کد خبر: ۸۴۳۰۴۴
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹

چند توصیه پزشکی به حجاج مبتلا به دیابت

تاکید متخصصان بر آن است که حجاج دارای بیماری‌های زمینه‌ای و از جمله مبتلایان دیابت باید مراقبت‌هایی را انجام دهند تا سلامت آنها حفظ شود و لذت معنوی لازم را در طول سفر داشته باشند.
چند توصیه پزشکی به حجاج مبتلا به دیابت
آفتاب‌‌نیوز :

بنابر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال‌احمر؛ با توجه به اینکه سن بیشتر زائران حج تمتع امسال بالای ۵۰ سال است، به طور طبیعی بیماری‌های مختلف از جمله دیابت و فشارخون بالا در بسیاری از حجاج دیده می‌شود؛ در این بین دیابتی‌ها به مراقبت بیشتری نسبت به افراد سالم نیاز دارند.

افراد دیابتی باید به‌طور حتم داروهای مورد نیاز خود را به میزان کافی و برای تمام مدت سفر همراه داشته باشند.

افراد دیابتی که تحت‌ درمان انسولین هستند باید انسولین کافی با خود برده تا در طول سفر دچار مشکل نشوند، اما نکته‌ای که بیماران باید به آن توجه کنند نحوه نگهداری از انسولین است.

داروی انسولین به‌طورمعمول در هوای معتدل آسیب نمی‌بیند و نیاز نیست در فلاسک یخ نگهداری شود، اما اگر در درجه حرارت خیلی پایین قرار بگیرد، یخ زده و دیگر قابل‌استفاده نخواهد بود؛ از این رو توصیه می‌شود زائراین انسولین را در کیف دستی‌ خود گذاشته و از قرار دادن آن در چمدان پرهیز کنید.

انسولین را در مقابل تابش مستقیم خورشید قرار ندهید، زیرا باعث تخریب آن می‌شود؛ حتی اگر انسولین در کیف‌تان قرار دارد، کیف را پشت شیشه اتومبیل نگذارید تا گرمای حاصل از تابش نور خورشید به شیشه و سپس کیف دستی‌تان نخورد و انسولین موجود در آن را فاسد نکند.

بیماران قلبی حتما باید در طول سفر مراقب رژیم غذایی خود باشند؛ در طول سفر به هیچ عنوان نباید گرسنه بمانند و در مصرف مواد غذایی نظم داشته باشند؛ فعالیت بدنی خود را حتما کاهش دهند و برای دوری از گرمازدگی ساعات اوج گرما از هتل خارج نشوند.

بیماران قلبی نیز در رژیم غذایی باید روزانه مرکبات داشته باشند و حتما از این مواد استفاده کنند؛ بیماران قلبی حتما باید داروهای خود را سر وقت بخورند و به هیچ عنوان زمان مصرف آنها را جا به جا نکنند.

 به بیماران قلبی توصیه می‌شود اضطراب و استرس نداشته باشند. همچنین به هیچ عنوان در اماکن شلوغ حضور نداشته باشند و سعی کنند در زمان‌ خنکی هوا به زیارت بروند.

عدم رعایت این موارد باعث افزایش ضربان قلب و شدت یافتن بیماری می‌شود، در صورت تنگی نفس یا درد قفسه سینه به پزشک کاروان مراجعه کنند.

در سفر حج به علت اضطراب یا احتمالا در اثر مصرف بی‌رویه قرص‌های ضدبارداری توسط بانوان، بسیاری از افراد از تپش قلب و درد شکایت دارند که در این صورت باید به پزشک کاروان مراجعه کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین