کد خبر: ۸۳۲۲۵۳
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۰

امام جمعه شیراز: مردم پای کار نظام باشند پیروزی دشمن محال است

امام جمعه شیراز، با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های مردمی و همراهی ملت برای مقابله با اقدامات دشمن در جنگ ترکیبی، اجرایی شدن برنامه "مردم‌رسی" در شیراز را از موارد موفق ذکر و تصریح کرد که اگر مردم پای کار نظام باشند پیروزی دشمن محال است.
امام جمعه شیراز: مردم پای کار نظام باشند پیروزی دشمن محال است
آفتاب‌‌نیوز :

آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه یازدهم فروردین شیراز، در ادامه مطالب طرح شده در خطبه‌های هفته‌های گذشته، آیه ۲۶۸ سوره مبارکه بقره را متذکر شد و اضافه کرد: شیاطین و جن و انس در این صحنه مبارزه حق و باطل دو حربه را به کار می گیرند تا شما را زمین بزنند. جنگ ترکیبی همین کاری است که شیطان انجام داده و در یک زمان جامعه را با چند مشکل مواجه می‌کند.

او با بیان اینکه از یک طرف مسائل اقتصادی و تورم؛ گران شدن ارز، سکه و لیستی از مسائل این چنینی و عوارض ناشی از بیماری‌هایی نظیر رشوه خواری، رانت خواری و حق دیگران را ضایع کردن است، گفت: این همه ابزاریست که دشمن به میدان آورده است. اگر یک مورد هم باشد دشمن در رسانه خود آن را ۱۰ برابر بزرگ تر می کند.

آیت‌الله دژکام با اشاره به آیه ۷ سوره مبارکه منافقون و با بیان اینکه عده‌ای نفوذی هستند تا نگذارند وضع اقتصادی مؤمنین خوب شود و اسرائیل و آمریکا هم رسما دشمنی می کنند، هدف آنان را فاصله گرفتن ملت از انقلاب دانست و گفت: حال که می‌خواهیم مسائل اقتصادی را حل کنیم، دشمن مشکل بعدی را ایجاد می‌کند تا در این مسیر درمانده شویم؛ کاری می‌کنند که فحشا و منکرات در جامعه دیده و زیاد شود، همه اینها نقشه است. شیطان جنگ ترکیبی را با همه ابعاد بر علیه شما مومنین راه می اندازد و مومنین باید زیرکی داشته باشند تا این صحنه جنگ را به نفع خود تمام کنند و این مسئله دیگر است.

امام جمعه شیراز تداوم غفلت از سوی برخی در صحنه جنگ ترکیبی دشمن بر علیه ملت ایران، خود را به نفهمی زدن توصیف و تاکید کرد که این افراد اگر قلبا با دشمن نباشند، در عمل با دشمنان همراهی می‌کنند؛ همانگونه که امام علی(ع) فرمود که در برخی از افرادست و خود را به نفهمی زدن که عده‌ای متاسفانه انجام می دهند مسلم است که اگر قلبا با دشمن نباشند اما در عمل با دشمن همراه شدند.

او با بیان اینکه ملت ایران تاکنون محکم و مقاوم در مقابل دشمن ایستاده و بر دهان دشمنان زده است، گفت: اکثریت قاطع ملت انقلابی و طرفدار ارزش‌های انقلاب؛ ایستاده‌اند و این حرکت به خوبی ادامه داده خواهد شد اما ما باید در هر بخشی از این مبارزه و حرکت استراتژی و چهارچوب حرکت خود را دقیقا مشخص کنیم و نگذاریم دشمن ولو برای یک لحظه احساس کند می تواند موفق شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید در عرصه جنگ ترکیبی در ۲ بخش اقتصاد و فرهنگ، برای حمله و ضدحمله‌های دشمنان تدارک ببینیم، گفت: مسلما آنچه در عرصه اقتصادی دارد رخ می دهد نیاز به برنامه ریزی دارد و این مردم، بالاخره متدینین هم وقتی احساس می کنند فشار اقتصادی است شرایط برایشان سخت می شود چه رسد به کسانی که شاید از نظر دینی و ایمانی قوی نباشند بنابراین باید مسئله اقتصادی را از حیث حل مسئله مردم برنامه ریزی کنیم که رهبر معظم فرمودند باید اصلاح اقتصادی در سفره مردم احساس شود نه اینکه فقط شعار دهیم. مسئولین دولتی و مدیران کشور این مسئله بیشتر بر دوششان است و باید پای کار بایستند و تلاش کنند تا این مسئله حل شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص مردمی‌سازی، یک بخش از بحث اقتصاد را اقدامات ایجابی و بخش دیگر را فسادهای اقتصادی دانست و تاکید کرد که در هر ۲ بخش نیاز به همراهی مردم است.

او با بیان اینکه متاسفانه ما مبتلا به فساد اداری هستیم، گفت: قانون برای تسهیل مجوز کسب و کار داریم اما برخی مقاومت می کنند و قانون را انجام نمی دهند و این یعنی فساد اداری و مبارزه با فساد اداری باید به خوبی انجام شود.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه بخش‌هایی از مباحث اقتصادی آشکار و مورد مطالبه مردم است و قانون در آن وجود دارد، اما در قسمت‌هایی ممکن است با فسادهای پنهان مواجه باشیم، گفت: متاسفانه رشوه‌خواری وجود دارد؛ مسئله رانت خواری و بی عدالتی در توزیع امکانات که به اقتصاد کشور ضرر می زند و باید با آن مقابله شود هست. در این بخش مسلما مردم باید به میدان آیند چون دستگاه‌های دولتی اگر به تنهایی اقدام کنند به سلامت نمی رسد چون همیشه شیطان هست و عده ای خطا می کنند مگر اینکه بدانند مردم در مقابلشان هستند و رصد می کنند و بررسی می شوند.

او با اشاره به اینکه "مردم‌رسی" راه حلی است که به ذهن جوانان رسیده و به نظر می‌رسد موفق بوده است و باید توسعه یابد، گفت: مسئله مردم رسی به شکلی در بخشی از حمله دشمن طراحی شد. امروز به ذهن جوانان عزیز رسیده و به جای اینکه نق بزنند، فقط گله کنند فکر کرده و راه حل ارائه داده‌اند. اگر این مسئله را توسعه دهیم مطمئن باشید دشمن شکست می خورد و مقابله و هک کردن سامانه توسط دشمن نشان از اینست که دشمن متوجه این مقابله شده است. این کار در تحقق آن چیزی که رهبر به عنوان تحول فرموده است می تواند یک راه حل باشد.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد: قضیه مردم رسی در خصوص مسائل مربوط به شراب خواری، روزه خواری، بی حجابی و بدحجابی شروع شد به خاطر اینکه متاسفانه این صحنه ها مشاهده می شد و هیچ کس احساس مسئولیت نمی کرد و این کار مردمی است. به مدیران استانی گفتم که حمایت کنید اما کار، کار مردمی است و کار جوانان شماست.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با بیان اینکه این کار در جهات مختلفی موفق بود، به اندازه نیاز این استان نیست اما کار مؤثر است، اضافه کرد: مردم پای کار نظام باشند غیر ممکن است که دشمن پیروز شود. امام فرمود با یک ملت نمی توانند کاری کنند و ما از جایی ضربه می خوریم که تکه تکه می شویم. در عرصه جنگ فرهنگی کار زمین مانده بسیار داریم اما راهکار حضور مردمی است. اگر نشستید که دستگاه‌های دولتی فقط کار کنند؛ به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند. به حرف بنده و کلمه "فقط" دقت کنید چون از قول بنده نقل می کنند که هیچ کاری نباید کنند! چه کسی گفته؟ یا گوش شما کار نمی کند یا تعمد دارید و بنده می گویم به تنهایی از عهده این کار بر نمی آیند.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه ملت ما، زائران احمد ابن موسی (ع) و ارادتمندان اهل بیت به کمک دستگاه‌های اجرایی می آیند و بینی دشمن را به خاک خواهند مالید، خاطرنشان کرد: این حرکت "مردم‌رسی" با همین عنوان جز با حمایت ملت نمی‌شود، بگذارید ملت کار خود را بکنند. سازماندهی لازم‌ست اما اصل این است که باید مردم این قضیه را جمع کنند. اگر ملت حزب الله حرکت کنند تمام آنها را سر جای خود خواهد نشاند. نقطه اول کار را گفتیم که رهبر معظم انقلاب فرمودند کار مردم و عموم است، نخستین کار اینست که تذکر لسانی و زبانی دهید. تذکر لسانی را هیچ کس نباید غفلت کند.

نماینده ولی فقیه در فارس با تاکید براینکه تذکر لسانی تاثیر دارد و باید با آداب تذکر داد و تذکر همراه با شفقت باشد که فرد بداند دلسوزش هستیم و ما بد کسی را نمی خواهیم، اضافه کرد: هرکس امروز این تذکر را نمی دهد مسئول‌ست و امروز تذکر لسانی وجوب عینی است نه اینکه بگوییم کفایی است.وظیفه همه است و تا وقتی که به حد کفایت برسد برای تمام ملت واجب است. اگر مستقیم می توانید تذکر دهید بسم الله ولی اگر نمی توانید تذکر دهید "سامانه مردم رسی" را گذاشتند تا گزارش دهید و اقدام شود.

آیت‌الله دژکام خاطرنشان کرد: ۸۰ درصد جمعیت در نظرسنجی‌ها می‌گویند حجاب را واجب و لازم می دانیم و این درصد اگر خود را نشان ندهند همین آش است و همین کاسه. چرا دوستان متوجه حرف ما نمی شوند؟ گوش‌ها بدهکار حرف بنده نبود؛ من کوتاهی نکردم و بارها گفته ام. ماه رمضان تمرین کنیم که یک امر به معروف از صد دعا در یک گوشه اثرش بیشتر است.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه در عرصه اقتصادی خواهش بنده از جوانان اینست که بساطی راه بیندازند که مردم بتوانند در مورد رشوه‌خواری، رانت‌خواری و ... گزارش دهند، مسئولان را موظف به پیگیری این گزارش‌ها دانست و تاکید کرد که مسئولان در موضوع اقدامات فرهنگی مردم، حمایت کننده و پشتیبان باشند.

آیت‌الله دژکام با بیان اینکه اطلاع رسانی ها در این عرصه خیلی ضعیف است، گفت: بنده در چارچوبی مطلبی را طبق بیانات مقام معظم رهبری عرض می کنم و عده ای می ایستند و برای خود اجتهاد می کنند، خرده مجتهدهایی که حرف‌های بیهوده می زنند بیدار شوند، اگر می خواهید عزت دنیا و آخرت پیدا کنید مطیع ولی امر باشید. مطمئن باشید که اگر این وظیفه شرعی را انجام دهید پیروزی برای شما است و عزتمند می‌شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین