کد خبر: ۸۶۱۴۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۱۲

تایمز: نشست لندن اقتصاد جهانی را از رکود می‌رهاند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روزنامه تایمز در گزارشی از نشست سران گروه بیست در لندن نوشت: «اجلاس سران گروه بیست به بازارهای جهان رونقی تازه بخشید». 

به گزارش سرویس اقتصاد و صنعت آفتاب،‌ در شماره روز جمعه این نشریه آمده است: «کنفرانس لندن با تعهد کمک یک و یک دهم تریلیون دلاری به اقتصاد بین‌المللی، زمینه تفاهماتی را به وجود آورد که می‌تواند تا سال آینده جهان را از رکود برهاند».
 
تایمز افزود:‌ «ارزش سهام در بازار بورس سراسر جهان با توافق شرکت کنندگان نشست گروه بیست با سه برابر کردن منابع صندوق بین‌المللی پول تا حد هفتصد و پنج میلیارد دلار و وعده دویست و پنجاه میلیارد دلار اعتبار برای تامین مبادلات تجاری، افزایش یافت».
 
بر اساس این گزارش، نشست گروه بیست در لندن ممکن است به دومین محرک مالی بزرگ که باراک اوباما و گوردن براون نوامبر سال گذشته پیشنهاد کردند، نرسیده باشد اما حجم منابع یک و یک دهم تریلیون دلاری که اکنون برای موسسات مالی قابل دسترس است، بسیار بیشتر از آن چیزی است که پیش‌بینی شده بود. 

همه سران شرکت کننده در این نشست از جمله براون، اوباما و سارکوزی از دستاورد موفقیت‌آمیز آن تقدیر کردند. این حرکت گروه بیست با فروش شش میلیارد دلاری ذخایر طلای صندوق بین المللی پول به نفع کشورهای فقیر کامل شد. 

براون و سران شرکت‌کننده در نشست لندن همچنین گفتند مشوق‌هایی که پیش از این برای اقتصاد جهان پیشنهاد شده است به پنج تریلیون دلار بالغ می‌شود که بیشتر از آمارهایی که تاکنون ارائه شده بود. 

براون درباره دستاورد گروه بیست گفت این توافق به دست آمده در مرکز اِکسل دامنه رکود اقتصادی جهان را کاهش می‌دهد و فرصت‌های شغلی را در جهان حفظ می‌کند. 

این توافق با توجه به موضع گیری‌های مرکل و سازکوزی مبنی بر هم زدن آن در صورت نبود اقدام جدی برای اصلاح نظام مالی جهانی، پیروزی دیپلماتیکی برای براون به شمار می‌رود. 

اوباما نیز این توافق را نقطه عطفی در روند احیای اقتصادی جهان توصیف کرد و نشست لندن را با توجه به ابعاد و دامنه چالشی که پیش روی کشورهای جهان است، تاریخی خواند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین