کد خبر: ۸۳۱۹۹۹
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

افتتاح سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو با حضور وزیر امورخارجه

سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو با حضور وزیر امورخارجه کشورمان افتتاح شد.
افتتاح سامانه صدور کارت ملی هوشمند در سفارت ایران در مسکو با حضور وزیر امورخارجه
آفتاب‌‌نیوز :

در این مراسم که در بخش کنسولی سفارت ایران در مسکو برگزار شد کاظم جلالی سفیر کشورمان به ارائه توضیحاتی در مورد صدور کارت ملی پرداخت و گفت: ۸ هزار ایرانی در روسیه حضور دارند که بیش از ۶ هزار نفر آنها دانشجو و بقیه تاجر و شاغل هستند.

وی با بیان این که صدور روادید در ۱۴۰۱ گسترش وسیعی داشت و چند برابر شده است ، تعداد زندانیان ایرانی در روسیه را ۱۸ نفر عنوان کرد و ادامه داد: بخشی از آنها به ایران منتقل شده اند و تعدادی نیز پرونده شان حل شده، و در حال حاضر ۹ نفر زندانی داریم که در تلاش برای انتقال آنها به ایران هستیم.

سفیر کشورمان با اشاره به این که قرار بود از ژانویه ۲۰۲۳ صدور ویزای گروهی گردشگری لغو شود گفت: طرف روس شرکت‌های های گردشگری اش را معرفی کرد ولی ایران هنوز اعلام نکرده و به همین دلیل این اقدام تا کنون عملیاتی نشده است.
حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه کشورمان نیز در این مراسم گفت: از تأکیدات رهبر انقلاب اسلامی توجه ویژه به تسهیل امور ایرانیان مقیم خارج از کشور بوده و هست. آقای رئیسی رییس جمهور کشورمان نیز به تسهیل امور ایرانیان خارج از کشور تاکید ویژه ای دارند.

وزیر امور خارجه ایران گفت: قرار بر این شد که با همکاری سازمان ثبت احوال، وزارت کشور و بخش کنسولی صدور کارت ملی در کنسول گری ها ایران صورت پذیرد.

او یادآور شد که در حال حاضر ۲۶ مرکز کنسولی صدور کارت ملی را انجام می‌دهند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین