کد خبر: ۸۳۴۹۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۱
"تقویت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برای توسعه مهارت‌آموزی اجتناب‌ناپذیر است"

جوابیه سازمان فنی و حرفه‌ای به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیگیری برای حصول مطالبات کارکنان در حال انجام است

سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در جوابیه ای در خصوص گزارش آفتاب نیوز نوشته است: "تصدی بیش از یک‌هزار پست و عنوان مدیریتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط پرسنل متخصص درون‌سازمانی، موید توجه ویژه به استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی و مدیریتی این سازمان اثرگذار است، که در کنار، انتصاب کمتر از یک درصد مدیران از میان افراد صاحبنظر متخصص و دارای پیشینه مدیریتی موفق موجب بهره گیری از ایده‌های جدید، رشد و اعتلای سازمان و تحقق برنامه‌های جدید مهارت‌آموزی در کشور شده است."
جوابیه سازمان فنی و حرفه‌ای به گزارش آفتاب‌نیوز؛ پیگیری برای حصول مطالبات کارکنان در حال انجام است
آفتاب‌‌نیوز :

در پی انتشار گزارشی در آفتاب‌نیوز با عنوان "بیش از ۶۰۰۰ کارمند "فنی و حرفه‌ای" خواستار انحلال این سازمان شدند!"، روابط عمومی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توضیحاتی در این خصوص ارائه کرده است.

این جوابیه که با عنوان "تقویت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، برای توسعه مهارت‌آموزی اجتناب‌ناپذیر است" برای آفتاب‌نیوز ارسال شده است، به شرح زیر است:

۱- سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به عنوان متولی آموزش‌های غیررسمی در کشور با راهبری، مهارت‌آموزی و سنجش صلاحیت سالانه بیش از یک و نیم میلیون نفر نقش کلیدی در تامین و تربیت نیروی کار ماهر و متخصص برای بازار کار دارد.

۲- در راستای ایفای رسالت و ماموریت‌های سازمان با استفاده از ظرفیت بخش غیردولتی از ابتدای دولت سیزدهم، در اقدامی تحولی، بسیاری از فرایند‌ها از جمله صدور مجوز آموزشگاه‌های آزاد، برگزاری آزمون‌های عملی، صدور گواهینامه مهارت، تسهیل شرایط برای مهارت‌آموزی در محیط کار واقعی و مراکز جوار کارگاهی و بین‌کارگاهی فراهم شد که مورد استقبال بنگاه‌های اقتصادی و مهارت‌جویان قرار گرفته است. رشد ۲۷۶ درصدی مراکز جوار و بین‌کارگاهی، رشد ۱۴۷ درصدی تعداد آموزشگاه‌ها و رشد ۲۲ درصدی واحد‌های پذیرنده محیط کار واقعی نشان‌دهنده مقبولیت و اثربخشی برنامه‌های آن از سوی بخش خصوصی است.

۳- توجه به آموزش مهارت‌های مشاغل نوظهور، رشد ۲۶ درصدی مهارت‌آموزی، رشد ۱۰۰ درصدی تدوین استاندارد‌های شایستگی و شغلی، رشد ۴۳ درصدی سنجش مهارت، رشد ۵۵ درصدی صدور گواهینامه مهارت، رشد بی‌سابقه تعداد مسابقات مهارت و کسب مدال‌های رنگارنگ در رویداد‌های جهانی و آسیایی از جمله کسب نخستین مدال طلای مسابقات جهانی بعد از ۴۷ سال و... حاصل پویایی و بالندگی سازمان و تلاش، پشتکار و اراده مدیران، مربیان و کارکنان نجیب و فرهیخته‌ای است که با عشق و علاقه، سازمان را خانه دوم خود می‌دانند و در حال انجام خدمت به جامعه مهارت‌آموزی کشور هستند و برای صیانت از جایگاه آن از هیچ کوششی دریغ نکرده و نمی‌کنند.

۴- تصدی بیش از یک‌هزار پست و عنوان مدیریتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور توسط پرسنل متخصص درون‌سازمانی، موید توجه ویژه به استفاده از ظرفیت بدنه کارشناسی و مدیریتی این سازمان اثرگذار است که در کنار، انتصاب کمتر از یک درصد مدیران از میان افراد صاحبنظر متخصص و دارای پیشینه مدیریتی موفق موجب بهره‌گیری از ایده‌های جدید، رشد و اعتلای سازمان و تحقق برنامه‌های جدید مهارت‌آموزی در کشور شده است.

۵- از ابتدای استقرار دولت سیزدهم، این سازمان برای ارتقای حقوق و دریافتی‌های کارکنان سازمان و استفاده از مزایای نهاد‌های آموزشی برای مربیان (نظیر رتبه‌بندی) علاوه بر پیگیری‌های مستمر از مراجع ذیربط برای تدوین و تصویب اساسنامه سازمان، موفق به افزایش حدود چهار برابری مبلغ رفاهیات و اضافه‌کار کارکنان شده و همچنین با اخذ مجوز پرداخت فوق‌العاده ویژه ۳۵ و ۵۰ درصدی در پایان سال ۱۴۰۱، موجبات افزایش دریافتی و بهره‌مندی بیش از ۸۰ درصد پرسنل گردید. بدیهی است پیگیری برای حصول سایر مطالبات رفاهی کارکنان در حال انجام است و مدیران سازمان روند اقدامات را از طرق مختلف و با تعامل بسیار مناسب به پرسنل اطلاع‌رسانی می‌کنند.

۶- در حالی که اقتصاد کشور تشنه نیروی کار ماهر است و نقش مهارت‌آموزی در ارتقای‌ بهره‌وری نیروی کار و رونق تولید و مهار تورم بی‌بدیل است، انتشار اخبار و مطالب کذب با چاشنی تهمت و افترا و با سوء استفاده از آرم سازمان و عبارت "کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای" برای راه‌اندازی کارزار، آن هم با عنوان" انحلال سازمان"، از سوی افردی مجهول الهویه و با جعل عنوان و امضای افراد و همچنین مصاحبه با فردی هتاک و فاقد صلاحیت به عنوان "یکی از بانیان کارزار"، بهت‌آور است و جای تامل بسیار دارد؟! بدون شک در این شرایط، ایجاد یاس و بدبینی و تشویش اذهان عمومی بویژه در جامعه مهارت‌آموزی کشور، خطایی راهبردی و بازی در زمین بدخواهان نظام است. بدیهی است این سازمان برای صیانت از شان و منزلت مربیان و کارکنان ساعی و خدوم و جایگاه حقوقی خود، حق پیگیری قانونی را محفوظ می‌داند.  بدیهی است، رسالت رسانه‌ای ایجاب می‌کند قبل از انتشار خبر، نسبت به تحقیقات میدانی و صحت و سقم مطالب اقدام شود تا زمینه برای تشویش افکار عمومی فراهم نگردد.

۷- بدون شک توسعه مهارت‌آموزی در کشور نیازمند اتخاذ تدابیر ویژه برای تقویت جایگاه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور می‌باشد و همه مسئولین کشور در قوای مجریه و مقننه بویژه رئیس محترم جمهوری، معاون اول محترم رئیس‌جمهور، وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، ... در جریان امور می‌باشند و در تلاش هستند نسبت به حل مسائل و مشکلات این سازمان اقدام عاجل بعمل آورند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
1
15
درسال91 در آزمون تبدیل وضعیت از قراردادی به پیمانی جهت دادگستری قبول شدم اما نه دادگستری و نه سازمان آموزش فنی و حرفه ای اجازه پیمانی شدن ندادند در حالیکه بالاترین نمره را اخذ نموده بودم (مسیله تامین اعتبار) 17 سال است در این سازمان بشکل قراردادی کار میکنم با حقوق ناچیز میگویند نیرو نداریم نباید به دادگستری بروی در حالیکه مجوز هم داشتم اما قاضی دیوان عدالت در دو شکایت اجازه تبدیل وضعیت نداد آیا این عدالت است که قاضی ... در شکایت اول از دادگستری رای به تبدیل وضعیتم داد اما همان قاضی در شکایت دوم از فنی و حرفه ای رای به تبدیل وضعیت به پیمانی جهت دادگستری نداد؟!...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین