کد خبر: ۸۳۱۴۹۶
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۹
آغاز رزمایش سراسری ارتقای امنیت اجتماعی

فرمانده یگان ویژه: ظرفیت خود را باید به ۲ برابر وضع موجود در سال ۱۴۰۲ افزایش دهیم تا بتوانیم ۴۰۰ نقطه در کشور را همزمان پوشش دهیم

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا با اشاره به اجرای عملیات ظفر در طول تعطیلات نوروزی، گفت: در این عملیات بخشی از توان خود را پای کار آوردیم و به صورت گشت‌های محسوس و غیر محسوس و دسته‌های اطلاعاتی برای مقابله با جرایم آشکار که مردم را نگران می‌کند، اقدام می‌کنیم.
فرمانده یگان ویژه: ظرفیت خود را باید به ۲ برابر وضع موجود در سال ۱۴۰۲ افزایش دهیم تا بتوانیم ۴۰۰ نقطه در کشور را همزمان پوشش دهیم
آفتاب‌‌نیوز :

سردار حسن کرمی امروز در رزمایش سراسری "ارتقای امنیت اجتماعی؛ مبارزه با جرایم آشکار و سرقت در سال ۱۴۰۲"، با بیان اینکه عملیات ظفر نقش جدیدی را برای یگان‌های ویژه در طول تعطیلات نوروزی رقم می‌زند، اظهار کرد: ما به دنبال جلب رضایت خداوند متعال و جلب رضایت مردم هستیم که ان‌شاءالله بهترین هدیه برای ما این دو دستاورد در خاتمه ماموریت خواهد بود.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا ادامه داد: در این عملیات بخشی از توان خود را پای کار آوردیم و به صورت گشت‌های محسوس و غیر محسوس و دسته‌های اطلاعاتی برای مقابله با جرایم آشکار که مردم را نگران می‌کند و در طول تعطیلات نوروزی آن‌ها را مورد خطر و تهدیدی قرار می‌دهد اقدام می‌کنیم و قاطعانه با این گونه جرایم برخورد خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه مقابله با جرایم خشن و مجرمانی که تحت تعقیب هستند و یا در این ایام معمولا عرض اندام می‌کنند جزو برنامه ما است، افزود: گشت‌های عملیات ظفر در طول ۲۴ ساعت در سراسر کشور متناسب با جغرافیای جرم و ساعت وقوع جرایم فعال هستند. به تمام کسانی که آرامش و امنیت مردم را بهم می‌زنند اخطار می‌دهیم که با برخورد قاطعانه مواجه خواهند شد. مرحله اول عملیات ظفر تا پایان تعطیلات ادامه خواهد داشت و در صورت صلاحدید فرمانده کل انتظامی در سایر ایام نیز متناسب با نیاز جامعه و پلیس کشور عملیات‌هایی در این حوزه انجام خواهد شد.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا ادامه داد: فرماندهان ما و نیرو‌های عمل کننده در طول این عملیات با نظارت و دقت کافی نیاز‌های این نوع عملیات‌ها را احصا خواهند کرد و در خصوص آموزش‌های لازم این نوع عملیات‌ها جمع بندی خواهند کرد. چشم انداز ما برای پوشش مقابله با ناآرامی‌ها و تحرکات احتمالی دشمن، حداقل ۴۰۰ شهر و منطقه در کشور است. در همین راستا ظرفیت خود را باید به دو برابر وضع موجود در سال ۱۴۰۲ افزایش دهیم تا بتوانیم ۴۰۰ نقطه در کشور را همزمان پوشش دهیم.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، در بخش دیگر سخنان خود تصریح کرد: ما یکی از واحد‌های حرفه‌ای و چند مهارتی نیرو‌های مسلح هستیم که به عنوان پلیس انتظامی در مجموعه فرماندهی کل انتظامی کشور افتخار خدمت گزاری را به مردم عزیز ایران داریم. یگان ما ویژگی‌های خاصی را دارد که تقریبا در بین نیرو‌های مسلح منحصر به فرد است. سازمان منعطفی داریم که متناسب با جغرافیا و تهدیدات می‌توانیم سازمان خود را تنظیم کنیم و تجهیزات مناسب با هر نوع ماموریت را در اختیار داریم. افتخار داریم که عمده این تجهیزات هم در داخل کشور ساخته می‌شود و نیرو‌های جوان، مومن و انقلابی از ویژگی‌های منحصر به فرد یگان‌های ویژه فراجا است.

کرمی با بیان اینکه ما آماده هرگونه فداکاری و جان فشانی در راه امنیت و آسایش و آرامش مردم هستیم، خاطر نشان کرد: ما بر اساس ماموریت‌های شش گانه که در سند راهبردی برای ما مشخص شده است، با هرکسی و با هر نوع تهدیدی آماده جان فشانی و فداکاری هستیم. هرگز به دشمنان ملت اجازه نخواهیم داد آرامش آن‌ها را برهم بزنند.

وی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر توضیح داد: در ابر فتنه اخیر که با پیروزی پشت سر گذاشتیم و ما نام آن عملیات را لبیک یا زینب (س) نهادیم؛ توانستیم دشمن را با همه توان و با همه استعداد خود از نظر مادی و نیروی انسانی و پشتیبانی رسانه‌ای که به میدان آورده بود، زمین‌گیر کنیم. آن‌ها همه توان خود را به میدان آوردند و هرآنچه در توان داشتند به کار گرفتند، ولی در مقابل توان و قدرت نیرو‌های عمل کننده ما در این عملیات زانو زدند و ما پیروز شدیم و آن‌ها نتونستند به اهداف خود برسند.

فرمانده یگان‌های ویژه فراجا، تصریح کرد: ما هستیم و ماندیم و خواهیم ماند؛ ولی آن‌ها با شکست مفتضحانه‌ای الان به جان هم افتاده و در عالم واقعیت اختلافات شدیدی بین آن‌ها می‌بینیم. هم‌گرایی و اتحاد و انسجام بین دولت‌های منطقه در حال شکل گیری است و ما اثری از طرح خاورمیانه بزرگ و طرح ابراهیم رژیم صهیونیستی نمی‌بینیم و آن‌ها در این منطقه جایگاهی نخواهند داشت.

کرمی خطاب به نیرو‌های یگان ویژه حاضر در مراسم، گفت: شما رزمندگان در یگان‌های ویژه نقش اصلی را در این پیروزی‌ها داشتید و به عنوان یک خاطره به یاد ماندنی و افتخار آفرین در زندگی خدمتی شما این حماسه و افتخار در تاریخ ضبط خواهد شد. در خاطره‌ها ماندگار خواهد بود و شما خودتان به آن افتخار کنید که در چنین دوره‌ای در این مجموعه خدمت کردید و آرامش را در مقابل فتنه بزرگ دشمنان به کشور بازگردانید. در عملیات "مردم یاری" شما پیشتازید و هرکجا می‌بینید مردم نیاز به کمک دارند دریغ نمی‌کنید.

وی با بیان اینکه در حوزه امنیت داخلی غیر از کنترل ناآرامی‌های اجتماعی، نقش‌های جدیدی را ما برعهده می‌گیریم و در آینده ملموس‌تر و بیشتر از این موضوعات و این نوع ماموریت‌ها را در برنامه خود بر اساس تدابیر فرماندهی کل انتظامی کشور خواهیم داشت، تاکید کرد: در ایجاد امنیت در جای جای این کشور، در شهرها، جاده‌ها و هرکجا کسی خواست امنیت و آسایش مردم را بر هم بزند، نقش‌هایی را در آینده خواهیم داشت. در پشتیبانی از واحد‌های مرزی عملیاتی را در دستور کار خود داریم که اگر نیاز شد از واحد‌های مرزی پشتیبانی کنیم چه بسا آن‌ها در ماموریت‌های مختلف ما را پشتیبانی می‌کنند.

کرمی در پایان سخنان خود افزود: برای تنش‌های جدید تجهیزات و آموزش‌های جدید نیاز داریم و از ابزار فنی و پیشرفته باید برخوردار باشیم. این‌ها در دستور کار ما قرار دارد و متناسب با نوع عملیات‌ها ابزار و امکانات مور نیاز را باید فراهم کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین