کد خبر: ۸۳۲۱۵۵
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۵

یک نماینده: دولت با مقصران اخلال در پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد کند

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم نظارت کافی بر بانک‌های خصوصی باعث شده تا رشد پایه پولی افزایش پیدا کند که تورم را به دنبال خواهد داشت.
یک نماینده: دولت با مقصران اخلال در پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد کند
آفتاب‌‌نیوز :

حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی در جلسه شورای اداری شهرستان محلات که ۱۰ فروردین ماه در سالن جلسات فرمانداری محلات برگزار شد با اشاره به در پیش بودن ۱۲ فروردین اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین بنیاد نظام مردم سالاری در ایران نهاده شد. دشمنی‌ها با نظام جمهوری اسلامی از همان ۱۲ فروردین آغاز شد.

وی ادامه داد: بسیاری از خواص تصور می‌کردند می‌توانند امام را فریب داده و جمهوری دموکراتیک یا جمهوری سوسیالیست اسلامی ایجاد کنند که امام خمینی(ره) قاطعانه جلوی آنها ایستاد و جمهوری اسلامی بدون یک کلمه کمتر و بیشتر را مطرح کرد. اساس تمام دشمنی‌ها با ایران، دو واژه جمهوریت و اسلامیت است.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰ انتخابات در طول سال‌های گذشته گفت: هیچ کشوری اصل نظام را به رفراندوم نمی‌گذارد.

سلیمی با اشاره به تکرار حجاب در وصیت‌نامه شهدا افزود: حجاب از امور قطعی است که هیچ شکی در آن وجود ندارد. اینکه تعدادی در این زمینه مُهر سکوت به دهان گرفته‌اند، تعجب‌آور است. برخی از اینها افراد معاند هستند و برخی نیز افراد نادانی هستند که باید با بهره‌گیری از جهاد تبیین که همه وظیفه داریم در این زمینه صحبت کنیم، ارشاد شوند.

سلیمی تصریح کرد: بی‌حجابی مانند غده سرطانی است که اگر در همان ابتدا با آن برخورد نشود و اگر درمان نشود، نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد.

وی با اشاره به صراحت و قطعی بودن قانون در این زمینه گفت: به دولت گفته‌ایم که در صورت وجود نقص قوانین، این آمادگی وجود دارد که مجلس قانون را به صورت دو فوریتی و در مدت یک هفته به تصویب برساند.

وی ادامه داد: جمهوریت و اسلامیت دو واژه جدایی‌ناپذیر حکومت در نظر امام خمینی(ره) بودند و ما نیز در برابر آن وظیفه داریم.

سلیمی گفت: در این مسیر نباید از توهین‌ها ترسید چرا که انسانِ مفید مورد توهین قرار می‌گیرد. بالاترین توهین‌ها به پیامبر اسلام(ص) انجام می‌شد. باید در مقابل کجروی‌ها ایستاد.

وی با اشاره به توزیع کمتر میوه شب عید در مقایسه با سال گذشته در شهرستان محلات گفت: اگرچه فرماندار و مسئولان شهر تلاش خود را کردند، اما در این زمینه استان مقصر بود چرا که آن طور که باید و شاید حمایت نکرد و باعث شد قیمت میوه در سطح شهر افزایش یابد.

سلیمی با اشاره به نامگذاری سال از طرف مقام معظم رهبری افزود: رشد تولید نیازمند این است که مسئولین گره‌ها را باز کنند. یکی از این گره‌هایِ کور، شرکت شهرک‌هاست که تنها در سال گذشته سه بار قیمت زمین را افزایش دادند.

وی اظهار کرد: رشد تولید نیازمند این است که ما زمینه‌های آن را فراهم کنیم. بخشی از مهار تورم نیز بر عهده ماست که گران‌فروشی و افزایش قیمت را شامل می‌شود که بعضاً این افزایش قیمت از سوی دولت صورت می‌گیرد و این افزایش قیمت به صورت زنجیروار تا انتها ادامه می‌یابد.

وی گفت: بخشی از این مسئله مربوط به سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور است. دولت باید بانک‌های خصوصی را مدیریت کند. متاسفانه عدم نظارت کافی بر بانک‌های خصوصی باعث شده تا رشد پایه پولی ادامه پیدا کند که تورم را به دنبال خواهد داشت.

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: دولت باید هرچه سریع‌تر زیرساخت‌های خرید با کارت الکترونیکی را فراهم کند. این مسئله تنها تورم‌زا نیست بلکه به سود همه است.

وی با اشاره به لزوم هماهنگی در بخش‌های مختلف گفت: از زمان حضور فرماندار جدید، هماهنگی‌های خوبی در سطح شوراها و شهرداری‌های محلات و نیم‌ور صورت گرفته است. این هماهنگی باید در سطح ملی نیز انجام شود.

سلیمی با اشاره به مشکلات ایجاد شده در بحث پرداخت حقوق معلمان گفت: کار بسیار بزرگی که در این دولت پس از ۱۲ سال انجام شد، طرح رتبه‌بندی معلمان بود و در صورتی که دولت با مقصر پرداخت حقوق فرهنگیان برخورد نکند، مجلس برخورد خواهد کرد چرا که به اعتماد عمومی ضربه وارد کرده‌اند.

وی گفت: سال گذشته کارهای بسیار بزرگی در سطح روستاها انجام شد و در غالب روستاها نهضت آسفالت به راه افتاد که این اقدامات انجام شده در روستاها، در تاریخ کشور بی‌سابقه است و این اقدامات ادامه خواهد داشت.

نماینده محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: بیمارستان جایگزین محلات با ۱۱ هزار متر بنا و بیمارستان تامین اجتماعی با ۴ هزار متر بنا، کار بسیار بزرگی است که با وجود سنگ‌اندازی‌های بسیار، انجام شد. اقدامات انجام شده، امسال با شتاب بیشتری ادامه خواهد داشت تا امیدآفرینی مد نظر مقام معظم رهبری تحقق پیدا کند.

وی با اشاره به دریافت چند ردیف بودجه ملی برای شهرهای محلات و دلیجان گفت: این دو شهرستان از نظر دریافت ردیف‌های بودجه ملی، مقام اول استان را دارند.

سلیمی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مصرف ۱۴۴ میلیون لیتر بنزین فاجعه‌بار است. اگرچه مقصر بخشی از این مسئله خودروسازها هستند، اما حجم مصرف نیز بالا است. مصرف آب نیز در شهرستان محلات نگران‌کننده است.

وی تجمل‌گرایی در سطح ادارات و ادارات کل را نیز یکی از مشکلات خواند و گفت: برای دفاتر بعضی مدیران به خصوص مدیران کل، هزینه‌های بسیار زیادی می‌شود و بعضاً در دفاتر بعضی مدیران کل مشاهده می‌شود که محلی برای خواب و استراحت تدارک دیده شده است.

وی از مسئولین خواست که در بحث امیدآفرینی تلاش خود را افزایش دهند و اظهار کرد: سال گذشته بزرگترین بیمارستان تاریخ کشور، اولین پالایشگاه صد درصد بومی و اولین پالایشگاه فرامرزی در ونزوئلا ساخته شد.

سلیمی با اشاره به ساخت موشک هایپرسونیک در سال گذشته گفت: ما از دست بالا در منطقه برخوردار بوده و کشور قدرتمندی هستیم و ساخت این موشک برای آمریکا قابل باور نبود. آنها اگر توان حمله به ایران را داشتند، قطعاً این کار را انجام می‌دادند. در سال گذشته ۸۳ بار اهداف آمریکایی‌ها در منطقه مورد هدف قرار گرفت.

عضو کمیسیون صنایع مجلس ادامه داد: امیدواریم با ارزیابی‌های صورت گرفته، مدیران ضعیف سریع‌تر جابجا شوند. وزرا نیز باید به وعده‌هایی که در سفر به شهرستان دادند عمل کرده و گزارش آن به مردم ارائه شود.

سلیمی تصریح کرد: در حوزه دانش‌بنیان اقدامات شگفت‌انگیزی در کشور انجام شده است که نتایج آن به زودی آشکار خواهد شد که جهش معناداری را در کشور رقم خواهد زد. نباید فریب فضای مجازی را خورد زیرا با وجود مشکلات، موفقیت‌های بسیاری نیز حاصل شده است.

وی با اشاره به اختصاص ۱۸ میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن در سال گذشته به استان مرکزی گفت: از این مبلغ ۱۰ میلیارد تومان آن به شهرستان محلات اختصاص یافته است.

وی با بیان آیات و روایات به تشریح برکات ماه مبارک رمضان نیز پرداخت و گفت: دعاهای ماه رمضان اوج دلدادگی است. روزه تنها دهان بستن بر خوردن و آشامیدن نیست. فضای عمومی شهر نباید به گونه‌ای باشد که رنگی از ماه رمضان در آن مشاهده نشود. رمضان ماهی است که انسان با اقدامات خود دسترسی به بهشت را آسان می‌کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین