کد خبر: ۸۳۲۳۰۹
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۱

بیشترین دلار وارداتی به کدام کالا رسید؟

بالاترین میزان واردات به لحاظ حجمی و ارزشی در سال گذشته از «امارات متحده عربی» وارد کشور و با توجه به داده‌های گمرک این کشور توانست صدرنشین کشور‌های صادرکننده کالا را به خود اختصاص دهد.
بیشترین دلار وارداتی به کدام کالا رسید؟
آفتاب‌‌نیوز :

براساس آمار اعلام شده ارزش کل واردات از امارات، سال گذشته برابر با ۱۶ میلیارد و ۴۹۷میلیون دلار بوده و با توجه به این میزان سهم واردات کالا از این کشور به ۳۰.۷۳ درصد رسید. به گفته فعالان این بخش امارات یکی از پایگاه‌های صادراتی محسوب می‌شود و شاهراه تجاری به بسیاری از کشور‌ها است، با توجه به موارد ذکر شده در این میان ایران هم در مدت زمان مورد بررسی بیشترین کالای وارداتی خود را از این کشور وارد کرده است.

به گزارش کوایران، داده‌های اعلام شده این سوال مطرح می‌شود که چه اقلامی در سال ۱۴۰۱ از طریق امارات متحده عربی وارد کشور شده است؟ با توجه به آمار گمرک می‌توان گفت به لحاظ ارزشی بیشترین واردات از امارات به اقلام «ذرت دامی»، «سایر تلفن‌های هوشمند غیر مذکور»، «دانه سویا تراریخته»، «گوشی تلفن همراه»، «شکر تصفیه نشده»، «کنجاله (Oilcake) و سایر آخال‌های جامد»، «جو به استثنای بذر»، «سایر پارچه‌های تاروپودباف ازنخ رشته‌های سنتتیک»، «فرومنگنز دارای» و «گندم معمولی» اختصاص داشته است.

داده‌های اعلام شده نشان دهنده آن است که ارزش صادرات «ذرت دامی» از امارات به ایران در سال گذشته حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تن به ارزش بیش از یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار بوده است. در این مدت ارزش «سایر تلفن‌های هوشمند غیر مذکور» نیز به یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون دلار به وزن ۲ میلیون و ۸۸۰ تن رسید.

آمار اعلام شده همچنین نشان می‌دهد در این مدت یک میلیارد و ۱۹۰ میلیون تن «دانه سویا تراریخته» به ارزش ۹۵۱ میلیون و ۷۲۰ هزار دلار وارد کشور شده است. اما براساس آمار در این مدت سال گذشته در مجموع یک میلیون و ۳۱۰ هزار تن «گوشی تلفن همراه» به ارزش ۸۴۷ میلیون و ۴۷۰ هزار دلار از امارات وارد کشور شده است.

حجم «شکر تصفیه نشده» وارد شده نیز در این مدت برابر با ۸۷۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تن به ارزش ۴۷۵ میلیون و ۸۷۰ هزار دلار بوده است.

بیشترین دلار وارداتی به کدام کالا رسید؟

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین