کد خبر: ۸۵۱۳۶۸
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۹

جدیدترین جمله قصار وزیر ارتباطات: سف استقبال خارجی‌ها از پلتفرم‌های ایرانی!

پلتفرم های ایرانی در بسیاری از موارد حتی از پس راضی کردن کاربران ایرانی هم برنمی‌آیند؛ اما حالا وزیر ارتباطات می‌گوید نه‌تنها کاربران ایرانی از پلتفرم‌های بومی استقبال می‌کنند، بلکه کشورهای خارجی هم به این پلتفرم‌ها علاقه‌مند شده‌اند!
جدیدترین جمله قصار وزیر ارتباطات: سف استقبال خارجی‌ها از پلتفرم‌های ایرانی!
آفتاب‌‌نیوز :

مدت‌ها است وزارت ارتباطات به‌دنبال بیشتر کردن تعداد کاربران پلتفرم های داخلی است و برای رسیدن به کاربران بیشتر، از هر روشی که فکرش را بکنید استفاده کردند. هیچ‌کس به آمارهای مربوط به پلتفرم های داخلی دسترسی ندارد، اما گزارش‌های منتشر شده از طرف وزارت ارتباطات نشان می‌دهد نیمی از ایرانی‌ها از این پلتفرم‌ها استفاده می‌کنند! در کنار این گزارش‌ها که باورش خیلی ساده نیست، حالا باید سعی کنیم علاقه کشورهای خارجی به پلتفرم های داخلی را باور کنیم.

وزیر ارتباطات در یکی از پیام‌رسان‌های بومی در مورد استقبال کشورهای خارجی از پلتفرم های ایرانی صحبت کرد. او اعلام کرده است که پیام‌رسان‌ها، شبکه های اجتماعی و سایر سکوهای ایرانی حاضر در نمایشگاه حاشیه اجلاس اکو مورد تحسین و توجه هیئت‌هایی از کشورهای خارجی قرار گرفتند.

آن‌طور که وزیر ارتباطات اعلام کرده، بسیاری از این هیئت‌ها خواستار پیاده‌سازی پلتفرم‌های بومی ما در کشورهای خودشان بوده‌اند. عیسی زارع‌پور و وزارت‌خانه‌اش برنامه‌هایی برای پشتیبانی کامل از پلتفرم های داخلی در مسیر جهانی شدن دارند و می‌خواهند «تمام قد» کنار این پلتفرم‌ها بایستند.

پلتفرم های ایرانی می‌خواهند جهانی شوند!
وزیر ارتباطات علاقه شدیدی به پلتفرم‌ها و پیام رسان های داخلی دارد و این مورد در مصاحبه‌هایش نیز مشخص است.

مانند گذشته ما درباره صحبت‌های وزیر ارتباطات قضاوتی نمی‌کنیم؛ اما در این بین دقت به چند نکته اهمیت زیادی دارد. برخی از پلتفرم های ایرانی در زمان فیلترینگ شدید سال ۱۴۰۱ با توجه به کوچ یک‌باره کاربران، توان سرویس‌دهی مناسب را نداشتند و گاهی ارسال پیام در یکی از این پیام‌رسان‌های بومی بیشتر از ارسال پیامک طول می‌کشید. حتی اگر از این نکته صرف‌نظر کنیم، نمی‌توانیم از مشکلات پلتفرم های داخلی با وی پی ان‌ها بگذریم. این پلتفرم‌ها معمولا زمانی که آی‌پی شما کشوری غیر از ایران است، عملکرد خیلی خوبی ندارند و حتی در مواردی به‌صورت کامل قطع می‌شوند. نکته مهم دیگر این است که پردانلودترین پیام رسان های ایرانی، یک کپی کامل از تلگرام هستند و پرطرفدارترین شبکه اجتماعی ما نیز یک کپی ضعیف از اینستاگرام و تلگرام به‌شمار می‌رود.

با توجه به چنین شرایطی، باید دید کدام کشورهای خارجی می‌خواهند از این پلتفرم‌ها در کشورشان استفاده کنند؛ پلتفرم‌هایی که بعضا حتی در فروشگاه‌های معتبر جهانی نرم‌افزار حضور ندارند و کاربران برای نصب آن‌ها باید سراغ مایکت و کافه بازار بروند. حتی در صورت فروش این برنامه‌ها و پلتفرم‌ها به مشتریان خارجی، باید دید مردم کدام کشور حاضر هستند به جای واتساپ، تلگرام، اینستاگرام، توییتر و فیسبوک، فعالیت خود را به بله، روبیکا، آیگپ، ویراستی و… بیاورند!

نظر شما درباره سخنان تازه وزیر ارتباطات چیست؟ به‌نظر شما کدام کشورها می‌خواهند مشتری پلتفرم‌های ایرانی شوند؟ در بخش نظرات با خانواده بزرگ گجت نیوز همراه شوید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین