کد خبر: ۸۶۱۵۰
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۲۰:۲۸
پاسخ مشاور مطبوعاتی رییس جمهور به پیام نوروزی اوباما؛

جوانفکر: بوش صادق‌ترین رییس جمهور آمریکا بود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جوانفکر، مشاور مطبوعاتی محمود احمدی نژاد با انتشار مقاله‌ای در روزنامه لس‌آنجلس تایمز به پیام اخیر اوباما پاسخ داد. 

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، مشاور مطبوعاتی رییس جمهور در این مقاله که «ایران به آمریكا: اكنون به كجا می‌رویم» عنوان آن است، به پیام نوروزی باراک اوباما رئیس جمهور آمریكا خطاب به مردم و رهبران جمهوری اسلامی ایران پاسخ داده‌است.

در بخشی از این یادداشت آمده است: « جمهوری اسلامی ایران منادی حاكمیت عدالت و اخلاق انسانی در مناسبات جهانی و روابط میان كشورهاست. این منطق، رفتار مستكبرانه، زورگویانه و توهین آمیز را، از سوی هر فرد، گروه یا دولتی كه صورت بگیرد، تقبیح و محكوم می‌كند، اما همزمان، رفتار دوستانه و برآمده از احترام و ادب نسبت به فرهنگ و تمدن ملت‌ها را شایسته تمجید و تقدیر می‌داند».
 
جوانفکر افزوده است: ‌«آقای جرج بوش با اقدامات خود، نفرت و بدبینی نسبت به آمریكا را در جهان گسترش داد اما در عین حال باید منصفانه اذعان كرد كه وی یكی از صادق‌ترین روسای جمهوری آمریكا به شمار می‌رفت زیرا عمل و حرف او یكسان بود. بررسی سوابق، این واقعیت تلخ را روشن می‌سازد كه صداقت روسای جمهور از حزب دمكرات نسبت به حزب رقیب، بسیار كمتر بوده است. امیدوارم آقای اوباما بتواند این رویكرد را تغییر دهد و به صادق‌ترین رئیس جمهور آمریكا نیز تبدیل شود». 

در ادامه این یادداشت آمده است:‌ «آقای اوباما اظهار تمایل كرده است كه به روشنی با رهبران ایران سخن بگوید. این امر چشم انداز امیدبخشی را ایجاد می‌كند زیرا با روشن شدن مسائل، مسوولیت‌های مهمی متوجه دولت‌های پیشین آمریكا خواهد شد». 

جوانفکر تاکید کرده است:‌ «ما از مشاهده آقای اوباما در مسیر اعاده حیثیت مخدوش شده كشور بزرگ و مهم آمریكا خرسندیم». 

وی ادامه داده است: «تلاش آقای اوباما برای جایگزین كردن ادبیات مسالمت آمیز و صلح‌طلبانه به جای ادبیات خشن و جنگ طلبانه در بیان مواضع رسمی این كشور و تاكید بر احترام متقابل توام با بزرگداشت فرهنگ و تمدن دیگران، به منزله همسویی و هماهنگی با شاخص‌ها و امتیازات فرهنگی ملت آمریكاست و این امر اگر در سیاست‌های رسمی این كشور، تجلی عینی و عملی پیدا كند، گام مهمی در جهت ترمیم چهره آسیب دیده آمریكا نزد سایر ملت‌ها محسوب خواهد شد. آقای اوباما همچنین از تعهد خود در عرصه دیپلماسی برای ایجاد یک پیوند سازنده میان ایالات متحده، ایران و جامعه جهانی سخن گفته است. گام‌های عملی آقای اوباما در این جهت، می‌تواند به منزله مرهمی بر جراحت‌های كهنه و عمیق وارده بر پیكر ملت ایران، تلقی شود و طلسم سوء ظن را، كه ثمره رفتارها و اقدامات دولت‌های پیشین آمریكا علیه ایران است، باز كند».
 
مشاور احمدی نژاد در پایان افزوده است: «سیاست تغییر خود خواسته، نشانه هوشمندی مردم آمریكا و رئیس جمهور اوباماست. تجربه تاریخ نشان داده است كسانی كه از روی اختیار به سمت تغییر و اصلاح بنیادین اشتباهات گذشته، حركت نكنند، سرانجام وادار به تغییر خواهند شد و آن روز فرصت چندانی برای جبران و تصمیم گیری وجود نخواهد داشت».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۰ - ۱۳۸۸/۰۱/۱۵
0
0
این کیه که اظهار نظر کنه
اینقدر [...] که این ...... باید به جای ملت ایران جواب اوبامارو بده
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین