کد خبر: ۸۴۱۳۱
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۷:۰۹
در یک میزگرد خبری تشریح شد

شتاب مجتمع سیمان غرب آسیا برای تولید

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مدیرعامل مجتمع سیمان غرب آسیا تصریح کرد: «مجتمع سیمان غرب آسیا ( تربت جام) برای راه اندازی پروژه خود بیش از2/39 میلیون یورو از حساب ذخیره ارزی و 377 میلیارد ریال از سیستم بانکی کشور تسهیلات دریافت کرده است».

به گزارش خبرنگار اقتصادی آفتاب رحمان نجفی در یک نشست خبری با بیان اینکه مجتمع سیمان غرب آسیا 70 درصد اعتبار و سرمایه لازم خود را از دولت تامین کرده است، تصریح کرد: «ظرفیت تولید این مجتمع 6 هزار و 500 تن در روز و 2 هزار شغل به طور مستقیم ایجاد خواهد کرد».

نجفی در خصوص ارایه حق تقدم در خرید سهام به سهامداران شرکت گفت: «سهامداران این شرکت از اول اسفند ماه سال جاری تا 31 فروردین ماه سال 88 می‌توانند با مراجعه به کلیه شعب بانک ملت در سراسر کشور از حق تقدم خود در خرید سهام استفاده کنند و به میزان سهمی که تا کنون خریده اند، سهام بخرند».

مدیرعامل مجتمع سیمان غرب آسیا تاکید کرد: «چنانچه مبلغ بیشتری از میزان سهم سهامداران به حساب شرکت واریز شود به سهامدار عودت خواهد شد».

وی اضافه کرد: «خرید سهام با بهای هزار ریال امتیاز و موقعیت ویژه‌ای است که قانون تجارت در اختیار سهامداران گذاشته است».

نجفی در خصوص میزان افزایش سرمایه شرکت افزود: «در این مرحله افزایش سرمایه شرکت به میزان 200 میلیارد ریال است».

مدیرعامل مجتمع سیمان غرب آسیا با بیان اینکه تولید سیمان در ایران به دلیل قیمت پایین آن نسبت به بازارهای صادراتی دارای حاشیه سود مناسبی است تصریح کرد: «کیفیت و قیمت مناسب، وجود بازار‌های صادراتی، اندوخته کافی و سوخت مرغوب از مزیت‌هایی است که کشور ما در صادرات سیمان دارد».

وی افزود: «تا کنون به دلیل نیاز بالای کشور، از ورود این محصول به بازار سایر کشورها جلوگیری شده اما به‌تازگی شاهد تغییر و تحولاتی در این سیاست‌ها هستیم و امیدواریم تا زمان بهره‌برداری از مجتمع سیمان غرب آسیا، صادرات این کالا سازمان یابد تا مجتمع سیمان غرب آسیا نیز بتواند نقش مناسبی را در این وادی ایفا کند».

محمدرضا توسلی، عضو هیات مدیره مجتمع سیمان غرب آسیا نیز در این نشست از تامین 70 درصد منابع مورد نیاز این شرکت توسط دولت خبر داد و تصریح کرد: «مراحل اجرایی کارخانه با سرعت مطلوبی پیش می رود و هر روز چهره کارخانه تغییر می کند». به گفته او فعالیت‌های لازم در بخش‌های ساختمانی، سازه، معادن، ماشین آلات و تجهیزات، تامین آب، برق و گاز و سایر امکانات زیربنایی پروژه تامین شده و گشایش اعتبارات اسنادی، قراردادها با شرکت خارجی سازنده ماشین آلات و حتی بیمه آسیا در خصوص حمل و نقل تجهیزات خارجی منعقد شده که به نظر می‌رسد شرکت زود تر از زمان پیش‌بینی شده به تولید دست یابد.

در ادامه علی سعادت عضو هیات مدیره مجتمع سیمان غرب آسیا با اشاره به اینکه این کارخانه سالانه بیش از یک میلیون و پانصد هزار تن سیمان به تولید سیمان کشور می‌افزاید، تصریح کرد: «این کارخانه یکی از عظیم‌ترین کارخانجات تولید کننده سیمان کشور است و روزانه 5 هزار تن سیمان تولید خواهد کرد که با توجه به مصرف اندک سرانه سیمان در کشور، این مجتمع نقش مثبتی در تعدیل مصرف سرانه سیمان خواهد داشت».

جواد باروبی معاونت امور مالی مجتمع سیمان غرب آسیا نیز گفت: «علاقمند به خرید سهام شرکت که سهامدار این مجموعه نیستند، اکنون فقط از طریق مراجعه به سهامداران می‌توانند با قیمت روز، سهام خریداری کنند و شرکت نمی‌تواند به این علاقمندان سهام واگذار کند».

وی افزود: «این افراد می‌توانند پس از پایان مهلت واگذاری حق تقدم به سهامداران اولیه شرکت و ارزیابی سهام و قیمت گذاری اقدام به خرید کنند».

به گفته مدیر امور مالی این شرکت در این مرحله خرید سهام به صورت نقدی انجام می‌شود و سهامداران تا 31 فروردین ماه 88 می‌توانند سهام خریداری کنند.

همچنین مهندس طوسی عضو هیئت مدیره مجتمع سیمان غرب آسیا تصریح کرد: «فاصله اندک این کارخانه با کشورهای افغانستان و ترکمنستان هزینه حمال و نقل را کاهش داده و امکان صادرات را برای آن فراهم خواهد کرد. این درحالی است که قیمت سیمان در کشورهای همسایه از جله افغانستان و عراق بیش از 100 دلار است و این فرصت مناسبی برای ایران و شرکت سیمان غرب تربت جام که سیمان آن از کیفیت و استاندارد مطلوبی برخوردار است محسوب می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۶ - ۱۳۸۸/۱۲/۲۰
0
2
با عرض سلام برگه سهام سهامداران کی و چگونه به دستشان خواهد رسید؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۲
0
0
با عرض سلام چگونه می توان سهام کارخانه سیمان غرب اسیا را خریداری کرد
پاسخ ها
ع ق ب
| Germany |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۲
از طریق بورس هرچند تادل تنگت میخواهد بخر
بهروز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۱
0
0
لطفا بگین ک در حال حاضر قیمت هر سهم سیمان غرب آسیادر فرابورس چقد خریدو فروش میشه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین