کد خبر: ۸۳۱۷۳۳
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۹
وزیر خارجه مدعی ادامه تبادل پیام بین ایران و آمریکا شده است

طرح مجلس برای تعیین سقف مذاکرات هسته‌ای/ امیرعبداللهیان: در‌های مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران دوشنبه شب از طرحی در مجلس شورای اسلامی برای تعیین سقف مذاکرات هسته‌ای خبر داد و خطاب به اروپایی‌ها گفت:در‌های مذاکره برای همیشه باز نخواهد ماند.
طرح مجلس برای تعیین سقف مذاکرات هسته‌ای/ امیرعبداللهیان: در‌های مذاکرات برای همیشه باز نخواهد ماند
آفتاب‌‌نیوز :

حسین امیر عبداللهیان در گفتگو با الجزیره تأیید دعوت ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان برای سفر سید ابراهیم رئیس رئیس جمهوری کشورمان به عربستان نیز افزود: پادشاه عربستان از رئیس جمهوری ایران برای سفر به کشورش دعوت کرده است و برای ملک سلمان نیز دعوت مشابهی را ارسال خواهیم کرد.

پیش از این محمد جمشیدی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهوری ۲۸ اسفندماه اعلام کرد که رئیس جمهوری با استقبال از دعوت پادشاه عربستان برای سفر رسمی به ریاض، بر آمادگی ایران برای تقویت همکاری‌ها تاکید کرد.

عبداللهیان در بخش دیگری از سخنانش گفت که ایران به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی متعهد است.

وزیر امورخارجه کشورشان همچنین با تمجید از نقش قطر اعلام کرد که دوحه همیشه در مسیر درست حرکت می‌کند و در مذاکرات تبادل زندانیان و توافق هسته‌ای نقش داشته است.

عبداللهیان ۲۱ اسفندماه از دستیابی ایران و آمریکا به توافق برای تبادل زندانیان خبر داد و گفت: اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

 حسین امیرعبداللهیان روز یکشنبه در گفت‌وگویی با اشاره به روند پیشرفت مذاکرات گفت: همچنان تبادل پیام‌ها با طرف آمریکایی در موضوع لغو تحریم‌ها جریان دارد.

وزیر امور خارجه اضافه کرد: در روز‌های اخیر در موضوع تبادل زندانیان موجود بین ایران و آمریکا به یک توافقی دست پیدا کردیم و اگر همه چیز از سوی طرف آمریکایی به خوبی پیش برود، در کوتاه‌مدت شاهد تبادل زندانیان خواهیم بود.

وی ادامه داد: ما این پرونده را یک موضوع کاملا انسانی می‌دانیم. از مارس سال گذشته در این رابطه سندی میان ما و طرف آمریکایی بطور غیرمستقیم امضا و به تایید رسید. اما زمینه اجرای آن اکنون فراهم شده و از نظر ما همه چیز آماده است و طرف آمریکایی در حال آخرین هماهنگی‌های فنی خود قرار دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین