کد خبر: ۸۴۶۲۵
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۵

بچه 13ساله در انگليس، پدر شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پدر شدن يک پسر بچه 13 ساله انگليسی بر نگرانی‌های مردم اين كشور درباره بالا بودن شمار بارداری‌ها در ميان نوجوانان انگليسی افزوده است.

به گزارش سرویس بین الملل آفتاب، انگلستان در ميان تمام كشورهای اروپای غربی، بيشترين شمار بارداری را در ميان دختران نوجوان داراست. 

شمار بارداری‌های دختران نوجوان در انگليس 2 برابر تعداد بارداری‌های دختران نوجوان در كشورهای فرانسه و آلمان است.
 
بر اساس تازه‌ترين ارقام منتشر شده توسط اداره آمار ملی انگليس، تعداد بارداری‌های زير سن 16 سال در انگليس در سال 1999 به ميزان 3/8درصد بود اما اين ميزان در سال 2006 كاهش پيدا كرد و به 8/7 درصد رسيد. البته شمار بارداری‌ها در ميان دختران نوجوان در انگليس همچنان بالا است. 

انتشار خبر مربوط به پدر شدن يک پسر بچه 13 ساله در انگليس، شوک و حيرت شمار بسياری از مردم اين كشور را به دنبال داشته است. 

الفی پتن Alfie Patten پسر بچه 13 ساله انگليسی و شانتل استيدمن دوست دختر 15 ساله وی كه ساكن منطقه ساسكس Sussex در جنوب شرق انگليس هستند، صاحب فرزند شده‌اند. 

ديويد كامرون رهبر حزب محافظه كار انگليس با ابراز نگرانی از روند رو به افزايش بارداری در ميان دختران نوجوان انگليسی گفت: «اين روند كه بچه‌ها امروزه در اين كشور بچه دار می‌شوند يک روند بسيار نگران كننده است». 

ديويد كامرون افزود: «اين خيلی خوب است كه شاهد بزرگ شدن بچه‌ها و پدر و مادر شدن آنها باشيم اما نه اينكه در حالی كه خودشان هنوز بچه هستند صاحب بچه شوند و بچه‌ها نبايد در اين سن و سال به موضوع پدر و مادر شدن فكر كنند». 

ديويد كامرون سپس گفت: «وقوع چنين مسئله‌ای در اين كشور واقعأ نگران كننده است و اين مشكلی است كه در نتيجه اشتباه عمل كردن به وجود آمده است و بايد اين وضعيت درست شود». 

ايان دانكن اسميت از اعضاء حزب محافظه كار انگليس كه مركزی به نام مركز عدالت اجتماعی را در انگليس اداره می‌كند و پيشتر نيز رهبری حزب محافظه كار انگليس را برعهده داشت، در اظهار نظر خود درباره اين حادثه گفت: «وجود اين موردی كه اكنون رخ داده است و يک پسر بچه 13 ساله پدر شده است نمونه‌ای از آن نگرانی است كه حزب محافظه كار درباره آن صحبت كرده است و منظور حزب محافظه كار از ناميدن جامعه انگليس به عنوان جامعه‌ای از هم گسيخته در واقع وجود چنين مواردی است».
 
ايان دانكن اسميت با تأكيد بر ضرورت رسيدگی به اين مسائل و جلوگيری از وقوع آنها، گفت: اين مشكلات در جوامع معينی به وقوع مي‌‌پيوندند و لازم است تا به منظور حل اين مسئله، توجه‌ها بر روی اين جوامع متمركز شود. 

گوردون براون نخست وزير انگليس نيز در واكنش به اين حادثه گفت: «من از جزئيات دقيق اين مسئله اطلاعی ندارم اما معتقدم همگی‌مان به طور مسلم خواستار اين هستيم كه از بارداری‌های سنين نوجوانان اجتناب شود».

از سوی ديگر، اد بالز وزير كابينه دولت گوردون براون در امور مربوط به بچه‌ها، پدر شدن اين پسر بچه 13 ساله انگليسی را حادثه‌ای بسيار ناخوشايند و غير عادی توصيف كرد و گفت: «ما به عنوان يک جامعه می‌توانيم اين اطمينان را به وجود آوريم كه شمار بارداری‌های نوجوانان در اين كشور روند رو به پايينی را در پيش خواهد گرفت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۰:۳۴ - ۱۳۸۷/۱۱/۳۰
0
1
فاجعه
همه جا همين شده
فاجعه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین