کد خبر: ۸۳۰۹۹۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۳
رئیسی گفته "کار‌ها به سرعت در حال انجام است"

پیامی که رئیسی از آبادان به جهان مخابره کرد: رکورد زدیم/ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اشتباه می‌کنند

 رئیس جمهور گفت: تکمیل و افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان جلوه جلوگیری از خام فروشی و رشد فعالیت‌های دانش بنیان در کشور است.
پیامی که رئیسی از آبادان به جهان مخابره کرد: رکورد زدیم/ آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها اشتباه می‌کنند
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی پیش از ظهر امروز دوشنبه در مراسم افتتاح فاز دوم پالایشگاه آبادان اظهار کرد: امروز در حالی، فاز دوم پالایشگاه آبادان را افتتاح کردیم که این پروژه جلوه رشد تولید، توجه به فعالیت‌های دانش بنیان و جلوگیری از خام فروشی است. در فاز دوم پالایشگاه آبادان از خام فروشی ۲۱۰ هزار بشکه نفت خام جلوگیری صورت می‌گیرد. در این پروژه روزانه چهار میلیون لیتر بنزین و پنج میلیون لیتر گازوئیل در کشور تولید می‌شود و علاوه بر آن خوراک مورد نیاز پتروشیمی‌های منطقه در فاز دوم پالایشگاه تأمین می‌شود.

رئیسی با اشاره به ۲۹ اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت اظهار کرد: ملی شدن صنعت نفت روزی بود که دست بیگانگان از صنعت نفت ما کوتاه و انگلیسی‌ها از صنعت نفت ما اخراج شدند و کار به دست نیرو‌های توانمند ایرانی افتاد. یک زمانی یک کارشناس خبره انگلیسی گزارش می‌داد که با رفتن ما از صنعت نفت ایران، ایرانی‌ها نمی‌توانند نفت را استخراج و پالایش کنند، ولی ایرانی‌ها ثابت کردند که می‌توانند صنعت نفت را اداره کنند و آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها که ۴۰ تا ۵۰ سال است که با تصور غلط می‌کنند فکر می‌کنند توانایی دانش متعلق به آنهاست، اشتباه می‌کنند.

پالایشگاه آبادان دیگری ساخته شد

رئیسی تصریح کرد: امروز در پالایشگاه آبادان جلو ارزشمند «ما می‌توانیم»، ما «می خواهیم» و «ما می‌دانیم» است. امروز جلوه خواستن، دانستن و توانستن را در آبادان دیدیم. در پالایشگاه آبادان که وارد شدم به من گفتند که آن طرف یک پالایشگاه ۱۰۰ ساله است و این طرف طرح پالایشگاهی که امروز افتتاح شد و ۱۰۰ درصد ایرانی است، قرار دارد. امروز من باید بگویم گه پالایشگاه دیگری همچون پالایشگاه نامدار آبادان به دست جوانان توانمند ایرانی ساخته شده است. ۳۴ درصد باقی مانده از فاز دوم پالایشگاه آبادان در این دولت تکمیل شد که یک کار جهادی و یک رکورد به شمار می‌رود. باید این قبیل کار‌های جهادی ادامه پیدا کند و جوانان برومند ایرانی توانایی این کار‌ها را دارند. امروز باید از خام فروشی در کشور جلوگیری کنیم و این از افتخارات این دولت است.

رئیس جمهور همچنین با اشاره به نگرانی برخی کارگران فاز دوم پالایشگاه آبادان درخصوص آینده شغلی خود اظهار کرد: به وزیر نفت و همکارانش اعلام می‌کنم این هفت هزار نفر نیرویی که در این پروژه مشغول به کار بودند نباید نگران باشند و احساس کنند که اکنون که کار تمام شده به آن‌ها نیازی نیست بلکه برنامه ریزی شود و در فاز‌های بعدی وارد شوند. من احساس نگرانی این کارگران را درک می‌کنم و باید این‌ها در اقدامات بعدی پالایشگاه به کار گیری شوند.

رئیسی بیان کرد: امروز فاز دوم پالایشگاه آبادان برای مردم، پیام امید دارد که ایران نه تنها در ساخت پالایشگاه به خودکفایی رسیده که وارد فعالیت‌های فرا سرزمین شده و در آمریکای لاتین که آمریکایی‌ها کار را رها کردند، ایران وارد شده است و ما در حال صادرات دانش فنی و مهندسی هستیم.

وی عنوان کرد: پیام دیگر فاز دوم پالایشگاه آبادان این است که نیرو‌های فنی و مهندس ایرانی به بلوغ دانش و فنی رسیده‌اند و صادرات دانش فنی و مهندس پیام دیگری است که از آبادان امروز به جهان مخابره شد.

رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: امروز در ساعت‌های پایانی سال اعلام می‌کنم که ما در این سال به بیش از سه درصد در تولید رشد داشتیم در حالی خیلی‌ها فکر می‌کردند ما توانایی این کار را نداریم. در ساخت تجهیزات برای تولید و در بخش سرمایه گذاری هم رشد قابل توجهی داشته‌ایم. در گروه نفت رشد خوبی داشتیم و رشد اقتصادی ما در گروه نفت به ۱۵ درصد در امسال رسید که نشان می‌دهد کار‌ها به سرعت در حال انجام است.

در حالی که رشد اقتصادی در دولت رئیسی هنوز نسبت به آخرین فصل کاری دولت روحانی کمتر است، وی مدعی شد: برخلاف یک دهه گذشته که رشد اقتصادی در کشور با مشکل مواجه شده بود ما امسال به رشد رسیده‌ایم. در سایر بخش‌ها نیز باید تلاش کرد چرا که ظرفیت در کشور بسیار بالا است و جوانان برومند ما می‌توانند کار‌های بزرگی انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم اجرای مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در خوزستان بیان کرد: خوزستان سرزمین شهادت، ایثار، شهدای بزرگ و مقاومت است و همه ما به خوزستان مدیون هستیم و باید دین خود را به این استان اد کنیم. همه مدیران و وزرای این دولت خدمت به مردم خوزستان را جزو وظایف اصلی خود بدانند. عقب ماندگی در این استان زیاد است و جوانان خوزستانی نباید ببینند که محصول از استان آن‌ها می‌رود، ولی محروم هستند. مسئله ورزش در خوزستان مهم است و جوانان خوستان باید با نشاط باشند به همین دلیل وزیر ورزش حما مسئله ورزش در این استان را مورد تاکید قرار دهد و به ورزش استان خوزستان به خصوص آبادان کمک کند. ما امروز در حالی به آبادان آمده ایم که هوا خوب است، ولی جوان ما در گرمای ۵۰ درجه آبادان برای راه اندازی فاز دوم پالایشگاه کار و تلاش کرده است و این مسئله ایثار باید برای کل کشور پخش شود که مردم ببیند جوانان ما چگونه تلاش می‌کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۷ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
4
روس‌ها و چینی ها درست فکر میکنند؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۱ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
4
از ایشان انتظار بیش از این نمی رود!
هر چه به ایشان بگویند نمی تواند نپذیرد و آن را تکرار می کند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۹
0
9
رکورد نزدی بی‌سواد، درجا زدی و خودت خبر نداری!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین