و انتظار داریم پذیرایی در ایام نوروز بیش از این میزان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین