کد خبر: ۸۶۸۴۴
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۸۸ - ۱۸:۵۳

غربت مراسم روز ملی عطار در نیشابور

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از حضور نیافتن نمایندگان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسوولان استانی در مراسم روز ملی بزرگداشت شیخ عطار در نیشابور انتقاد کرد. 

حجت‌الاسلام سید علی حسینی روز سه شنبه در این مراسم در فرهنگسرای سیمرغ افزود : «این انتظار وجود داشت که مقامات حضور نیافتن در مراسم روز ملی خیام را جبران کنند».

وی با بیان اینکه مسوولان ملی باید در عرصه فرهنگ این شهر حضور پیدا کنند، گفت: «حضور این گونه شخصیت‌ها در نیشابور ایجاد شور و نشاط فرهنگی را به دنبال دارد».

نماینده نیشابور پیشنهاد کرد: «برای غنی‌تر کردن برنامه‌های روزهای ملی عطار و خیام، ویژه برنامه‌هایی به مدت یک هفته برگزار شود تا اهمیت این مفاخر بیشتر روشن گردد».

حسینی با اشاره به اهدای سیمرغ بلورین به برگزیدگان جشنواره سینمایی فجر با اظهار تاسف از اینکه در فیلم فجر یادی از این عارف شهیر و ادیب نامی نمی‌شود، پیشنهاد داد: «فیلم‌های این جشنواره در نیشابور اکران شود».

وی با اشاره به عضویت ‪ ۴۰۰‬شاعر برتر کشوری و استانی در انجمن‌های شعر نیشابور، درخواست کرد یکی از کنگره‌های بزرگ کشور در این شهر برگزار شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین