کد خبر: ۸۵۷۴۹۰
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۱

رئیسی، دوباره ناکارآمدی کابینه‌اش را گردن دولت قبلی انداخت!

رئیس جمهور گفت: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالا‌های اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیاز‌های اساسی کشور بود.
رئیسی، دوباره ناکارآمدی کابینه‌اش را گردن دولت قبلی انداخت!
آفتاب‌‌نیوز :

رئیس جمهور در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی، دغدغه‌مندی این مرجع عالیقدر نسبت به مسائل فکری و فرهنگی جامعه قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و همچنین معیشت مردم را ستود و با تاکید بر اینکه دولت با اتکا به همه داشته‌ها و ظرفیت‌های کشور به‌دنبال ایجاد امید در جامعه است، به مرور شرایط کشور در زمان آغاز به کار دولت پرداخت و گفت: در ابتدای شروع به کار، دولت کشور با مشکلات عدیده‌ای در مسائل سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر بود، اما از همان ابتدا با توکل بر خدا و اعتماد به داشته‌ها کار را آغاز و مانند همیشه عنایات خدای متعال را مشاهده کردیم.

رئیسی در ادامه با تکرار برخی ادعاها، مشکلات فعالی و ناتوانی دولتش در حل مشکلات را گردن دولت قبلی انداخت و مدعی شد: اگر دولت با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیاردی، کمبود شدید کالا‌های اساسی، ناترازی در بخش گاز و برق، عقب ماندگی‌های شدید در زیر ساخت‌های کشور مواجه نبود، اثرات گشایش‌های انجام شده، خیلی زودتر به سفره‌های مردم می‌رسید، لکن دولت مجبور به رفع این نیاز‌های اساسی کشور بود.

این در حالی بود که ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس یک قوه در زمان دولت روحانی، خودش نیز نقش مهمی در وضعیت کشور داشته و از مشکلات داخلی و خارجی کشور نیز اطلاع داشته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه دولت با اتخاذ رویکرد عزتمندانه در سیاست خارجی و دیپلماسی متوازن، به جای محدود کردن جامعه جهانی به چند کشور، توسعه روابط با همه کشور‌ها را در دستور کار قرار داد، رشد تجارت تا ۵ برابر با کشور‌های همسایه، اسلامی و همسو، عضویت در سازمان همکاری‌های شانگ‌های و احیای بیش از ۵ هزار کارخانه نیمه تعطیل و تعطیل را از دستاورد‌های دولت در دو سال گذشته برشمرد.

رئیسی همچنین در ادامه ادعاهای خود، رساندن نرخ بیکاری به پایین‌ترین رقم در چند دهه گذشته، حل مشکل آب و فاضلاب برخی استان‌ها و ۳۵۰۰ روستای کشور و کاهش چشمگیر ناترازی در بخش گاز و برق با بهره‌گیری از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان و نیروگاه‌سازی در کشور را بخش دیگری از دستاورد‌های دولت در طی این مدت عنوان کرد.

رئیس جمهور با تاکید بر سیاست اداره کم‌هزینه دولت، با هدف توزیع و تخصیص منابع مالی به پروژه‌ها و طرح‌های اولویت‌دار کشور گفت: بحمدالله با رشد تولید به‌ویژه در بخش صنعت و کشاورزی، افق‌های روشنی در پیش‌روی اقتصاد کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین