کد خبر: ۸۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۳۵
با اشاره به دور بودن میزان مصرف جامعه از الگوی صحیح:

جنتی: اگر خدا بر ما عذاب نازل كند حق‌مان است

مقامات بالای کشور می‌خواستند «آقازاده» را دلسرد کنند
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت‌الله جنتی تصریح کرد: «الگوی مصرف مساله‌ای ریشه‌ای است که اگر اصلاح شود مشکلات زیادی از ما مرتفع خواهد شد. ما الان در کنار مشکلات موجود به دست خود برای خود مشکل‌آفرینی می‌کنیم و اگر خدا بر ما عذاب نازل کند حق‌مان است. اصلاح این امر تحول فرهنگی می‌خواهد و اینجاست که نقش دستگاه‌های فرهنگ‌ساز به ویژه صدا و سیما، خطبای جمعه، نویسندگان و ... مشخص می‌شود».

به گزارش سرویس سیاسی آفتاب، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران  با بیان این که «از بیانات مقام معظم رهبری در مشهد مقدس با همه وجود تشکر می‌کنم و خدا را شاکرم که رهبری قدرتمند، شجاع و آگاه به ما عطا کرده است» اظهار کرد: «ایشان به حق سال جدید را به نام اصلاح الگوی مصرف نامگذاری کرده‌اند». 

آیت‌الله جنتی در ادامه با تاکید بر لزوم ایجاد همت همگانی در اصلاح الگوی مصرف، یادآور شد: «مردم باید به فکر باشند کمتر اسراف کنند. مسوولان هم هر کجا لازم است به اصلاح الگوی مصرف کمک کنند. این یک وظیفه‌ی شرعی، ملی، ولایی و عقلی برای همه ماست».

جنتی با اشاره به ماجرای بعثت پیامبر(ص) و مهاجرت ایشان به مدینه اظهار کرد: «اگر به یاد بیاوریم ورود حضرت امام(ره) به این مملکت چه وضعیتی داشت، می‌توانیم بفهمیم مردم مدینه چه حالی داشتند؛ آن‌ها غرق شادی بودند و هر کدام اصرار داشتند پیامبر به کوی و خانه او برود، اما به پیامبر گفت من مامورم تا شترم هر کجا رفت بروم تا این که این شتر به سمت خانه فقیرترین مردم مدینه رفت». 

وی گفت: «اولین اقدام پیامبر(ص) در مدینه مسجدسازی بود و این اقدام ایشان که از اساس پایه‌های دینی است می تواند درس بزرگی برای ما باشد. اقدام دوم ایشان هم بستن عقد اخوت بین مسلمانان مدینه بود که اقدامی موثر بود». 

خطیب جمعه این هفته تهران افزود: «مسجدی که پیامبر در مدینه بنا کرد در هفت روز ساخته شد و ارتفاع آن به اندازه قد یک انسان بود . این مسجد ساخته شد، اما کوهی از مشکلات در مقابل پیامبر بود که باید آن‌ها را حل می‌کرد؛ او می‌خواست انسان‌سازی کند تا بتواند جهان‌سازی کند».

دبیر شورای نگهبان ادامه داد: «مردم مدینه سه قسمت بودند؛ تعدادی مسلمان حقیقی، تعدادی یهودی و عده‌ای مسلمانان منافق و تقریبا هیچ کدام از آنها تربیت اسلامی و انسانی نداشتند که در این شرایط پیامبر می‌بایست این‌ها را تربیت می‌کرد. مسلمانان منافق هم فهمیده بودند قدرتی در حال ایجاد است و گاهی هم با یهودیان ثروتمند تبادل نقشه می‌کردند، از طرفی مشرکان مکه هم بیکار نبودند و دست به کارشکنی می‌زدند». 

امام جمعه‌ موقت تهران در خطبه‌های دوم نماز جمعه این هفته‌ تهران نیز با تبریک سال نو و اشاره به نزولات آسمانی در روزهای اخیر، گفت: «باران‌های زیادی نازل شده و قسمت زیادی از مشکلات کم آبی را برطرف کرده است. امیدواریم این رحمت‌ها تا پایان سال ادامه پیدا کند و ما شکر آن را به جای بیاوریم». 

وی هم‌چنین با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله صدر و خواهر کریمه‌اش بنت‌الهدی در عراق، هم‌چنین سالروز شهادت شهید آوینی و شهید صیاد شیرازی گفت: «برکات خون این شهدا عاید مردم شد؛ به گونه‌ای که شهید صدر حکومت اسلامی امروز عراق و شهید آوینی و صیاد شیرازی حکومت اسلامی در ایران را تقویت کردند».

دبیر شورای نگهبان در ادامه به سالروز تشکیل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد این نهاد در تامین مسکن اقشار آسیب‌پذیر موفق باشد.

دبیر شورای نگهبان هم‌چنین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری درباره انتخابات تصریح کرد: «مردم ما باید حضوری گسترده در انتخابات داشته باشند تا آن‌طور که می‌خواهند سرنوشت‌شان را رقم بزنند».

وی در ادامه با تبریک روز ملی فناوری هسته‌ای و دستاوردهای جدید کشورمان در این زمینه، خاطرنشان کرد: «اول باید از خدا تشکر کرد که هر چه داریم از خداست، اگر مردم به صحنه می‌آیند، رهبر پیشاهنگی می‌کند و دانشمندان ما استعدادشان را نشان می‌دهند، کار خداست. دوم شکر از مردم است، اگر پشتیبانی مردم نبود و اگر همین شعارهای شما در نماز جمعه نبود، دشمن احساس می‌کرد می‌تواند با فشار جلوی این مساله را بگیرد و مردم هم پشتیبان نیستند و همین فاصله‌ای بین مردم و حکومت ایجاد می‌کرد؛ اما خدا نخواست این‌طور شود، بلکه مردم ما در همه صحنه‌ها بوده‌اند».

جنتی ادامه داد: «مقام معظم رهبری هم واقعاً در این قضیه خیلی حق دارند، ایشان استقامت کردند و در مقابل دشمن ایستادند، هر جا تهدیدی بود آن را دفع کردند، مردم را دعوت به استقامت کردند، روشنگری کردند، مشت به سینه دشمن زدند و او را عقب راندند؛ به گونه‌ای که دشمن کم کم می‌پذیرد که جمهوری اسلامی باید فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای داشته باشد؛ گر چه عده‌ای مثل اوباما که هنوز باد سرشان خالی نشده، خودشان را در راس قدرت می‌دانند و ابرقدرتی را فراموش نکرده‌اند، حرف‌هایی می‌زنند؛ اما اینها هم باید کم کم پیاده شوند».

وی هم‌چنین با اشاره به تلاش دانشمندان کشورمان در تکمیل حلقه‌ سوخت هسته‌ای، افزود: «باید از آنها تشکر کنیم، دنیا حاضر بود با قیمت‌های بالا آنها را بخرد و امکاناتی صدها برابر آنچه در ایران هست به آنها بدهد، اما آنها فریب نخوردند، به شما مردم وفادار شدند و حقشان را به شما ادا کردند».

امام جمعه‌ موقت تهران، یادآور شد: «از مدیرانی که در این قضیه مدیریت کردند، از آقای آقازاده جدا تشکر می‌کنم که خیلی وقت‌ها حتی مقامات بالای کشور می‌خواستند ایشان را دلسرد کنند تا ایشان سست شود، اما من در جلسات بودم و می‌دیدم که ایشان ایستاده، در حالی که عده‌ای می‌خواستند ایشان را مایوس و ناامید کنند که کارش پیش نمی‌رود و نتیجه نمی‌دهد، ولی ایشان مردانه ایستاد تا کار به اینجا رسید و بحمدالله الان مساله تولید حلقه سوخت تکمیل شد و میله‌هایی که بنا بود با فناوری حساس ساخته شود، آماده شد».

دبیر شورای نگهبان در ادامه به سال‌روز قطع رابطه آمریکا با ایران اشاره کرد و افزود: «انتخاب این روز هم که روز قطع رابطه با آمریکاست از انتخاب‌های بسیار خوب بوده است و به این معنی که کلید این کار از زمان قطع رابطه با آمریکا زده شده است. خدا درجات امام را متعالی کند، آن که زمان فرمودند اگر کارتر یک کار خیر در عمرش کرده باشد، همین قطع رابطه آمریکا با ایران است. عده‌ای وقتی شنیدند آمریکا با ما قطع رابطه کرده، ناراحت و پریشان شده بودند و خیال می‌کردند عذابی از آسمان نازل می‌شود، اما امام (ره) با جمله‌ای کوتاه مسائل را حل کردند و این تهدید به روشنی به فرصت تبدیل شد».

امام جمعه‌ موقت تهران، خاطرنشان کرد: «اگر قطع رابطه نشده بود نمی‌توانستیم به اینجا برسیم و یا ممکن بود ده‌ها سال بعد از این برسیم، ولی خدا خواست ارتباط قطع شد و این ناامیدی سبب شد ما به خود امیدوار شویم و شروع به کار کردن کنیم. یکی از این دستاوردها فناوری هسته‌ای، ماهواره، سلول‌های بنیادی، سدسازی، سیلوسازی و ... است و الحمدالله هر روز نوبر اینها به بازار می‌آید. اکنون هم این فناوری هسته‌ای درست شد که آثار و برکات فراوانی هم دارد که مردم کم کم آن را خواهند دید؛ این نعمتی بود که خدا به ما داد».

وی درباره‌ ارتباط ایران و آمریکا نیز گفت: «مقام معظم رهبری مطالبی عالی در این باره بیان کردند که صحبت‌های ایشان را باید به عنوان منشور سال 88 تلقی کرد؛ هم درباره‌ی الگوی مصرف، هم انتخابات و هم روابط با آمریکا؛ البته روابطی که در کار نیست، ولی کسانی اسم تغییر می‌برند و خیال می‌کنند مردم ما با این چیزها فریب می‌خورند، در حالی که آنها نمی‌توانند به این سادگی مشکل‌شان را حل کنند، زیرا مشکل اساسی آمریکایی‌ها و زیربنای مشکلات آن‌ها تنفر عمومی مردم دنیا از آن‌هاست».

جنتی تصریح کرد: «همچنین هزینه‌هایی که آنها برای اهداف‌شان کرده‌اند در عراق، افغانستان و لبنان به نتیجه نرسید و آنها به اهداف‌شان نائل نشدند؛ این مشکلات با یک کلمه «تغییر» حل نمی‌شود. اینها باید کم کم باور کنند و باور خواهند کرد. باید بفهمند که در ایران قدرتی به نام نظام جمهوری اسلامی به‌وجود آمده است».

امام جمعه‌ موقت تهران در پایان اظهار کرد: «آنها دارند می‌فهمند که حل مسائل و مشکلات منطقه در عراق، افغانستان و لبنان بدون حضور نیروی جمهوری اسلامی امکان‌پذیر نیست؛ لذا بحث دعوت از ایران برای 1 + 5 را مطرح می‌کنند و تقریبا تسلیم می‌شوند، اما هنوز هم درست باورشان نشده است. البته ما هم در آغاز راه هستیم و مسائل سند چشم‌انداز و اصل 44 و ... را در پیش داریم».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۵ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
جناب آقاي جنتي
خدا كه بر ما عذاب نازل كرده است .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۳ - ۱۳۸۸/۰۱/۲۲
0
0
از این عذاب بالاتر!که بعضی ها در کویت عشق و حال بکنند و ما در اینجا زیر بار گرانی کمرمان بشکند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین