کد خبر: ۸۳۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۰۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

قدردانی رئیسی از سازندگان فیلم زیبای غریب

رئیس جمهور با اشاره به تلاش‌های دشمن برای جذب نوجوانان و جوانان با تکیه بر هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی گفت: باید از بانیان و برگزارکنندگان راهیان نور که حرکتی بسیار ارزشمند، موثر و زیبا برای آشنایی نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است، قدردانی و حمایت کنیم و نباید اجازه دهیم نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی تحت تاثیر هجمه‌های دشمنان قرار گیرند.
قدردانی رئیسی از سازندگان فیلم زیبای غریب
آفتاب‌‌نیوز :

سید ابراهیم رئیسی، ظهر امروز دوشنبه در جریان سفر به استان خوزستان، با حضور در جمع زائرن راهیان نور در یادمان شهدای غواص نهر علقمه، پس از اقامه نماز ظهر و عصر در جمع زائران سرزمین‌های نور گفت: این سرزمین مقدس است، چرا که مجاهدان خدا در آن با دشمنان به جهاد پرداختند و جانشان را فدای اسلام و قرآن کردند.

وی با قدردانی از ابتکار راه‌اندازی اردو‌های راهیان نور و با سپاسگزاری از تلاش‌های ستاد کل نیرو‌های مسلح، سپاه، بسیج و ارتش در این زمینه خاطرنشان کرد: حاضران در اردو‌های راهیان نور سال جدید را در جایی تحویل می‌کنند که جایگاه رزمندگان، مجاهدان و شهدای هشت سال دفاع مقدس بوده است.

وی با بیان این‌که «روایتگری و تصویرسازی از حضور شهدا و رزمندگان در مناطق عملیاتی ۸ سال دفاع مقدس بسیار اهمیت دارد»، خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم بازماندگان دفاع مقدس، روایتگری رشادت‌های شهدا و رزمندگان ۸ سال دفاع مقدس است و قشر‌های مختلف از دانشگاهیان و بازاریان تا مسئولین باید بدانند که امنیت امروز آن‌ها مرهون رشادت‌های شهدا و جانبازان دفاع مقدس است و آن‌ها باید برای گره‌گشایی از زندگی مردم و نشاط آفرینی در جامعه تلاش کنند.

رئیس جمهور در ادامه سخنانش با تاکید بر اینکه شهدا اجازه ندادند یک وجب از خاک کشور به دست دشمنان بیفتد، تصریح کرد: دفاع مقدس صرفا رویارویی با رژیم بعث و صدام حسین نبود، بلکه رزمندگان اسلام در برابر تمام جهان کفر ایستادند و از همین رو یادمان شهدا باید به عنوان تذکار رشادت‌های شهدای ۸ سال دفاع مقدس به یادگار باقی بماند.

وی با قدردانی از سازندگان فیلم زیبای غریب که به زندگی و دوران حضور شهید سردار بروجردی در مناطق عملیاتی غرب کشور می‌پردازد، به هنرمندان، فیلمنامه‌نویسان و کارگردان‌ها توصیه کرد بیشتر به موضوع شهدای ۸ سال دفاع مقدس بپردازند.

وی با اشاره به این‌که «در دوران دفاع مقدس برخی از خانواده‌ها دو، سه و حتی ۴ فرزند خود را تقدیم انقلاب اسلامی کردند»، افزود: در برخی از سفر‌های استانی به دیدار خانواده‌های شهدایی می‌رویم که برخی از آن‌ها بیش از ۲ فرزند خود را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب کرده‌اند، اما با صبر مثال‌زدنی و روحیه قوی، به مسئولان کشور، قوت قلب می‌دهند.

رئیسی با بیان این‌که «علیرغم جولان و جلب توجه کفر، اما خداوند اجازه نخواهد داد خون شهدا پایمال شود، تاکید کرد: در دوران دفاع مقدس شهدا با نثار جان خود در آزمون الهی موفق شدند و خانواده‌های آن‌ها هم به واسطه صبر زینب‌گونه، از امتحانات الهی سربلند بیرون آمدند و امتحان خود را خوب پس دادند و حالا نوبت ماست تا با خدمتگزاری خون شهیدان را پاس بداریم.

وی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای جذب نوجوانان و جوانان با تکیه بر هجمه‌های فرهنگی و اخلاقی اظهار داشت: باید از بانیان و برگزارکنندگان راهیان نور که حرکت بسیار ارزشمند و زیبایی برای آشنایی نوجوانان و جوانان با ارزش‌ها و شهدای ۸ سال دفاع مقدس است، قدردانی و حمایت کنیم و نباید اجازه دهیم نسل نوجوان و جوان ایران اسلامی تحت تاثیر هجمه‌های دشمنان قرار گیرند.

وی با تاکید بر این‌که «راهیان نور، یکی از راه‌های مصون‌سازی جوانان در برابر هجوم فکری و فرهنگی است»، تصریح کرد: اخیرا شاهد برپایی اردو‌های راهیان پیشرفت هستیم که در آن‌ها نوجوانان و جوانان با حاصل تلاش‌های متخصصان جوان کشور که با وجود تحریم‌ها و تهدید‌های شدید به دست آمده است، آشنا می‌شوند.

پیش از سخنان رئیس جمهور، حاج حسین یکتا، از راویان ۸ سال دفاع مقدس به معرفی منطقه عملیاتی و یادمان شهدای غواص نهر علقمه و رشادت‌های شهدای دفاع مقدس پرداخت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین