کد خبر: ۸۳۱۴۴۷
تاریخ انتشار : ۰۴ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۳:۵۳

«ChatGPT» اکنون به اینترنت دسترسی دارد و رمز‌های خود را اجرا می‌کند

شرکت سازنده «ChatGPT» اعلام کرده که امکان دسترسی به اینترنت و اجرا کردن رمز‌ها را برای این فناوری مبتنی بر هوش مصنوعی فراهم ساخته است.
«ChatGPT» اکنون به اینترنت دسترسی دارد و رمز‌های خود را اجرا می‌کند
آفتاب‌‌نیوز :

شرکت «OpenAI» به هوش مصنوعی خیره‌کننده خود موسوم به «ChatGPT» اجازه داده است تا به قدرت‌های جدیدی دست یابد. این فناوری اکنون می‌تواند به اینترنت دسترسی داشته باشد، رمز‌های خود را برای حل کردن مشکلات اجرا کند، فایل‌های آپلودشده را بپذیرد و روی آن‌ها کار کند و رابط‌های خود را برای برنامه‌های شخص ثالث بنویسد.

به گزارش نیو اطلس، مدل‌های زبانی بزرگ مبتنی بر هوش مصنوعی، هنر‌های ارتباطی و حل مسئله را براساس مجموعه محدودی از داده‌ها به خود آموزش می‌دهند. در مورد ChatGPT، این داده‌ها قدیمی و تا اواخر سال ۲۰۲۱ هستند. تمام دانش ChatGPT تا این مرحله به دست آمده و تنها خروجی آن که حداقل در سرویس عمومی به کار می‌رود، متن بوده است. اکنون با راه‌اندازی یک مجموعه از افزونه‌ها، ChatGPT دوباره با برخی توانایی‌های جدید و چشمگیر ارتقا پیدا می‌کند.

نخستین توانایی این است که ChatGPT اکنون به اینترنت دسترسی پیدا کرده و این بدان معناست که اگر تشخیص دهد کاربر به اطلاعات به‌روزشده‌ای نیاز دارد که در پایگاه اطلاعاتی آن نیست، می‌تواند در وب جستجو کند و به دنبال پاسخ بگردد. فناوری ChatGPT برای انجام دادن این کار، رشته‌های جستجوی مرتبط را فرمول‌سازی می‌کند، آن‌ها را به موتور جستجوی «بینگ» (Bing) می‌فرستد، نتایج را مورد بررسی قرار می‌دهد، سپس پیوند‌هایی را می‌خواند که آن‌ها را مناسب می‌داند و این کار را تا زمانی ادامه می‌دهد که تصمیم بگیرد پاسخ خوبی برای کاربر دارد. کاربر می‌تواند در حین انجام شدن این کارها، همه مراحل را تماشا کند و وقتی پاسخ ارائه شد، روی پیوند‌ها کلیک کند و خودش نیز به بررسی منابع مربوطه بپردازد.

فعالیت‌های مرورگر وب ChatGPT در حال حاضر فراتر از درخواست‌های ارسال‌شده به بینگ هستند. این فناوری نمی‌تواند فرم‌ها را پر کند یا هر کار دیگری را به صورت آنلاین انجام دهد؛ بنابراین نمی‌تواند کپی‌های بدون قید و بند خود را روی سرور مخفی تنظیم کند و در رفتار‌های قدرت‌طلبانه درگیر شود. در هر حال، OpenAI هر آنچه را که در فضای جستجوی خود اتفاق می‌افتد، از بقیه زیرساخت‌ها جدا نگه می‌دارد تا در مورد آن‌ها مطمئن شود. فناوری این شرکت نمی‌تواند از وب‌سایت‌هایی بازدید کند که از طریق حالت ایمن بینگ در دسترس نیستند.

قابلیت بعدی این است که ChatGPT اکنون می‌تواند رمزی را که می‌نویسد، اجرا کند. شرکت OpenAI به این فناوری، یک مفسر پایتون در حال کار داده است که در طول گفت‌وگوی کاربر با آن و تا هنگامی که زمان گفت‌وگوتمام شود، در دسترس می‌ماند. همچنین، این فناوری اکنون می‌تواند فایل‌ها را آپلود و دانلود کند.

بدین ترتیب، اکنون اگر از ChatGPT سوالی پرسیده شود که به اعداد جدی نیاز دارد، این فناوری می‌تواند یک نرم‌افزار را به طور ویژه برای کار کردن رمزنویسی کند و آن رمز را برای تکمیل کار به اجرا درآورد. کاربر می‌تواند داده‌ها را در فرمت‌های فایل ویژه‌ای به ChatGPT ارائه کند تا این فناوری، عملیاتی را روی داده‌ها انجام دهد و نتیجه را در قالب مورد نظر کاربر به او بازگرداند.

این فناوری، مجموعه بزرگی از افزونه‌های دیگر را نیز دنبال می‌کند. برای مثال، افزونه‌های «Expedia»، «OpenTable» و «Kayak» می‌توانند برای پروازها، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها و خودرو‌های کرایه‌ای جستجو و رزرو کنند. افزونه‌های «Instacart»، «Klarna» و «Shop» می‌توانند محصولات را بیابند، آن‌ها را با یکدیگر مقایسه کنند و به تنظیم سفارشات بپردازند. افزونه «Wolfram|Alpha» نیز امکان دسترسی به قدرت‌های ریاضی و محاسباتی و همچنین جریان‌های داده را به ChatGPT می‌دهد.

در این مرحله به نظر می‌رسد که قابلیت‌های ChatGPT به جای انجام دادن معاملات واقعی با پول، عمدتا به تنظیم کردن همه چیز محدود می‌شود. کاربر فقط باید از طریق کلیک کردن، امور مالی خود را مدیریت کند.

سرعت پیشرفت در OpenAI طی چند ماه گذشته، گیج‌کننده بوده است. به نظر می‌رسد هر بار که پلک می‌زنیم، هوش مصنوعی فوق‌العاده پیشرفته این شرکت با قابلیت‌های جدید فوق‌العاده‌ای بازسازی می‌شود. افزونه‌های جدید نشان می‌دهند که ChatGPT در حال بیرون آمدن از قفسی است که در آن نگهداری می‌شود.

قابلیت‌های ChatGPT فعلا بسیار محدود خواهند بود، زیرا OpenAI بیش از هر کسی در مورد خطرات بالقوه این فناوری استثنایی می‌داند، اما حتی با فرض این که آن‌ها آدم‌های خوبی هستند و وقت گذاشته‌اند تا مطمئن شوند که این کار با خیال راحت انجام می‌شود، ChatGPT سایرین را مجبور می‌کند تا برای توسعه یک هوش مصنوعی رقیب عجله کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین