کد خبر: ۸۶۷۵۲
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۶
رئیس کمیته مخابرات مجلس خبر داد:

طرح تحقیق و تفحص ودیعه‌های مشترکین مخابرات در مجلس

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: رئیس کمیته مخابرات مجلس با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ودیعه‌های مشترکین مخابرات، گفت: «در شرایط فعلی که شرکت مخابرات برای واگذاری به بخش خصوصی در بورس عرضه شده، منطقی‌ترین راه تبدیل ودیعه‌ها به سهام است که در این صورت مشترکان می‌توانند صاحب سهم و سهامدار شرکت مخابرات شوند». 

علی مطهری، نماینده مردم شبستر در مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف ودیعه‌های مشترکین مخابرات گفت: «این ودیعه در قالب طرح تحقیق و تفحص هم اکنون در دستور کار کمیسیون صنایع قرار دارد و بررسی می‌شود». 

وی تاکید کرد: «حق اشتراکی که مردم نزد شرکت مخابرات دارند مبلغ کمی نیست و حدود پنج هزار میلیارد تومان است و تصمیم‌گیری در این مورد باید براساس قانون و از مجاری قانونی انجام گیرد».

رئیس کمیته مخابرات مجلس افزود: «مبلغ دریافتی توسط شرکت مخابرات از مشترکین بابت واگذاری حق اشتراک یا امتیاز تلفن، امانت است و شرکت‌های دولتی اجازه مصرف آن را ندارند و در صورت قطع اشتراک باید به مشتری برگشت داده شود».

وی با اشاره به عرضه سهام شرکت مخابرات ایران در بورس و شروع واگذاری این شرکت به بخش خصوصی، گفت: «عرضه مخابرات در بورس، تغییری در وضعیت ودیعه‌های مشترکین مخابرایت ایجاد نکرده و در سایت بورس اوراق بهادار این مبلغ به عنوان دیون و بدهی شرکت مخابرات به مشترکین آمده است».

مطهری در مورد نامه رئیس جمهور مبنی بردین نبودن حق اشتراک تلفن و قابل مصرف بودن ودیعه مشترکین مخابرات، گفت: «این نامه هنوز عملیاتی نشده است» .

نماینده شبستر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه ملاک برای قضاوت در مورد وضعیت ودیعه‌های مشترکین مخابرات، سایت بورس است، افزود: «در سایت بورس حق اشتراک‌ها بصورت ودیعه آمده است و جزو دارایی‌های شرکت مخابرات لحاظ نشده و به تملک این شرکت در نیامده است».

مطهری با اشاره به ضرورت تعیین تکلیف ودیعه‌های مشترکین مخابرات، گفت: «در شرایط فعلی که شرکت مخابرات برای واگذاری به بخش خصوصی در بورس عرضه شده، منطقی‌ترین راه تبدیل ودیعه‌ها به سهام است که در این صورت مشترکان می‌توانند صاحب سهم و سهامدار شرکت مخابرات شوند».

رئیس کمیته مخابرات مجلس شورای اسلامی گفت: «طرح موضوع ودیعه مشترکین مخابرات از سوی برخی مطبوعات در شرایط فعلی درست نیست و شائبه سیاسی بودن این برخوردها را پیش می‌آورد».

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین