کد خبر: ۸۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۳

نخستین نمایش «درباره الی» در آمریکا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: «درباره الی» برای نخستین بار در آمریکا به نمایش درمی‌آید.
 
به گزارش سرویس هنری آفتاب، اعلام تعداد آثار پذیرفته شده در جشنواره ترایبکا روز سه‌شنبه از سایه انداختن بحران اقتصادی بر این جشنواره حکایت داشت. در این جشنواره که یکی از معتبرترین جشنواره‌های آمریکای شمالی است، امسال 86 فیلم حضور دارند که این رقم در مقایسه با 120 فیلم دوره گذشته کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

تریبکا نیز مانند اکثر جشنواره‌های جهانی با معضل بحران اقتصادی جهانی روبه‌رو شده و مسئله عدم امکان پرداخت اجاره سالن سینما برای نمایش فیلم‌ها، در کنار از دست دادن حامیان مالی که دیگر حاضر نیستند پولی صرف تبلیغ در این جشنواره کنند، باعث شده مسئولان جشنواره در این دوره ابعاد آن را کوچکتر کنند. به گفته نانسی شفر، مدیر اجرایی ترایبکا: «با اوضاع اقتصادی فعلی، ما ناچار شده‌ایم درباره هزینه‌های جشنواره امسال بسیار دقت کنیم». 

جشنواره ترایبکا در سال 2002 به عنوان واکنشی به حمله یازده سپتامبر 2001 به مرکز تجارت جهانی نیویورک، توسط رابرت دونیرو و جین رزنتال پدید آمد. بنیانگذاران ترایبکا هدف اصلی این جشنواره را حمایت از آثار سینمایی مستقل و تقویت فیلم‌سازان بااستعداد و نوپا عنوان کرده‌اند.

هشتمین دوره جشنواره ترایبکا در فاصله 22 آوریل تا 3 می 2009 (2 تا 13 اردیبهشت 1388) در نیویورک برگزار می‌شود و «درباره‌الی» ساخته اصغر فرهادی یکی از آثاری است که در بخش مسابقه «فیلم‌های روایی جهانی» این جشنواره نمایش داده می‌شود و در واقع برای اولین بار در ایالات متحده به روی پرده می‌رود. از دیگر آثار شرکت‌کننده در این بخش، همچنین می‌توان به «وگاس: یک داستان واقعی» ساخته امیر نادری، کارگردان ایرانی مقیم آمریکا، «کسوف» به کارگردانی کانر مک فرسن از ایرلند با بازی آیدان کویین و سیاران هیندز، «بچه ماهی» به کارگردانی لوسیا پوئنزو محصول مشترک آرژانتین، فرانسه و اسپانیا و کمدی «خونسرد باش» اثر برادران پولیش از آمریکا اشاره کرد. در بخش مستند نیز آثاری مانند «میلیاردر در سایه» ساخته آلکسیس اسپرایک و «گراپا» به کارگردانی خوزه پادیلها (کارگردان برزیلی فیلم «یگان ویژه») حضور دارند.

در مجموع آثاری از 33 کشور در هشتمین دوره جشنواره ترایبکا حضور دارند و 48 فیلم از 86 فیلم پذیرفته شده برای اولین بار در جهان روی پرده می‌روند. «هرچه هست کار می‌کند» تازه‌ترین اثر وودی آلن، فیلم‌ساز نیویورکی، به عنوان فیلم افتتاحیه این دوره از جشنواره نمایش داده می‌شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین