کد خبر: ۸۵۶۸۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۱
در یک نشست مطبوعاتی و با اعلام نامزدی برای انتخابات عنوان شد؛

اعلمی: رد صلاحیت نمی‌شوم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: اکبر اعلمی نماینده سایق مجلس ششم صبح روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری نامزدی‌ خود را برای انتخابات ریاست جمهوری آینده اعلام کرد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، اکبر اعلمی ظهر روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران افزود: «به دلیل اینکه از میان کاندیداهای مطرح شده، دیدگاهی دارای شرایط لازم برای ایجاد تغییر در کشور نیست به همین دلیل کنار نمی‌روم». 

وی ادامه داد: «من به تشکیلاتی وابسته نیستم و تنها تشکیلات من مردم آذربایجان و ملت ایران است». 

این فعال سیاسی اظهار داشت: «در حال حاضر امید من به تشکیل ستادهای مردمی است که خوشبختانه در دو و سه ماه گذشته نیز برخی از مردم با مطلع شدن از کاندیداتوری‌ام در انتخابات دهم ریاست جمهوری برای تشکیل ستادهای مردمی اقدام کرده‌اند». 

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری که از وی در خصوص برنامه‌هایش در پست رئیس جمهوری پرسید گفت: «با توجه به اینکه قانون کپی‌ رایت در کشور ما اجرا نمی‌شود، از اینکه گفته‌هایم پس از چندی در رسانه‌ها و از زبان دیگر کاندیداها مطرح شود، این برنامه‌ها را اکنون اعلام نمی‌کنم».
 
اعلمی اضافه کرد: «با توجه به تحصیلات آکادمی‌ام در زمینه علوم اقتصادی با گرایش بانکداری و اقتصاد بین‌الملل و اینکه حقوقدان پایه یک دادگستری هستم و 30 سال تجربه فعالیت در نظام و سابقه هشت سال نمایندگی مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی را در کارنامه‌ام دارم، بنابراین مدعی هستم به لحاظ تئوری و اطلاعات مورد نیاز برای ارائه برنامه‌های متقن را دارم». 

وی تاکید کرد: «به محض اینکه کاندیداتوری‌ام محرز شد برنامه‌هایم را اعلام خواهم کرد». 

وی با بیان اینکه تاکید می‌کنم برنامه‌های لازم در خصوص سیاست داخلی و خارجی و اقتصاد کشور را تدوین کرده‌ام، افزود: «پس از اعلام نامزدی در انتخابات آتی با مردم شریف آذربایجان و ایران سخن خواهم گفت». 

وی در پاسخ به سوالی در خصوص احتمال ردصلاحیت شدن از سوی شورای نگهبان، اظهار داشت: «زمانی که در دانشگاه صنعتی اصفهان یکی از دانشجویان دختر از من این سئوال را پرسید، گفتم، تنها مرجع تشخیص صلاحیت خالق ماست».
 
وی ادامه داد: «طبق قانون اساسی این مردم هستند که باید تشخیص دهند که چه کسی می‌تواند تمشیت امور را عهده‌دار شده و به خواسته‌های مردم جامه عمل بپوشاند». 

وی اظهار داشت: «به این دختر دانشجو پاسخ دیگری نیز دادم و آن اینکه با توجه به شناختی که اعضای شورای نگهبان نسبت به من داشتند و اینکه در زمان تشخیص صلاحیت کاندیداهای نمایندگی مجلس برخی از کسانی که از فیلتر تشخیص صلاحیت آنان خواهد گذشت در آینده به تخلفات مالی محکوم خواهند شد، بنابراین با توجه به شناختی که از بنده داشتند نخواستند تا من در کنار چنین نمایندگانی بنشینم به همین دلیل به من قول حضور در انتخابات ریاست جمهوری را دادند». 

وی در باره اینکه آیا سفرهای استانی را در برنامه‌های تبلیغاتی خود قرار خواهید داد؟ اظهار داشت: «با توجه به بسته بودن فضای سیاسی کشور، متاسفانه امید چندانی به برگزاری اجتماعات وجود ندارد مضاف بر اینکه به عنوان یک فرد قانونگذار نمی‌توانم قانون را زیر پا نهاده در موعد غیرقانونی به تبلیغات بپردازم». 

اکبر اعلمی در بیانیه انتخاباتی خود که در نشست خبری و در جمع خبرنگاران قرائت کرد، اظهار داشت: «در سال 1357 انقلابی در ایران به وقوع پیوست تا با ریشه‌کن کردن اختناق و استبداد و میوه نامشروع آن یعنی قدرت مطلقه، شهد آزادی و جمهوریت را به کام مردم بچشاند و به مدد معنویت و ارزش‌های اسلامی، عزت و کرامت انسانی را که به حاشیه رانده شده بود وارد متن کند و بدین وسیله امکان و زمینه حاکمیت انسان بر سرنوشت سیاسی و اجتماعی خود را فراهم سازد». 

این بیانیه می‌افزاید: «گرچه در سال 1376 تب اصلاحات با هدف تغییر و استیفاء حقوق ملت، سراسر ایران را شعله‌ور ساخت و به هیئت حاکمه نیز این فرصت را داد تا با تن دادن به پاره‌ای از اصلاحات ساختاری و روبنایی مانوس با آرمان‌های موعود انقلاب، مردم و به ویژه طیف خاموش جامعه را دوباره با نظام حاکم آشتی داده و امید و نشاط را برجامعه حاکم سازد لیکن مصادره شدن خیزش مدنی و اصلاح‌طلبانه مردم به نام یک جریان زیاده‌خواه و میراث‌خوار، این بار نیز مانند مشروطه حرکت اصلاح‌طلبانه زمینگیر شده و برای چندمین بار مردم ایران را در کام گرفتن از یک فرصت تاریخی محروم ساخت». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «با این وصف ملت ایران برای تعیین مسیر سرنوشت خود و تغییر وضع نامطلوب به وضع مطلوب، همچنین تشنه فرو ریختن غیرقانونی قدرت‌های متمرکز و غیرقابل نظارت است البته قانون اساسی موجود، تغییرات اساسی در ساختار قدرت را برنمی‌تابد، اما در همین قانون منافذ، مجاری و ظرفیت‌هایی برای اصلاح امور وجود دارد که در صورت شناخت و بهره‌گیری مناسب از آن با حداقل امکانات نیز می‌توان تغییرات حداکثری را برای تامین رضایتمندی مردم ایجاد کرد لیکن اصلاح امور در وهله نخست مستلزم آگاهی از واقعیت‌های ساختار قدرت و توزیع نامتعادل آن و شناخت مجاری و ظرفیت‌های قانونی مورد اشاره است». 

این بیانیه ادامه می‌دهد: «وانگهی اعتماد به خود و راهی که در پیش روست نخستین شرط پذیرفتن مسئولیت‌ها و تغییرات بزرگ است، قهراً‌ مردان کوچک و مرعوب هرگز نمی‌توانند بانی و معمار تغییر بزرگ باشند و تاریخ نشان داده است که تغییرات بزرگ به مردان بزرگ با عزم و اراده پولادین نیازمند است و بزرگ‌ترین تفاوت مردان بزرگ با کوچک مردان در این است که مردان کوچک به مظلوم نمایی روی می‌آورند و مردان بزرگ در برابر ظالم می‌ایستند و حق مظلوم را مطالبه می‌کنند».
 
اعلمی می‌افزاید: «مردان بزرگ اراده می‌کنند و مردان کوچک تنها به آرزو کردن اکتفا می‌‌کند، مردان بزرگ چون دیگران بر زمین می‌افتند اما با تکیه بر عزم و اراده پولادین خود دوباره بر می‌خیزند در حالی که مردان کوچک، از دلهره زمین خوردن، پیوسته زمینگیرند، مردان بزرگ به گونه‌ای زندگی می‌کنند که شرمسار خود نباشند و اگر مرگ آنان فرا رسیده باشد ایستاده می‌میرند تا مرگ را شرمسار خود سازند در حالی که مردان کوچک تنها می‌میرند و شرمندگی را بر زبان جاری می‌سازند». 

اعلمی تصریح کرده است: «نظر به اینکه کمی بیشتر از ‌یک قرن پیش مشروطه با عنوان نقطه عطف تغییر و وادار کردن هیئت حاکمه به قبول اراده ملت و سرآغاز توزیع قدرت و قانونگذاری و حاکمیت از تهران شروع شد و در نیمه‌های راه با پا پس گذاشتن تهران و زمینگیر شدن مشروطه، مردانی چون سردار ملی و سالار ملی در همین خطه حرکت نیمه کاره تهران را به سرانجام رسانده و مشروطه را جلا دادند به یاری و توکل به خداوند اکنون بنده نیز از همین نقطه نامزدی خود برای شرکت در دهمین انتخابات ریاست جمهوری را اعلام می‌کنم تا در صورت حمایت ملت ایران در یک حرکت کاملا‌ً مدنی و با استفاده حداکثری از ظرفیت‌های حداقلی قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران آرمان‌های فراموش شده نخستین انقلاب و تغییرات و تمنیات اصلاح‌طلبانه مردم ایران که در دولت‌های پیشین ‌فلج و زمینگیر شده است را به سرمنزل مقصود برسانم». 

در ادامه این بیانیه آمده است: «شخصا بر این باورم که این‌ آرزو زمانی رنگ واقعیت به خود خواهد گرفت که مردم عزم خود را برای اصلاح امور و انجام تغییرات اساسی جزم کرده و به حمایت از کسانی برخیزند که عمل و کارنامه آنها معرف عزم و توانمندی آنها برای ایجاد تغییرات دلخواه است و چه زیبا فرموده‌ است که "ان‌الله لا یغیر ما یقوم حتی ما یغیروا بانفسهم"». 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین