کد خبر: ۸۳۱۱۵۱
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۸

بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر و خیابان‌های مهاباد

بارش شدید باران در شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی موجب آبگرفتگی برخی معابر و خیابان‌های این شهر شد و مشکلاتی برای رفت و آمد مردم و تردد خودرو‌ها بوجود آورد.
بارش شدید باران و آبگرفتگی معابر و خیابان‌های مهاباد
آفتاب‌‌نیوز :

بارش باران زمستانی که از شامگاه سه‌شنبه در مهاباد شدت گرفته و همچنان ادامه دارد، اگر چه موجب آبگرفتگی معابر و برخی خیابان‌های این شهر شده و مشکلاتی را برای تردد شهروندان به وجود آورده، ولی از سویی دیگر موجب خوشحالی اقشار مختلف مردم بویژه کشاورزان و روستاییان شده است.

بارش باران که در ارتفاعات به صورت برف است در برخی مناطق با رعد و برق و وزش باد نیز همراه بود و طراوت و زیبایی خاصی در اولین ماه از فصل بهار به هوای این شهر بخشیده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: فعالیت سامانه بارشی از امشب در منطقه جنوب آذربایجان غربی تقویت شده و تا بعدازظهر فردا نیز تداوم دارد.

اردلان محمدپور افزود: در این مدت فعالیت سامانه به صورت بارش‌های رگباری و بهاری همراه با افزایش ابر و رعد و برق و همچنین وزش باد به نسبت شدید خواهد بود. همچنین در پی فعالیت این سامانه بارش برف در ارتفاعات و ریزش تگرگ به صورت نقطه‌ای دور از دسترس نیست.

رییس اداره هواشناسی مهاباد به مردم و گردشگران توصبه کرد با توجه بارش‌های بهاری ستاد بحران و دستگاه‌های خدمات رسان برای ارایه خدمات به شهروندان در مواقع مورد نیاز آمادگی لازم را داشته باشند.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد در جنوب آذربایجان غربی و در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین